avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... protectie sociala
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

protectie sociala

O familie formata din patru membri ( parinti si doi minori) al carei venit net lunar se situaza sub 300ron/persoana pe luna , de ce drepturi sociale poate beneficia ?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Kitte , utilizator 12:09, 8 Februarie 2010
Acordarea tarifului social consumatorilor casnici de energie electrică

Primirea şi înregistrarea declaraţiilor pe propria răspundere pentru consumatorii casnici de energie electrică care au solicitat tariful social.

Baza legislativă
Ordinul nr.38/2005 pentru aprobarea Procedurii privind condiţiile şi modul de acordare a tarifului social consumatorilor casnici de energie electrică;
Ordinul nr.26/2006 privind durata de valabilitate a declaraţiilor pe propria răspundere ale consumatorilor casnici care beneficiază de tarif social;
H.G.R. nr.1051/10.09.2008 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Beneficiari
Familiile şi persoanele singure care au un venit net mediu lunar pe membru de familie mai mic sau egal cu salariul minim pe economie, care începând cu data de 01.01.2009 a fost stabilit la 600 lei lunar.

Acte necesare:
Acte doveditoare privind componenţa familiei;
Acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei/persoana singură;
Adeverinţa eliberată de către Asociaţia de Proprietari/Locatari din care să rezulte numărul persoanelor care locuiesc la adresa solicitantului de tarif social, înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere;
Factura de energie electrică eliberată de S.C. Electrica - Muntenia SUD.

Condiţii de acordare:
Tariful social se acordă numai pentru consumul realizat de consumatorul casnic la locul de consum, care este domiciliul stabil al acestuia.
Solicitantul completează o declaraţie pe propria răspundere, la care anexează actele doveditoare, pe care apoi o înregistrează la Serviciul Ajutor Social.
După verificarea declaraţiei şi a actelor prezentate, aceasta se validează sau, după caz, se invalidează în situaţia în care solicitanţii nu îndeplinesc sau nu fac dovada că îndeplinesc condiţiile de venit ori de domiciliu.

Alocaţie familială complementară

Baza legislativă
Legea nr.41/2004 pentru aprobarea OUG nr.105/2003 privind alocaţia familială complementară şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală;
HGR nr.1539/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr.105/2003;
Ordinul nr.136/2004 pentru aprobarea Precizărilor privind aplicarea unor prevederi ale OUG nr.105/2003;
Legea nr.161/08.05.2009 pentru aprobarea OUG nr.118/2008 privind modificarea şi completarea unor acte normative în vederea eliminării legăturilor dintre nivelul unor drepturi de asistenţă socială şi nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Beneficiari
Familiile formate din soţ, soţie şi copiii în vârstă de până la 18 ani aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc împreună, dacă acestea realizează venituri nete lunare pe membru de familie de până la 470 lei.

Acte necesare:
Livretul de familie eliberat de serviciul de stare civilă al primăriei de domiciliu;
Buletin de identitate, carte de identitate, carte provizorie de identitate;
Certificat de căsătorie;
Certificat de deces (acolo unde este cazul);
Certificat de naştere pentru copiii până la 18 ani;
În cazul divorţului cu copii, se va prezenta hotărârea judecătorească în care se va face referire la încredinţarea minorului şi obligaţia legală de întreţinere;
Pentru copilul dat spre adopţie, se va prezenta hotărârea judecătorească de adopţie;
Pentru copilul dat în plasament familial sau încredinţat, se va prezenta hotărârea comisiei privind protecţia copilului;
În cazul în care pentru un copil s-a stabilit tutela sau curatela, se va prezenta dispoziţia primarului eliberată de serviciul autoritate tutelară;
Hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este arestat preventiv pentru o perioadă mai mare de 30 de zile, sau execută o pedeapsă privată de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor;
Adeverinţa de şcoală în care se va specifica dacă copilul primeşte alocaţie de stat şi dacă beneficiază de bursă se va specifica cuantumul, document care va fi prezentat din 3 în 3 luni;
Certificat de venituri eliberat de Administraţia Finanţelor Publice din care să rezulte dacă realizează venituri din activităţi pe cont propriu, şi declaraţie notarială pe propria răspundere, documente care vor fi prezentate din 6 în 6 luni;
Adeverinţa de salariat, în care se va specifica salariul net şi bonuri de masă, document care va fi prezentat din 6 în 6 luni;
Talon şomaj, talon pensie (pentru toate categoriile de pensii);
Orice alte acte pentru dovedirea componenţei familiei şi veniturile realizate de membrii familiei;
Dosar cu şină.

Condiţii de acordare:
Cererea pentru acordarea alocaţiei familiale complementare, precum şi celelalte acte doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate, se înregistrează la Serviciul Ajutor Social
Pentru soluţionarea cererii privind alocaţia familială complementară, se va efectua ancheta socială la locul unde solicitantul împreună cu familia sa locuieşte, ori la locul desemnat de solicitant în cazul celor fără locuinţă.

Stabilirea sau respingerea dreptului la alocaţia familială complementară, se face prin dispoziţia scrisă a primarului.

În vederea urmăririi respectării condiţiilor de acordare a alocaţiei familiale complementare, se efectuează anchete sociale la interval de 6 luni.

Cuantumul alocaţiei familiale complementare:
50 lei pentru famila cu un copil;
60 lei pentru familia cu 2 copii;
65 lei pentru familia cu 3 copii;
70 lei pentru familia cu 4 sau mai mulţi copii.

Modul de stabilire şi acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie termică:

Ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie termică se acordă pe baza cererii titularului* cu privire la componenţa familiei şi veniturile acesteia, însoţită de declaraţia pe proprie răspundere.
* “Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei este persoana care a completat cererea, iar beneficiarul este familia sau persoana singură, dupa caz. Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei este proprietarul locuinţei sau titularul contractului de închiriere al acesteia, ori alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori, după caz, reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 18 ani.”
Formularele conţinând cererile şi declaraţile pe proprie răspundere sunt transmise de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului furnizorului de energie termică (R.A.D.E.T.).
Furnizorul de energie termică (R.A.D.E.T.) transmite formularele titularilor de contract, şi anume consumatorilor individuali şi asociaţiilor de proprietari/chiriaşi.
Consumatorii individuali şi/sau asociaţiile de proprietari/chiriaşi, depun cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere prin furnizorul de energie termică (R.A.D.E.T.) la Direcţia Generală de Asistenţă Socială si Protecţia Copilului .
Stabilirea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie termică se realizează prin dispoziţia primarului, o singură dată* pentru tot sezonul rece 1 noiembrie 2009-31martie 2010.
* în cazul în care cererea este depusă la începutul sezonului rece şi nu intervin modificări în componenţa şi veniturile familiei pe toată perioada de acordare.
Titularii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei sunt obligaţi să comunice primarului orice modificare intervenită în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.
Comunicarea se va face prin depunerea unei noi cereri şi declaraţii pe proprie răspundere, individual sau prin asociaţiile de proprietari/chiriaşi, în urma cărora primarul va emite noi dispoziţii.
Modificarea sau, după caz, încetarea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie termică se realizează începând cu luna în care a intervenit modificarea/încetarea, în cazul când acestea s-au produs în primele 15 zile ale lunii.

LIMITELE DE VENITURI ªI CUANTUMURILE AJUTORULUI PENTRU ÎNCÃLZIREA LOCUINŢEI CU ENERGIE TERMICÃ

Pentru sezonul rece, cuprins între 1 noiembrie 2009 – 31 martie 2010 compensările procentuale în funcţie de veniturile înregistrate/membru de familie pentru persoanele care utilizează pentru încălzirea locuinţei energie termică furnizată în sistem centralizat sunt:

Venit net mediu lunar pe membru de familie - Compensare procentuală

Până la 155 lei - 90%
Între 155,1 lei si 210 lei - 80%
Între 210,1 lei si 260 lei - 70%
Între 260,1 lei si 310 lei - 60%
Între 310,1 lei si 355 lei - 50%
Între 355,1 lei si 425 lei - 40%
Între 425,1 lei si 480 lei - 30%
Între 480,1 lei si 540 lei - 20%
Între 540,1 lei si 615 lei - 10%

Persoanele singure beneficiază de o majorare de 10%, care se adaugă la procentul pentru familie afişat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte ajutor incalzire Dof Dof Stie cineva ce acte sunt necesare in acest an pentru obtinerea ajutorului de incalzire, pentru o persoana singura? Anul trecut stiu ca am completat un ... (vezi toată discuția)
Ajutor incalzire 2012-2013 ynocentta ynocentta AJUTOARE PENTRU ÎNCÃLZIREA LOCUINŢEI SEZONUL RECE 01 NOIEMBRIE 2012 - 31 MARTIE 2013 În vederea implementării prevederilor O.U.G. nr.70/2011 privind ... (vezi toată discuția)
Ajutoare caldura irinabob irinabob buna ziua,care ar fi conditiile ptr a putea beneficia de reducere la incalzirea centralizata(centrala proprie),va rog? (vezi toată discuția)