avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 873 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Salutare, lucrez ca sofer si vreau sa imi dau demisia ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Salutare, lucrez ca sofer si vreau sa imi dau demisia Am lovit ...

Salutare, lucrez ca sofer si vreau sa imi dau demisia
Am lovit masina de 3 ori in timp de 3 luni
Șeful meu mi a spus ca nu imi va accepta cererea de demisie si ca ma va putea da in judecata
Ce pot face?
Cel mai recent răspuns: Liliana Gradinaru , Avocat 18:40, 3 Octombrie 2024
Demisia de la locul de muncă se constatată de către angajator, nu se aprobă. Pentru recuperarea prejudiciului, întradevăr, vă poate chema în judecată. Vă recomand să discutați cu un avocat pentru consiliere și/sau reprezentare juridică.
Buna ziua

Demisia este un act unilateral. Angajatorul nu o poate refuza.

Singura conditie e sa respectati zilele de preaviz (maxim 20 de zile lucratoare conform Codului Muncii).

Din Codul Muncii
Articolul 81
(1) Prin demisie se înțelege actul unilateral de voință a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
(2) Angajatorul este obligat să înregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de părți în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile și nu poate fi mai mare de 20 de zile lucrătoare pentru salariații cu funcții de execuție, respectiv mai mare de 45 de zile lucrătoare pentru salariații care ocupă funcții de conducere.
Depuneti cererea de demisie si daca refuza inregistrarea acesteia sesizati ITM-ul.