Bună seara,
În vederea eliberării formularului U1 de către AJOFM, angajatorul are obligația de-a emite o adeverintă conform legislatiei specifice. In spetă solicitarea vizeaza un fost salariat care a lucrat in anul 1990 la o unitate care a fost lichidată, iar arhiva a fost prelută și deținută de către o altă societate, prin reorganizare.
Vă rog a se preciza dacă pentru perioada anterioara lunii martie 2002, o astfel de adeverință poate fi eliberată și care ar fi procedura ?
Multumesc anticipat pentru eventualele răspunsuri!
Art. 34 C.mun.
... (5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
.....
art.29 Legea 16/1996 (1) Creatorii ori deținătorii de documente sau, după caz, succesorii în drepturi ai acestora sunt obligați să elibereze, potrivit legii, în termen de maximum 60 de zile calendaristice, la cererea persoanelor fizice și a persoanelor juridice, depusă în format letric sau în format electronic, certificate, adeverințe, copii și extrase de pe documentele pe care le creează ori le dețin, inclusiv de pe cele pentru care nu sa împlinit termenul prevăzut la art. 13, dacă acestea se referă la drepturi care îl privesc pe solicitant.
...
In speta, angajatorul (daca mai exista)/ detinatorii arhivei acestuia au obligatia de a elibera un document care sa ateste activitatea desfasurata de un salariat, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.