Am dorit sa vand un telefon mobil prin intermediul unei platforme online cunoscute in RO. Oferta initiala plus un voucher de vanzare prin intermediul lor era acceptabila dar neangajanta decat dupa verificarea starii telefonului meu.. Am depus mobilul la un easybox conform protocolului de trimitere catre acea firma.
Mentionez ca starea mobilului ca aspect si functionare era foarte buna, in opinia mea.
Dupa testarea de rigoare am primit mesajul , in cadrul contului deschis online pe platforma firmei, ca mobilul meu nu corespunde ca functionalitate descrierii initiale si mi se ofera o suma derizorie, de 3 ori mai mica decat valoarea unui astfel de mobil aflat la vanzare pe acelasi site si jumatate efectiv fata de suma initiala sub motivatia ca trebuie schimbat dislayul si bateria care face ca mobilul sa nu aiba o functionalitate optima.
Nu am refuzat oferta dar nici nu am acceptat-o, cerand un nou test de verificare. Test. care evident a confirmat primul test.
I-am acuzat in scris de distrugerea displayului mobilului si de oferta de marketing mincinoasa, in fapt imi ofereau un pret la jumatatea ofertei initiale.
Dupa cateva zile de schimb de mesaje m-au instiinta ca au retras oferta si nu mai sunt interesati sa imi ofere nicio suma.
La intrebarea mea de ce nu au refuzat initial vanzarea mobilului daca au constatat deficiente serioase de functionare, au refuzat sa imi raspunda sau o fac evaziv.
Mi-au cerut sa le transmit o adrsa fizica unde sa imi returneze mobilu; dar imi este teama ca facand acest lucru accept de facto ca mobilul este defect si ca il accept asa cum este.
Intrebari:
1. poate ajuta ANPC in mod real sa recuperez suma initiala din oferta daca se adevereste ca de fapt ei mint cu privire la starea de functionare a mobilului tocmai pentru a ma determina sa accept oferta de pret derizorie?
2. care sunt sansele mele sa actionez in judecata firma pentru distrugerea bunului meu prin manipulare defectuoasa si tentativa de marketing mincinoasa avand in vedere ca suma oferita este un pic
peste suma de 1000 lei, iar eu nu cunosc preturile de actionare in judecata sau protocolul efectiv
Sunt nerealist in acest caz si e mai bine sa accept returnarea mobilului cu riscul ca acesta sa fie defect? Ma gandesc ca starea mobilului poate fi optima tot la fel ca atunci cand l-am trimis si a fost doar o tentativa a
lor de a obtine un produs pe care sa il vanda ulterior la un pret bun pentruei
Va multumesc daca ati citit si pentru eventualele raspunsuri
ibn
Utilizator 4din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Trebuie sa fiti constient ca ei fac o afacere pentru a cistiga. Daca ar oferi pretul pietei la ceea ce cumpara, nu ar mai putea sa il vinda, ci doar l-ar colectiona. Cine doreste pretul pietei poate folosi o alta platforma cunoscuta dar pe care se..... asteapta vinzarea. Ar fi bine sa cititi termenii si conditiile lor pe care nimeni nu le citeste poate va lamuriti. Cu actionatul la ANPC sau justitie cred ca doar irositi timpul si nervii. Mai bine recuperati telefonul si il vindeti dumneavoastra, inarmindu-va cu..... rabdare. Succes!
Ei cumpără telefonul că să-l vândă mai departe si au interese sa îți ofere prețul cel mai mic. Deasemenea, ce consideram noi ca un "telefon impecabil" nu este identic cu ce considera alții. Ei cand ridica telefoanele le verifică toate componentele, iar daca nu le place ceva îți dau mesajul ca e nevoie sa înlocuiască piesa respectiva. Ca o fac sa nu, asta e problema lor, pentru ca o vor face doar după ce au finalizat vânzarea cu tine. Pot să nu înlocuiască nimic și să-l vândă exact așa, nu ai ce sa mai verifici după ce ai vândut telefonul. Ești liber să faci plângerile, dar au si niște termene și condiții pe care le accepți in momentul in care le trimiți telefonul. Sunt acoperite acolo cu siguranță toate situațiile în termenii aia. Îți garantez că nu sunt obligați să ofere prea multe informații despre motivele de refuz, modificare preț din oferta, etc. Cred ca si daca le trimiți un telefon nou din cutie ar putea inventa o problemă, doar să scadă la preț. Opțiunea ta este sa accepți sau sa refuzi prețul, si dacă refuzi să îți trimită telefonul înapoi. Ca și context: Si eu le-am trimis un telefon si mi-au oferit alt preț, mult mai mic decât am vrut inițial, pe care l-am refuzat. Mi-au trimis telefonul ambalat frumos înapoi fara alte discuții și aia a fost. E un business care e acoperit de termeni și condiții pe care tu îi accepți, si cu siguranță cererile de la ANPC si alte instituții vor fi respinse când verifica termenii aia pe care si tu i-ai acceptat. Afacerea e făcută sa faca cat mai mult profit, iar tu ca și client ești liber sa le refuzi ofertele. Asta e, primești telefonul înapoi si îl vinzi in altă parte cum a mai scris cineva mai devreme.
Sunt multe plângeri la adresa acestei firme, f*p.ro. Cineva chiar a făcut un test în care a arătat că.telefonul lui, cumpărat de ei cu "deficiențe" reclamate, a fost vândut altcuiva, cu exact aceleași "defecte" ca fiind recondiționat. Afacerile sunt afaceri, acceptați sau nu oferta, nu aveți ce să reclamați la ANPC, nu puteți obliga pe cineva, cu ANPC-ul, să încheie o afacere în termenii doriți de dvs.
Multumesc ca ati impartasit experienta dumneavoastra cu mine. Diferenta la mine a fost ca s-a injumatatit oferta initiala. Dealtfel va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Am rezidenta in alta tara de pe alt continent si, desi sunt roman, ar trebui sa nu mai fiu surprins de ce se intampla. Faptul ca ei doresc sa ofere un pret mai mic este de inteles dar a recurge la escrocherie este diferit. Atragerea unui posibil client cu o oferta plus voucher cand in realitate clientul
nu primeste nici pe departe suma se numeste escrocherie pe orice continent
Inteleg punctele dumneavoastra de vedere. Voi lua curand o decizie.