Buna ziua.
Am rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarea speta. In aceasta luna am primit o factura de regularizare pentru energia electrica cu un consum de 622 kW. Verificand istoricul ultimelor 12 luni am sesizat ca in tot acest interval nu exista nici o alta factura de regularizare Am sunat la operatorul de distributie si mi-i s-a comunicat ca citirea contorului de energie electrica nu s-a facut din luna mai 2023. Este legal acest lucru, cum pot contesta aceasta factura, in conditiile in care sunt nevoita sa achit in termen de 30 de zile un consum realizat intr-un termen de 17 luni. Multumesc !
Bună ziua!
Regulament din 2023 de furnizare a energiei electrice la clienţii finali spune că nu. Ar trebui sa se esaloneze plata pe 17 luni.
Art. 25
(7)În cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, furnizorul este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de client, în tranşe egale, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura. Plata fiecărei tranşe se realizează la termenul stabilit prin planul de eşalonare elaborat de către furnizor. Neplata unei tranşe din planul de eşalonare în termenul stabilit dă dreptul furnizorului să aplice măsurile prevăzute în contract pentru neachitarea în termen a facturilor emise de furnizor.
Ar fi de văzut ce scrie si în contractul dvs. și altă legislație pertinentă. Furnizorul dvs ar trebui sa aiba un serviciu de relații clienti/reclamații unde să vă puteti adresa. Daca nu merge și suma justifică contactați un avocat :-)