Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie:
Societatea noastra a achizitionat in baza unui contract de vanzare –cumparare ,de la o persoana fizica,un grup de constructii (hale ,depozite,magazii) si terenul aferent.In contractul de vanzare –cumparare s-a trecut pretul total,fara o defalcare pe fiecare tip de constructie si pe teren.Imobilele au fost achizitionate in vederea mutarii activitatii de productie ce se desfasoara in prezent intr-o fabrica inchiriata.
In acest moment,constructiile sunt in stare avansata de degradare,necesitand reparatii,refacerea instalatiilor,recompartimentari,etc in vederea desfasurarii activitatii de productie.
La Serviciul Impozite si Taxe a Primariei ,pentru stabilirea valorii de impunere ,am depus un proces verbal intocmit de ingineri din cadrul firmei ,aprobat de administratorul societatii ,prin care s-a stabilit valoarea terenului si a grupului de constructii,fara o identificare pe fiecare constructie..
In perioda urmatoare,in functie si de obtinerea unor credite,dorim sa realizam lucrarile de modernizare,utilare si abia apoi sa punem in functiune noua fabrica.
As dori sa aflu parerea dvs cu privire la urmatoarele aspecte:
1.Este necesara delimitarea valorii fiecarei constructii(in total sunt 8) in vederea inregistrarii sau le voi putea inregistra separat numai dupa renovarea lor,moment in care vom sti pt fiecare incadrarea,durata normala de utilizare si voi putea stabili amortizarea.
2 Ce tip de proces verbal de receptie trebuie folosit in aceasta faza?
Se stabileste valoarea fiecarei cladiri si se inregistreaza pe imobilizari corporale, separat, durata de viata o stabileste comisia de receptie - pe baza acestor date inregistrati in contabilitate. Renovarea - amenajarile ulterioare le contabilizati in imobilizari in curs apoi pe baza PV de receptie finale, majorati valoarea fiecarei cladiri.
Reparatiile nu majoreaza valoarea de intrare, constituie cheltuieli ale perioadei in care s-au efectuat.
Va trimit un model de PV de receptie finala.
Renovare sediu
miricadana
pentru renovare sediu (gresie, usi, parchet, vopsit, mobila, frigider, cuptor, hota) cum se inregistreaza pe contul 6028, 604 sau toata valoarea pe 611.
Si ... (vezi toată discuția)