avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Amplasare banc de lucru langa toaleta
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Amplasare banc de lucru langa toaleta

Amplasare banc de lucru langa toaleta, exista o distanta minima legiferata ?

Buna ziua.

Lucrez ca si matriter intr-o fabrica de productie mase plastice si recent atelierul nostru de mentenanta si reparatie matrite a fost mutat intr-o alta cladire a fabricii fiind comasati acolo cu un alt atelier.
Prin specificul locului de munca sunt conditionat de un banc de lucru si un electropalan (macara) fixata pe o structura fixa deci sunt conditionat sa-mi desfasor activitatea pe un perimetru restrans.
Am tinut sa amintesc aceste detalii pentru ca la noua locatie bancul meu de lucru a fost montat la 3m de toaleta ce deserveste mai multe ateliere si asta presupune sa lucrez in miros de toaleta si/sau clor (depinde de cheful femeii de serviciu). Fluxul de muncitori ce folosesc toaleta e destul de ridicat, toaleta nu are macar o antecamera ci o simpla usa "uitata" de obicei sa fie inchisa.

Am ridicat problema sefului de atelier si doar mi-a spus ca tot ce poate face e sa monteze un arc la usa, lucru care, poate, doar va reduce disconfortul insa nu va rezolva total problema pentru ca deschiderea/ inchiderea usii in mod repetat duce tot la imprastierea mirosurilor.

Nesatisfacut de raspuns m-am inscris in audienta la directorul zonal, m-a primit, ne-am deplasat impreuna la locul meu de munca, i-am explicat situatia si i-am oferit si o solutie. Cu niste costuri minime usa de acces in toaleta se poate monta pe un perete exterior si astfel accesul la toaleta se va face din curte si nu din incinta atelierului.
Directorul a spus ca ideea mea e buna si realizabila dar nimic nu s-a intamplat.

Ce as putea face mai mult ? Pentru ca nu mi se pare normal si nici igienic sa lucrez in astfel de conditii.

Va multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: 13nicu , utilizator 15:42, 22 Septembrie 2024
Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca aprobate prin HG nr. 1091/ 2006 mentioneaza:
-Art. 8 In scopul asigurarii securitatii si sanatatii lucratorilor, angajatorul trebuie sa ia toate masurile ca:
c) sa fie curatate cu regularitate, pentru a se asigura un nivel de igiena corespunzator locului de munca, echipamentele si dispozitivele, in special cele mentionate la pct. 6 din anexa nr. 1 si la pct. 6 din anexa nr. 2;
-Art. 9 Atunci cand locurile de munca sufera modificari, extinderi si/sau transformari dupa data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, angajatorul trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca aceste modificari, extinderi si/sau transformari sunt in concordanta cu cerintele minime corespunzatoare prevazute in anexa nr. 1.
-Anexa 2
6. Ventilatia locurilor de munca in spatii inchise
Trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer proaspat la locurile de munca in spatii inchise, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse lucratorilor.
In cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de functionare.
Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru sanatatea lucratorilor.
13.2. Dusuri, cabine de WC-uri si chiuvete
13.2.1. Locurile de munca trebuie dotate astfel incat lucratorii sa aiba in apropierea lor:
- dusuri, daca natura activitatii lor impune acest lucru;
- locuri speciale prevazute cu un numar corespunzator de cabine de WC-uri si chiuvete.
13.2.2. Dusurile si chiuvetele trebuie prevazute cu apa curenta rece (si apa calda, daca este necesar).
13.2.3. Trebuie prevazute dusuri separate sau trebuie asigurata utilizarea separata a dusurilor pentru barbati si pentru femei.
Trebuie prevazute cabine de WC-uri separate sau trebuie asigurata utilizarea separata a cabinelor de WC-uri pentru barbati si pentru femei.
Puteti merge iarasi in audienta la director, sa-i amintiti de promisiunea facuta si de de aceste prevederi legale.
Puteti face si o sesizare scrisa, cu nr. de inregistrare/ data mai intai directorului si ulterior, dupa caz, la ITM.
Din mesajul dvs. inteleg ca sunt necesare modificari constructive ale cladirii, caz in care, este necesara proiectare si apoi executie, plus fonduri. Deci, nu se poate face batand din palme.
Lucrarea poate fi inclusa in planul anual de prevenire si protectie din domeniul ssm, al firmei. Lucrarile din acest plan sunt deductibile fiscal din bugetul anual al firmei.

POPA GHEORGHE a scris:

....
Puteti merge iarasi in audienta la director, sa-i amintiti de promisiunea facuta si de de aceste prevederi legale.
Puteti face si o sesizare scrisa, cu nr. de inregistrare/ data mai intai directorului si ulterior, dupa caz, la ITM.
Din mesajul dvs. inteleg ca sunt necesare modificari constructive ale cladirii, caz in care, este necesara proiectare si apoi executie, plus fonduri. Deci, nu se poate face batand din palme.
Lucrarea poate fi inclusa in planul anual de prevenire si protectie din domeniul ssm, al firmei. Lucrarile din acest plan sunt deductibile fiscal din bugetul anual al firmei.

In firma lucrez de vreo 15 ani si inteleg cum functioneaza "sistemul" interior si chiar nu se pune problema de fonduri. In plus, firma (care este un S.A.) are propria echipa de santieristi, electricieni, lacatusi, care fac inca ultimele finisaje si adaptari tehnice ale noii locatii in timp ce noi matriterii ne dasfasuram activitatea printre ei care cum putem.

Usa de la baie e din termopan, nici macar nu trebuie cumparata alta, s-ar putea recupera si remonta.

Inteleg si faptul ca lucrurile nu se pot intampla instant dar au trecut 2 saptamani de la solicitarea mea si inca nu s-a intamplat nimic.

Am sa mai astept inca 2 saptamani dupa care va voi urma sfatul sa ma adresez conducerii cu o sesizare scrisa (cu nr de inreg si tot ce trebuie) si daca nici asa nu voi rezolva problema, ma voi adresa ITM-ului. Daca sub nici o forma nu se vor lua niste masuri, in ultima instanta imi ramane sa-mi caut alt loc de munca.

Va multumesc pentru raspuns.
Cu respect.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lege numar minim de toalete in functie de numarul angajatilor H0r4c3 H0r4c3 Buna ziua, Exista o lege care sa stabileasca numarul minim de toalete la 100 de angajati (intr-o cladire de birouri)? Multumesc. (vezi toată discuția)
Dreptul la merge la toaleta când ești la munca popescucristina0107@gmail.com popescucristina0107@gmail.com Dacă sunt intr-o inatitutie de stat, am dreptul sa beneficiez de toaleta în incinta unității de munca sau trebuie sa părăsesc unitatea și sa merg pe ... (vezi toată discuția)
Conditii igienico sanitare in intreprinderi ContSters150057 ContSters150057 Buna seara! Poate cineva sa-mi indice un articol, care sa explice normele igienico sanitare care trebuie sa existe intr-o intreprindere? (vestiare pentru ... (vezi toată discuția)