avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 768 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - impozit pe venitul ... Impozitare in Romania pe lucru liberal in Franta?
Discuție deschisă în Fiscalitate - impozit pe venitul nerezidenţilor şi reprezentanţelor

Impozitare in Romania pe lucru liberal in Franta?

Buna ziua,

Sunt medic liberal in Franta. Imi propun sa ma intorc in tara si citind conventia fiscala Franco-Romana am inteles ca ar fi posibil ca fiind rezident fiscal in Romania, chiar daca lucrez in Franta sa pot sa achit impozitul pentru aceste servicii in Romania. Unica conditie ar fi sa nu am un sediu stabil in Franta, ma gandeam eventual sa lucrez ca si 'remplacant' .
As dori sa stiu ce spune legislatia romana daca eu in calitate de PFI lucrez in Franta si am venituri Franceze. Este 'obligat' ANAF-ul sa m-i le impoziteze.
Atasez mai jos fraza din conventie
"ART. 14 - Profesiuni libere şi independente
1. Veniturile realizate de către un rezident al unui stat contractant din exercitarea pe cont propriu a unei profesii libere sau altor activităţi independente cu un caracter analog sunt impozabile în acest stat contractant numai dacă acest rezident nu dispune în mod obişnuit în celălalt stat contractant de o bază fixa pentru exercitarea activităţii sale. Dacă el dispune de o astfel de baza, veniturile sunt impozabile în acest celălalt stat, dar numai în măsura în care veniturile sunt atribuibile menţionatei baze fixe."

Voi pune intrebarea si unui avocat francez sa vad ce spune legea Franceza.

Va multumesc pentru ajutor
Ultima modificare: Marți, 3 Decembrie 2024
AlinME, utilizator

Alte discuții în legătură

Rezidenta fiscala Mih77 Mih77 Sunt plecata in Uk de 10 luni, sunt inregistrata la Fiscul de acolo ca PFA (cu sediul in Uk)si tot acolo am inchis anul fiscal si am platit taxele si ... (vezi toată discuția)