avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1121 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... PFA - Impozitare
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

PFA - Impozitare

Salut,

Eu lucrez ca programator web si am in portofoliu cateva site-uri pe care le si administrez. Ma intereseaza daca este ok un PFA pentru a emite factura pentru banii incasati pe publicitatea pe acele site-uri sau eventual pentru servicii web prestate (optimizari site-uri, creare continut, programare, etc).
As vrea sa stiu si ce impozit si ce alte taxe catre stat trebuie sa dau?
Se pot scade de la impozit cheltuielile (gen achizitii laptop, software, leasing masina, etc) ?
Vreau sa stiu daca trebuie sa platesc TVA ca PFA, eu prestand servicii pentru care in general nu exista cost de productie?

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: contabil20 , utilizator 17:43, 20 Februarie 2010
Da, este ok un pfa pentru emiterea de facturi. Dar puteti sa va faceti o intreprindere individuala. Poate la un moment dat veti dori sa faceti angajari. Din alte puncte de vedere este la fel ca un pfa.
Trebuie sa tineti cont sa nu taiati chitante pentru facturile catre persoane fizice.
Deduceti toate cheltuielile realizate in scopul realizarii de venit.
Atentie la mijliace fixe (obiectele peste 18 mil cu durata de folosinta mai mare de un an). Acestea se amortizeaza si nu toata suma este cheltuiala a perioadei.
Veti plati impozit 16% din castig si contributiile la sanatate si pensie.
Trimestrial platiti impozit anticipat in functie de venitul estimat, urmand ca anul urmator sa platiti diferenta intre impozitul la venitul realizat si cel platit anticipat. Termenul este 60 de zile de la depunerea declaratiei de venit realizat.

Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură