avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 992 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Stabilirea pensiei de intretinere a minorului
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Stabilirea pensiei de intretinere a minorului

Buna ziua. A-si dori sa aflu care sunt veniturile care se iau in considerare la stabilire pensiei de intretinere. Lucrez ca sofer, salariul garantat este de cca 730 lei/luna cu bonurile de masa. Peste aceasta suma mai primesc bani de deplasare si diurna, sume care sunt foarte variabile si dupa parerea mea nu pot fii cosiderate ca venit, in schimb instanta a solicitat si aceste sume de la societatea angajatoare. Sa presupunem ca sunt plecat in delegatie, atat in tara cat si in strainatate si vreau sa ma cazez intr-un hotel nu pot sa spun ca platesc doar 75%, pentru ca restul de 25% trebuie sa dau mamei copilului meu. Deci v-asi ruga daca este vreo lege sau articol care se refera la aceste venituri, din care se calculeaza pensia de intretinere. Cu respect.
Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 10:17, 11 Februarie 2010

Conf. art. 55 alin. 4 lit. b) din OUG nr. 138 / 2005 de modificare si completare a Legii nr. 571 / 2003, drepturile de hrana acordate de angajatori angajaţilor, in conformitate cu legislaţia in vigoare, nu sunt incluse in categoria veniturilor salariale. Plecand de la aceasta prevedere legala, tichetele de masa nu pot fi retinute in baza de calcul a pensiei de intretinere.

Potrivit art. 409 alin.7 Cod procedura civila ‚, alocaţiile de stat si indemnizaţiile pentru copii, ajutoarele pentru îngrijirea copilului bolnav, ajutoarele de maternitate, cele acordate in caz de deces, bursele de studii acordate de stat, diurnele, precum si orice alte asemenea indemnizaţii cu destinaţie speciala, stabilite potrivit legii, nu pot fi urmărite pentru nici un fel de datorii”.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură