avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... AJUTOR INMORMANTARE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

AJUTOR INMORMANTARE

Lucrez ca administrator financiar in cadrul unei institutii de invatamant.In luna ianuarie 2010 a decedat un salariat.Sotia acestuia cere pe langa ajutorul de deces acordat in baza Legii 19,inca 5 salarii conform contractului colectiv de munca la nivel ramura invatamant si a legii 128/1997, dar tot din bugetul asigurarilor sociale.Este legal sa platim acele salarii?De la Casa de Pensii mi s-a spus ca nu imi va fi primita declaratia cu plata acelor salarii,ci numai cu ajutorul de deces in baza Legii 19.Doamna respectiva ne-a amenintat ca ne va da in judecata.Va rog daca se poate sa-mi argumentati cu articole din lege.Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: bugetar , utilizator 14:56, 26 Iulie 2010
In institutiile publice , de la data de 1 ianuarie 2010 se aplica prevederile Legii nr.330/2009. Din bugetul asisgurarilor sociale de stat se acorda un ajutor de 1836 lei . Studiati Legea 330/2009 si OUG nr.1/2010 de aplicare a acestei legi . Cele 5 salarii sunt prevazute in contractul colectiv de munca si nu in legi , hotarari de guvern , sau ordonante . Conform OUG nr.1/2010 acestea nu se pot acorda daca nu sunt dispuse prin legi .
multumesc mult!
~ Conținut șters la cerere ~
Se invoca in primul rand Legea 128/1997 art.106,alin 2,apoi contractul colectiv de munca la nivel ramura invatamant.Sincer nu stiu ce sa fac...
Art.106 alin (2) din Legea 128/1997 s-a abrogat prin 330/2009....deci....cu regret nu se mai acorda ajutorul acela ....
Nu mai putem nici muri ca nu ne mai ajuta scoala ...
Sa traiti bine! vb. unul clasic in viata...:((

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură