avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1121 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Probleme cu instalatiile sanitare si defecte la ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Probleme cu instalatiile sanitare si defecte la finisaje intr-un ...

Probleme cu instalatiile sanitare si defecte la finisaje intr-un apartament nou

Buna ziua,

Am cumparat recent un apartament nou, iar la scurt timp dupa mutare am inceput sa observ cateva probleme destul de serioase. Spre exemplu, la doar cateva saptamani de la predarea apartamentului, au aparut infiltratii la nivelul peretilor din baie si bucatarie. In plus, finisajele din living si dormitor, precum vopseaua si tencuiala, au inceput sa crape in anumite locuri, iar cateva placi de gresie s-au desprins.

Am incercat sa contactez dezvoltatorul pentru a rezolva aceste probleme, insa raspunsurile lor au fost evazive, iar echipa trimisa sa evalueze a spus ca ar putea fi vina umiditatii din apartament si ca ei au respectat normele de constructie. Nu mi se pare normal sa am astfel de probleme la un apartament nou, mai ales ca sunt inca in perioada de garantie.

Intrebarea mea este: ce drepturi am in aceasta situatie si cum ar trebui sa procedez pentru a ma asigura ca problemele vor fi rezolvate? Este recomandat sa angajez un expert tehnic pentru evaluarea lucrarilor sau exista alte metode mai rapide prin care as putea obtine o reparatie adecvata?

Multumesc!
Avocat, notificare, punere in intarziere, actiune vicii ascunse. In ordine. Expert abia in instanta.
Up
Ultima modificare: Vineri, 1 Noiembrie 2024
jonnybravo2024, utilizator
Salut,

Din ce povestești, pare destul de clar că ar trebui să mergi pe calea notificării oficiale către dezvoltator. În cazul în care apartamentul e încă în garanție, ei sunt obligați să-ți repare problemele. Ce ai putea face ar fi să trimiți o notificare scrisă, pe care e bine să o expediezi cu confirmare de primire, ca să ai o dovadă clară că le-ai cerut formal să intervină.

Dacă totuși nu ai noroc cu ei și lucrurile se mișcă încet, ar merita să iei un expert tehnic care să-ți facă un raport pe situația defectelor. Asta te ajută mult, mai ales dacă ajungi să ai nevoie de un avocat.

Acum, dacă vrei să încerci să remediezi temporar unele chestii pe cont propriu (mai ales până se mișcă dezvoltatorul), poți încerca câteva produse:

Pentru infiltrații: poți să folosești ceva de tipul Sika Seal-105, asta se găsește la Dedeman și e destul de bun pentru a sigila pereții unde ai infiltrații. Îți face treaba pentru o hidroizolare de bază. Îl găsești aici [ link extern ]

Poti sa folosesti impreuna cu o vopsea de calitate impermeabila [ link extern ]

Pentru fisuri și crăpături: dacă pereții au început să crape, poți încerca un glet de umplere pe care îl poți aplica ușor și care oferă un finisaj destul de neted. Îl găsești aici [ link extern ] /

Pentru gresie desprinsă: dacă ai plăci de gresie care se mișcă, un adeziv ca Mapei Keraflex Maxi S1 ar trebui să te ajute să le fixezi la loc fără prea multe bătăi de cap.

E bine să știi că aceste reparații sunt temporare, iar responsabilitatea tot la dezvoltator rămâne. Totuși, dacă ai nevoie de o rezolvare pe moment, ar trebui să îți fie de folos.

Baftă!
Ultima modificare: Vineri, 1 Noiembrie 2024
Ioan Marculescu, utilizator
Daca doriti detalii sau mai multe idei, dati detalii suplimentare. Timpul trece, se scurg si termenele si ele trec in favoarea dezvoltatorului. Indiferent ce faceti, trebuie sa vorbiti cu un avocat sa vedeti in ce timpi trebuie sa va incadrati, in functie de tipul de defect si data constatarii lui.
In ce consta aceasta "garanție" din punct de vedere legal, adică ce perioada este prin lege? Mă confrunt cu o problema asemănătoare, apartamentul este cumparat in iulie 2022, dar locuiesc din iulie 2021, a fost o înțelegere între mine și dezvoltator, el putea da vândă din 2022 și eu la fel sa cumpar. Am avut probleme cu canalizarea din ziua 1, prin diferite intervenții ale dezvoltatorului la insistentele mele, după doua refulări, au rezolvat parțial problema ce era din construcție( o garnitura de îmbinare țevi de preluare apa pluviala, desprinsă pe jumătate și cu depuneri s-a înfundat si a refulat la mine) dar de miros nu am scăpat, miros de apa statuta, periodic ce nu poți trăi cu el in casa. Intre timp legătură cu dezvoltatorul s-a "stricat" datorita insistențelor mele de a mă ajuta sa scot apa din casa în ajun de Crăciun( 2022), in acel moment nici eu nu mai știu ce mi-a ieșit din gura, de atunci am avut doar mici discuții referitoare la înființarea asociației de care m-am ocupat să o înființez. Ce am înțeles eu din lege și din contract este că dezvoltatorul trebuie sa asigure 10 ani garanție la construcție, tot ce tine de rezistență și de și de instalații, mai ales daca se știa de la bun început de problema, deci întrebarea mea este daca am dreptul sa îi cer dezvoltatorului sa achite cheltuielile de rezolvare problema, incluzând și materialele și mana de lucru? Mai menționez că problema este doar la mine din cele 18 apartamente din bloc.

Alte discuții în legătură

Daune apartament din cauza acoperisului m_alinn m_alinn Buna ziua, Anul trecut am cumpărat un apartament într-un bloc nou. Dupa mutarea în apartament, de-a lungul timpului, am observat infiltrații în pereții ... (vezi toată discuția)
Inundatie (parte de finisaj sau viciu ascus) cme2097 cme2097 Buna, Am achizitionat un apartament in 29 mai 2014 (complet finisat), direct de la dezvoltator. Din motive personale nu m-am mutat decat in 2015 incepand cu ... (vezi toată discuția)
Pata de apa pe tavanul vecinului de jos in bloc nou cumparat de la persoana fizica pmg78 pmg78 Buna ziua. In 2022 am cumparat un apartament, construit in 2021, de la o persoana fizica. Aceasta a cumparat-o de la dezvoltator in 2021, insa apartamentul nu ... (vezi toată discuția)