avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... pasaport expirat
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

pasaport expirat

buna ziua! am si eu o problema si as avea nevoie de ceva informatii.Sunt plecata in Spania si pasaportul mi-a expirat.Am calatorit doar cu pasaportul, neavand alte acte la mine.Cum as putea sa fac un pasaport nou in Spania? De ce acte am nevoie si cam cat costa?multumesc!
Cel mai recent răspuns: ioanabn , utilizator 18:07, 16 Februarie 2010



III. Pasaportul simplu pentru cetatenii români care îsi stabilesc domiciliul în strainatate

1. Cetatenii români cu domiciliul permanent în strainatate, ale caror pasapoarte au expirat sau care solicita domiciliu permanent în srainatate, pot obtine pasapoarte noi prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare române, iar când se afla temporar în tara, la serviciile judetene de evidenta informatizata a persoanei, (pe raza carora au avut ultimul domiciliu), din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei. Nu se admit pentru aceasta categorie de persoane procedura împuternicirii pentru eliberarea pasaportului prin procura.

Pentru aceasta, vor completa si depune la misiunea diplomatica sau oficiul consular:

cerere tip, în dublu exemplar; cererile se completeaza cu cerneala de culoare neagra si vor fi semnate de solicitanti în interiorul chenarului anume desemnat, fara sa se depaseasca conturul;
patru fotografii color 3,5x4,5cm, identice si de data recenta, care trebuie aplicate numai în chenarul destinat acestora;
copie a permisului de sedere sau a documentului care sa ateste autorizarea sederii permanente, însotita de o traducere în limba româna, certificata de consul; în cazul persoanelor cu dubla cetatenie, se va anexa copie de pe pasaportul strain a paginii cuprinzând datele de identificare;
copie xerox a pasaportului românesc, care a expirat (primele patru pagini). Daca pasaportul anterior a fost pierdut sau furat, solicitantul trebuie sa depuna, în original, raportul eliberat de politie, în baza declaratiei de pierdere sau furt; fara acest document cererea de obtinere a unui nou pasaport nu poate fi înregistrata.
copii xerox ale actelor de stare civila românesti, respectiv copii ale certificatelor de nastere sau de casatorie straine, care au fost transcrise în prealabil în România ;
Nota : Actele de stare civila, întocmite în strainatate, au putere doveditoare în tara numai daca sunt transcrise în registrele de stare civila din România. In astfel de situatii, pasapoartele noi se pot obtine numai în baza actelor de stare civila transcrise în România. Transcrierea se poate face direct, cu ocazia deplasarii în tara , sau prin împuternicit cu procura speciala, autentificata de misiunile diplomatice sau de oficiile consulare ale României în strainatate.

2. Cetatenii români cu pasapoarte simple emise în tara, care obtin din partea autoritatilor statului în care se afla aprobarea/permisiunea de a-si stabili domiciliul, se pot adresa misiunii diplomatice sau oficiului consular, solicitând obtinerea unui nou pasaport cu mentiunea stabilirii domiciliului in strainatate.
Pentru aceasta, vor completa si depune la misiunea diplomatica sau oficiul consular:

cerere-tip, în dublu exemplar; cererile se completeaza cu cerneala de culoare neagra si vor fi semnate de solicitanti în interiorul chenarului anume desemnat, fara sa se depaseasca conturul;
patru fotografii color 3,5x4,5cm, identice si de data recenta, care trebuie aplicate numai în chenarul destinat acestora;
copie a permisului de sedere sau a documentului care sa ateste autorizarea sederii permanente, însotita de o traducere în limba româna, certificata de consul;
copie xerox a pasaportului românesc (primele patru pagini);
copii xerox ale actelor de stare civila românesti, respectiv copii ale certificatelor de nastere sau de casatorie straine (daca este cazul), care au fost transcrise în prealabil în România;
buletinele sau cartile de identitate românesti în original;
3. În cazul în care cetatenii români stabiliti în strainatate solicita preschimbarea pasaportului ca urmare a schimbarii numelui prin casatorie ori dintr-un alt motiv, este obligatoriu sa anexeze la cerere si actul de casatorie transcris în România , tradus si legalizat, sau alte documente din care rezulta schimbarea numelui, care au urmat aceeasi procedura (de exemplu: actul de naturalizare prin care si-a schimbat numele si/sau prenumele, recunoscut de catre autoritatile române competente).
Actele administrative de schimbare a numelui trebuie transcrise la autoritatile române de stare civila.
Hotarârile judecatoresti straine de schimbare a numelui (adoptie, divort) trebuie recunoscute de tribunalele românesti competente.



IV. Regimul pasapoartelor privind copiii minori sub 14 ani ai cetatenilor români

4.1. Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale României pot include minorii sub 14 ani, în pasapoartele parintilor, în baza actelor de nastere, atât la emiterea acestor pasapoartelor în tara, cât si ulterior prin aplicarea unui colant informatizat, ce va fi editat în tara, de catre formatiunile de pasapoarte competente..

4.2. În situatiile în care minorii sub 14 ani nu au fost inclusi în pasapoartele model 2001 ale parintilor, li se vor elibera în tara, cu acordul parintilor, pasapoarte individuale.

4.3. Cetatenii români cu domiciliul în strainatate se pot adresa misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale României în tara în care se afla în vederea obtinerii de pasapoarte pentru copiii lor minori, în cazuri de exceptie, bine justificate.
Cererea tip este similara cu cea mentionata pentru cetatenii români cu domiciliul în strainatate.

4.4 Copiilor minori li se pot elibera pasapoarte românesti, cu statut de cetatean român cu domiciliul în strainatate, daca cel putin unul din parinti a dobândit statutul de cetatean român cu domiciliul în strainatate.
Copiii minori pot dobândi, de asemenea, statutul de cetatean român cu domiciliul în strainatate odata cu parintii lor.

4.5. Pentru copiii minori nascuti în strainatate, (daca nu obtin certificate de nastere emise de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare române pâna la vârsta de 1 an ), este obligatorie transcrierea certificatului de nastere strain în registrele de stare civila din România. Transcrierea se poate face fie direct (cu ocazia deplasarii parintilor în tara ), fie prin împuternicit cu procura speciala, autentificata la misiunea diplomatica sau oficiul consular.

4.6. Pentru obtinerea unui pasaport simplu pentru un copil minor, prin misiunile diplomatice si oficiile consulare, vor fi completate si se vor depune urmatoarele:

cerere-tip, în dublu exemplar; cererile se completeaza cu cerneala de culoare neagra si vor fi semnate de solicitanti în interiorul chenarului anume desemnat, fara sa se depaseasca conturul.
patru fotografii color 3,5x4,5cm, identice si de data recenta, care trebuie aplicate numai în chenarul destinat acestora.
copii de pe dovada din care rezulta ca autoritatile statului în care doresc sa se stabileasca le-au acordat dreptul de sedere permanenta.
copii xerox dupa certificatele de nastere (transcrise în registrele de stare civila române pentru cele emise în strainatate) si copii de pe pasapoartele parintilor;
declaratia parintilor, autentificata de Sectia Consulara a Ambasadei prin care acestia îsi manifesta acordul pentru eliberarea unui pasaport copiilor lor minori.
4.7. Cererile completate cu date inexacte sau omisiuni, precum si neanexarea, în functie de situatie, a documentelor mentionate, nu vor fi luate în considerare si, în consecinta , nu vor fi primite de misiunea diplomatica sau oficiul consular.

4.8. Cetatenii români care nu au rezidenta permanenta în strainatate pot solicita pasapoarte de tip nou pentru copiii lor si prin împuternicit cu procura speciala, numai în situatii bine justificate, Sectia Consulara a ambasadei sau consulatul va emite, la cererea parintilor, procura, care, împreuna cu formularele necesare, vor fi trimise de catre parinti în tara, în vederea obtinerii pasapoartelor pentru copiii lor.

4.9 Începând cu data de 01.02.2004, misiunile diplomatice si oficiile consulare ale României vor putea efectua includeri de copii minori, sub 14 ani, aplica mentiunea cu privire la domiciliu si prelungi valabilitatea documentului, numai sub forma unor colante, care vor fi personalizate în România de catre Directia de Pasapoarte si structurile sale teritoriale. Aceste colante nu pot fi personalizate direct de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale României deoarece acestea nu dispun de echipamentele necesare. În aceste conditii, nu mai este necesara trimiterea pasaportului în tara .

La primirea din România a colantului personalizat, acesta va fi aplicat în pasaportul solicitantului


Ultima modificare: Marți, 16 Februarie 2010
MALAMUT, Consultant fiscal
adresati-va consulatului roman apropiat zonei dumneavoastra de resedinta si acestia va pot ajuta in demersurile necesare obtinerii unui nou pasaport.
multumesc mult. o sa vad ce pot rezolva!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce acte imi sunt necesare pt a iesi din tara? minor Soricutza Soricutza buna seara.... as vrea sa stiu si eu ce acte imi trebuie pt a iesi din tara in cazul in care sunt minora? vreau sa plec din tara peste o luna dar nu cu ... (vezi toată discuția)
Probleme cu pasaport copil btmariuss btmariuss Buna ziua, am o problema si vreau sa ma lamuriti, daca puteti? O ruda a nascut in Italia anul trecut, copilul are in momentul de fata 8 luni. Are certificat ... (vezi toată discuția)
Pasaport gigelas gigelas Buna ziua, Imi poate spune si mie cineva,ce acte se mai cer la eliberarea unui pasaport simplu (turistic) ? Care sunt taxele ce trebuiesc achitate si cam cat ... (vezi toată discuția)