avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 650 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general modernizare spatiu
Discuție deschisă în Contabilitate în general

modernizare spatiu

O societate comerciala cu obiect de activitate comert, functioneaza intr-un spatiu pentru care are incheiat un contract de comodat cu o persoana fizica pe o perioada nelimitata.Societatea comerciala face modernizari ( schimbat geamuri, usi, gresie, faianta, etc)la cladirea respectiva, obtinand venituri mai mari si deci platind taxe mai mari. Societatea a inregistrat valoarea modernizarii in cont 231. Intrebarea mea este: cum poate trece valoarea modernizarilor pe cheltuieli si in ce perioada?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 01:08, 26 Mai 2012
contract de comodat pe o perioada nelimitata ?:-/ valorile respective se trec pe masura ce modernizarile se executa si pentru toata perioada aferenta...
Dupa principiul conectarii cheltuielilor la venituri nu putem sa deducem aceasta cheltuiala si nici sa o inregistram in contul 231, pentru ca nu este spatiul societatii, este spatiu dat cu titlu gratuit in exploatare de catre comodant- comodatarului.
Daca era un contract oneros cu clauza in care se stipula in mod clar ca intretinerea si modernizarea spatiului este pe raspunderea chiriasului si toate imbunatatirile erau facute cu acordul proprietarului si in baza unui deviz de lucrari al caror pret care se scadea din pretul chiriei atunci mai mergea cumva..!
laur67
art. 24, alin (3), cod fiscal:
Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investiţiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de închiriere, concesiune, locaţie de gestiune sau altele asemenea;

alin. (11) Amortizarea fiscală se calculează după cum urmează:
c) pentru cheltuielile cu investiţiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, închiriate sau luate în locaţie de gestiune de cel care a efectuat investiţia, pe perioada contractului sau pe durata normală de utilizare, după caz.
În aplicarea prevederilor lit. c) a alin. (11) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, amortizarea fiscală a cheltuielilor cu investiţiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, închiriate sau luate în locaţie de gestiune, se calculează pe baza perioadei iniţiale a contractului, indiferent dacă acesta se prelungeşte ulterior, sau pe durata normală de utilizare rămasă, potrivit opţiunii contribuabilului, începând cu luna următoare finalizării investiţiei.

consider ca la incetarea contractului valoarea modernizarii se cedeaza proprietarului cladirii, pentru a majora corespunzator valoarea cladirii.

pentru a fi deductibile cheltuielile trebuie sa se indeplineasca urmatoarele conditii:
-contract de inchiriere pe o perioada determinata
-clauze in contract prin care se specifica foarte clar ca modernizarile se realizeaza de catre chirias cu acordul proprietarului spatiului
Ultima modificare: Luni, 15 Februarie 2010
danike, utilizator
In aceeasi situatie ca si a d-voastra am fost si eu.
Eu am facut un contract de comodat intre PF si PJ pe o durata de 4 ani de zile.
In respectivul contract, la clauze am mentionat urmatoarele:
Comodatarul se obligă:
a) să se îngrijească de conservarea lucrului împrumutat ca un bun proprietar şi chiar mai bine decât de lucrurile sale, pe care este obligat să le sacrifice la nevoie în vederea conservării lucrului împrumutat, întrucât contractul este încheiat în interesul său;
b) să suporte cheltuielile necesare folosinţei imobilului neavând dreptul să ceară restituirea lor deoarece acestea sunt accesoriu al folosinţei;
c) să efectueze pe cheltuiala sa lucrările de reparaţie ale imobilului ce face obiectul prezentului contract;
d) să suporte cheltuielile cu modernizarea imobilului închiriat;
e) să suporte cheltuielile aferente lucrărilor care au ca efect sporirea gradului de confort si ambient pe perioada prezentului contract de comodat.
f) să restituie la scadenţă lucrul împrumutat în natura sa specifică.
Am mai facut un deviz cu materialele necesare si cu manopera, care este anexa la contract.
Cand au venit cei de la Fisc in control au strambat putin din nas dar nu au avut ce-mi face.
Succes!
O monografie are cineva pentru o astfel de situatie?

Alte discuții în legătură

Contract comodat bulzanv bulzanv Firma noastra a luat un credit pt achizitia unei locuinte pe persoana fizica ,Ulterior a facut contract de comodat intre firma si persoana fizica privind ... (vezi toată discuția)
Amortizare centrala in spatiu comodat Bajinaru Ramona Bajinaru Ramona Firma functioneaza intr-un spatiu in baza unui contract de comodat cu o persoana fizica pe o perioada de 3 ani . De curand a montat o centrala pe lemne. Toata ... (vezi toată discuția)
Investitii la un spatiu inchiriat tatiana1 tatiana1 Buna seara, am urmatoarea situatie: La un spatiu inchiriat a fost montata tamplarie termopan , s-au efectuat lucrari de inlocuire pardoseala,inlocuire de ... (vezi toată discuția)