Bună ziua! Sunt angajatul unui UAT, de 15 ani, am facut o cerere scrisa, acum două luni, pentru a mi se elibera o copie a contractului individual de munca. Am aflat, de la secretar, că acesta nu există (contractul individual de munca). Ce se poate întâmpla dacă nu există, dacă nu a fost înregistrat la ITM? Mă va afecta atunci când îmi voi face dosarul de pensionare? Ce aș putea să fac pentru a intra în normalitate?
1. Incepand cu 01.01.2011 , c.i.m. nu se mai inregistreaza la ITM . se transmit electronic in REVISAL.
2. Art. 16 C.mun.
(1) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.
.......
(2) Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii. (3) Angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.
....
In situatia in care a incalcat aceste prevederi sau refuza sa va inmaneze un exemplar de pe acesta, puteti sesiza ITM-ul/Inspectia Muncii.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca)/ Inspectia Muncii prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
3. Pensia va fi afectata de lipsa depunerii Declaratiei D112 si a stagiului de cotizare.
Daca sunteți functionar public, nu se incheie contract de munca, ci sunteti numita in functie prin Dispozitia primarului, iar activitatea inceteaza la fel. Puteți solicita o adeverință privind vechimea în muncă, dacă vă e de folos.