Buna ziua,
Sper ca ma poate ajuta cineva cu raspunsul la problema pe care o am pentru ca am nevoie de ajutor.
Am demisionat de la firma la care lucrez si am trimis cererea de demisie prin posta.Demisia a fost aprobata si as vrea sa stiu cum se procedeaza in continuare...O sa primesc ceva de la itm conform incetarii activitatii?
Data inregistrarii cererii (sau data confirmarii primirii), iar in situatia existentei unui termen de preaviz, data ulerioara trecerii acelui termen, sunt datele de incetare a raporturilor de munca. La acele date, angajatorul are obligatia sa va incheie cartea de munca si sa va comunice data la care sa va prezentati pentru a o ridica. Puteti de asemenea, sa solicitati dvs., direct ITM, restituirea cartii de munca. Nu veti primi direct de la ITM, ..."din oficiu", nicio instiintare si nici cartea de munca, obligatia comunicarilor catre ITM a incetarii raporturilor de munca, revenind angajatorului, iar restituirea cartii de munca, tot acestuia.
Exista cerere de incetare a activitatii cu acordul partilor, cf. art.55, lit.b) din Codul Muncii si demisia cf. art. 79, alin.7) prin care angajatul aduce la cunostinta angajatorului incetarea activiatii sale dupa expirarea perioadei de preaviz care va fi de 15 zile calendaristice pt functiile de executie si 30 zile calendaristice pt functiile de conducere. Presupun ca d-voastra ati facut o cerere de incetare a activitatii cu acordul partilor care v-a fost asa cum spuneti, aprobata. Trebuie ca aceasta cerere de incetare sa aiba un nr. intern de inregistrare si sa vi se inmaneze si d-voastra un exemplar din cel aprobat de director. Dep. R.U. emite decizia de incetare cf. art.55, lit. b) C.Muncii, pe baza cererii d-voastra, in 3 exemplare pe care le va inregistra la la ITM, si va opera totodata incetrea in carnetul de munca pe care-l va duce si la ITM impreuna cu deciziile pentru certificarea inscrierilor facute in cadrul unitatii.Dupa doua , trei saptamani veti fi anuntata sa va ridicati personal carnetul de munca de la sediul unitatii unde ati lucrat.
Cererea de incetare a activitatii cu acordul partilor si demisia sunt doua acte juridice complet diferite ca regim juridic.:rtfm:
In timp ce primul este un at bilateral, ce presupune un acord de vointa, demisia este un act unilateral de vointa al angajatului, nu necesita acordul angajatorului si se comunica in scris de catre angajat.
Desi sunt de acord ca, din punct de vedere al avantajelor angajatului (in anumite situatii/de ex. somaj) incetarea cu acordul partilor este mai avantajoasa, demisia este cu totul alt act juridic, cu reglementare si regim specifice! Ea poate fi folosita fara nicio retinere, spre ex., in situatia in care aveti o alta oferta certa iar actualul angajator nu este de acord cu incetarea CIM cu acordul partilor.
Revin si spun ca este obligatorie comunicarea in scris a demisiei, ca o conditie de forma absolut necesara.
Demisia
Droxi
Sunt angajata la o institutie bugetara. As dori sa am propria mea afacere si pentru aceasta trebuie sa renunt la servici. Mentionez ca la sfarsitul anului ... (vezi toată discuția)