avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Sunt asistent medical generalist angajat in urma unui ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Sunt asistent medical generalist angajat in urma unui concurs, ...

Sunt asistent medical generalist angajat in urma unui concurs, cu contract pe perioadă determinată la un spital de stat. Înainte cu o lună față de terminarea contractului mi s-a înmânat o decizie de desfășurare a activității tot pe o perioadă determinată, de 3 luni în cadrul altei secții (compartiment). Este legala o astfel de decizie? Nu ar fi trebuit ca doar după terminarea contractului să mi se ofere un post similar pe unul dintre posturile disponibile la alte secții? Nu ar fi trebuit să beneficiez de informații (afișate și/sau comunicate de seful direct) privind posturile disponibile? Nu ar trebui ca după perioada determinată inițială să beneficiez de un contract pe perioada nedeterminată, atâta timp cât este nevoie de personal la mai multe secții?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 04:17, 17 Ianuarie 2025
Legalitatea deciziei o stabileste doar instanta de judecata .

Nu ar fi trebuit ca doar după terminarea contractului să mi se ofere un post similar pe unul dintre posturile disponibile la alte secții?

Nu ar trebui ca după perioada determinată inițială să beneficiez de un contract pe perioada nedeterminată, atâta timp cât este nevoie de personal la mai multe secții?

Nu , deoarece nu exista o obligatie legala in sarcina angajatorului de a va oferi un astfel de post, iar incadrarea salariatilor la institutiile si autoritatile publice si la alte unitati bugetare se face numai prin concurs sau examen, dupa caz.

Nu ar fi trebuit să beneficiez de informații (afișate și/sau comunicate de seful direct) privind posturile disponibile?

art.86 C.mun.
(1) Angajatorii sunt obligaţi să informeze salariaţii angajaţi cu contract individual de muncă pe durată determinată despre locurile de muncă vacante sau care vor deveni vacante, corespunzătoare pregătirii lor profesionale, şi să le asigure accesul la aceste locuri de muncă în condiţii egale cu cele ale salariaţilor angajaţi cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată. Această informare se face printr-un anunţ afişat la sediul angajatorului.
....

În momentul plecării din secția unde am muncit în perioada contractului inițial (reamintesc că am primit decizie de continuare a activității încă 3 luni tot perioadă determinată (post similar la altă secție), contractul inițial nu a fost finalizat. Cu o lună înainte de finalizarea contractului am fost mutat iar imediat în locul meu a fost adus alt asistent medical, cu contract pe perioadă nedeterminată, angajat anterior față de concursul la care am participat eu), de la altă secție. Nu a fost competent iar medicii l-au refuzat, acestuia i s-a oferit un alt post unde se presupune că face față. Mă simt discriminat deoarece nu există anunț privind posturile vacante, dar aflu de la colegi de la alte secții că au loc mutări de personal, probabil la înțelegere între medici și asistenții șefi. Există bază legală pentru astfel de decizii? Este posibil ca un contract să fie modificat unilateral? Care sunt drepturile mele în această situație? Cum pot să mă protejez împotriva acestor mutări, mai ales că am dorit să rămân în cadrul secției unde am lucrat inițial? Pe lângă asistenta pe care am înlocuit-o, care a revenit la muncă în timp ce eu încă eram în acea secție, a fost adus un alt asistent imediat ce am fost mutat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Puteti sesiza angajatorul despre faptul că va simțiti discriminat la locul de muncă, modul în care se întâmplă, cât și despre găsirea unei soluții.

2. Puteti depune o plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării .

3. C.i.m. poate fi modificat unilateral de catre angajator doar in anumite situatii mentionate in Codul Muncii.

4. In situatia in care vi se modifica unilateral c.i.m. , aveti la dispozitie un termen de 45 de zile calendaristice de la data la comunicarii deciziei pentru a o contesta la Tribunalul in raza caruia domiciliati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Interpretare art. 85 din codul muncii gigi.ghiga gigi.ghiga Art. 85 din codul muncii poate fi interpretat ca temi legal pentru schimbarea naturii contractului individual de munca din perioada determinata in perioada ... (vezi toată discuția)
Redistribuire angajat ContSters203083 ContSters203083 Sunt angajat pe funcţia de referent al unei unitaţi administrativ teritoriale, care In urma aplicarii OUG 63/2010, a fost unul din cei 11 norocoşi ... (vezi toată discuția)
Trecerea de la perioda determinata la perioada nedeterminata adysan adysan buna ziua,la trecerea de la perioda determinata la perioada nedeterminata,pe acelasi post,trebuie sa dau din nou concurs?mentionej ca in institutia la care ... (vezi toată discuția)