Exista o procedura sau o "buna practica" prin care un angajator poate stabili nr zile concediu de odihna raportat la vechimea angajatului in companie?
Din ce am discutat cu responsabilul pe HR, la bugetarii cu peste 10 ani vechime se acorda 25 zile de concediu de odihna (fara exceptiile anumitor posturi). La privat mi-a spus ca se poate negocia atat in CIM cat si in CCM.
M-ar ajuta sa stiu daca exista vreo recomandare, sau exista legiferat modul in care angajatorul poate stabili nr zile de concediu de odihna raportat la vechimea angajatului.
Potrivit practicii uzitate, la un moment dat , in sectorul privat exista aceasta regula :
Numãrul zilelor concediului de odihnã diferenţiat în funcţie de vechimea în muncã
Vechimea în muncã Durata minimã a concediului de odihnã normal (în zile lucrãtoare)
pânã la 5 ani 21 zile
de la 5 la 10 ani 22 zile
de la 10 la 15 ani 23 zile
de la 15 la 20 ani 24 zile
peste 20 ani 25 zile
Sunt domenii unde nu ai cum sa ceri peste 21 de zile, din pacate. Sunt domenii in care pierzi jobul pentru intrebari de acest tip. ;D Sunt insa domenii in care zilele suplimentare fac parte din oferta scrisa de la bun inceput si atunci se pleaca de acolo.