Prima institutie de la care trebuie sa primiti aprobarea dosarului, este politia. Aceasta avizeaza dosarele in care studiile min sunt de 8 clase.
Asadar, mergeti la sectia de politie de care apartineti, cu dosarul care trebuie sa contina urmatoarele documente:
- CI
- CN (certif nastere)
- cazier
- aviz medic de medicina muncii
- ultimul act de studii
- o adresa catre sectia de politie, in 2 exemplare de la firma angajatoare, (sau cei care vor sa va angajeze); daca vreti sa faceti scoala pe cont propiu, faceti dvs o adresa catre politie in care mentionati ca doriti sa urmati cursuri de calificare si va trebuie avizarea dosarului in acest scop.
Odata cu primirea avizului de la politie, il atasati intr-un dosar pregatit cu aceleasi acte pe care le-ati dus la politie si va duceti cu el la scoala pe care vreti sa o urmati.
Legea 333/2003
Art. 39. − Persoana care urmează să îndeplinească atribuţii de pază sau protecţie trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie cetăţean român şi să aibă vârsta de cel puţin 18 ani;
b) să fie apt medical pentru exercitarea funcţiei;
c) să nu aibă antecedente penale pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
d) să fie atestat profesional, potrivit prevederilor prezentei legi.
Art. 40. − (1) Angajarea personalului cu atribuţii de pază sau gardă de corp se face pe baza atestatului eliberat de poliţie, a certificatului de absolvire a cursului de calificare profesională, a certificatului de cazier judiciar şi, după caz, a avizului poliţiei pentru portarmă.