avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 412 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... angajare persoana straina in Romania
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

angajare persoana straina in Romania

va rog sa ma ajutati cu conditiile necesare unei persoane straine pentru angajare in Romania.
se preconizeaza sa angajez o persoana din Republica San marino pe o perioada de 5-7 ani.
ce conditii trebuie sa indeplineasca pt a o putea angaja la noi?
am inteles ca ar avea nevoie de permis sau autorizatie de munca. ma poate lamuri cineva?
multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: yna81 , utilizator 14:45, 25 August 2022
Primul pas il constituie obtinerea autorizatiei de munca. Documentele necesare sunt:
1. opis;
2. cererea motivata a angajatorului (modelul are caracter orientativ);
3. dovada imputernicirii – angajatorul va imputernici, in conditiile legii, o persoana care sa il reprezinte pentru obtinerea autorizatiei de munca;
4. actul constitutiv al societatii comerciale sau, dupa caz, actul de infiintare a persoanei juridice, precum si certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, in copie si original;
5. certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte ca nu s-au operat inscrieri de mentiuni referitoare la existenta unei hotarari judecatoresti definitive pentru savarsirea de infractiuni de catre asociatul unic sau, dupa caz, de asociati, in legatura cu activitatea pe care o desfasoara sau la declararea starii de faliment;
6. scrisoarea prin care se atesta bonitatea angajatorului, eliberata de banca la care acesta are deschis contul;
7. certificatul de atestare fiscala emis de administratia finantelor publice in a carei raza teritoriala angajatorul isi are sediul social, privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul de stat;
8. adeverinta eliberata de agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi are sediul angajatorul, cu privire la forta de munca disponibila pentru locul de munca vacant comunicat de angajator potrivit dispozitiilor legale;
9. fisa postului, organigrama cu precizarea functiilor ocupate si vacante;
10. dovada publicarii anuntului pentru ocuparea postului vacant intr-un cotidian de larga circulatie (decupaj din ziar);
11. copia procesului-verbal intocmit in urma selectiei realizate pentru ocuparea posturilor vacante (va cuprinde date referitoare la modul de selectie, numarul de candidati si motivul pentru care a fost selectat actualul candidat);
12. curriculum vitae al strainului, care sa contina si declaratia pe propria raspundere a acestuia ca nu are antecedente penale, ca este apt din punct de vedere medical pentru a fi incadrat in munca si ca are cunostinte minime de limba romana;
13. copia actului de studii necesar pentru incadrarea in functia sau in meseria pentru care se solicita eliberarea autorizatiei de munca, tradus si legalizat in conditiile legii; diplomele, certificatele si titlurile stiintifice eliberate in strainatate, in sistemul de invatamant, vor fi insotite de atestatul de recunoastere eliberat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu;
14. copiile documentelor care atesta pregatirea profesionala obtinuta in afara sistemului de invatamant sau, dupa caz, care atesta experienta profesionala, traduse si legalizate in conditiile legii;
15. copia documentului de trecere a frontierei (pasaport, titlu de calatorie, etc.), valabil, al strainului si, dupa caz, copia permisului de sedere in Romania;
16. doua fotografii tip 3/4 ale strainului;
17. taxa consulara de cerere 3 Ron in contul 20330102 si taxa timbru extrajudiciar 1 Ron (sau un timbru fiscal de 1 Ron).

Dupa obtinerea autorizatiei de munca si intrarea strainului in Romania, acesta se va prezenta la ORI in vederea eliberarii permisului de sedere temporara. Documentele necesare sunt:
- cerere;
- documentul de trecere a frontierei (pasaportul, titlul de calatorie, etc.) in original si copie;
- dovada detinerii legale a spatiului de locuit in original si copie;
- autorizatia de munca;
- contractual individual de munca;
- salariul inscris in contractual individual de munca trebuie sa fie la nivelul salariului minim garantat in plata;
- actul medical de atestare a starii de sanatate, din care sa rezulte ca sunteti apt pentru a fi incadrat in munca (cerificat eliberat de cabinete, de stat sau particulare, de Medicina Muncii);
- certificatul de atestare fiscala;
- copia actului de identitate sau, dupa caz, a autorizatiei sau a altui document legal care sa ateste exercitarea unei activitati ori profesii independente, in cazul in care angajatorul este o persoana fizica;
- taxe.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Suprema Lex Consulting a scris:

Primul pas il constituie obtinerea autorizatiei de munca. Documentele necesare sunt:
1. opis;
2. cererea motivata a angajatorului (modelul are caracter orientativ);
3. dovada imputernicirii – angajatorul va imputernici, in conditiile legii, o persoana care sa il reprezinte pentru obtinerea autorizatiei de munca;
4. actul constitutiv al societatii comerciale sau, dupa caz, actul de infiintare a persoanei juridice, precum si certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, in copie si original;
5. certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte ca nu s-au operat inscrieri de mentiuni referitoare la existenta unei hotarari judecatoresti definitive pentru savarsirea de infractiuni de catre asociatul unic sau, dupa caz, de asociati, in legatura cu activitatea pe care o desfasoara sau la declararea starii de faliment;
6. scrisoarea prin care se atesta bonitatea angajatorului, eliberata de banca la care acesta are deschis contul;
7. certificatul de atestare fiscala emis de administratia finantelor publice in a carei raza teritoriala angajatorul isi are sediul social, privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul de stat;
8. adeverinta eliberata de agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi are sediul angajatorul, cu privire la forta de munca disponibila pentru locul de munca vacant comunicat de angajator potrivit dispozitiilor legale;
9. fisa postului, organigrama cu precizarea functiilor ocupate si vacante;
10. dovada publicarii anuntului pentru ocuparea postului vacant intr-un cotidian de larga circulatie (decupaj din ziar);
11. copia procesului-verbal intocmit in urma selectiei realizate pentru ocuparea posturilor vacante (va cuprinde date referitoare la modul de selectie, numarul de candidati si motivul pentru care a fost selectat actualul candidat);
12. curriculum vitae al strainului, care sa contina si declaratia pe propria raspundere a acestuia ca nu are antecedente penale, ca este apt din punct de vedere medical pentru a fi incadrat in munca si ca are cunostinte minime de limba romana;
13. copia actului de studii necesar pentru incadrarea in functia sau in meseria pentru care se solicita eliberarea autorizatiei de munca, tradus si legalizat in conditiile legii; diplomele, certificatele si titlurile stiintifice eliberate in strainatate, in sistemul de invatamant, vor fi insotite de atestatul de recunoastere eliberat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu;
14. copiile documentelor care atesta pregatirea profesionala obtinuta in afara sistemului de invatamant sau, dupa caz, care atesta experienta profesionala, traduse si legalizate in conditiile legii;
15. copia documentului de trecere a frontierei (pasaport, titlu de calatorie, etc.), valabil, al strainului si, dupa caz, copia permisului de sedere in Romania;
16. doua fotografii tip 3/4 ale strainului;
17. taxa consulara de cerere 3 Ron in contul 20330102 si taxa timbru extrajudiciar 1 Ron (sau un timbru fiscal de 1 Ron).

Dupa obtinerea autorizatiei de munca si intrarea strainului in Romania, acesta se va prezenta la ORI in vederea eliberarii permisului de sedere temporara. Documentele necesare sunt:
- cerere;
- documentul de trecere a frontierei (pasaportul, titlul de calatorie, etc.) in original si copie;
- dovada detinerii legale a spatiului de locuit in original si copie;
- autorizatia de munca;
- contractual individual de munca;
- salariul inscris in contractual individual de munca trebuie sa fie la nivelul salariului minim garantat in plata;
- actul medical de atestare a starii de sanatate, din care sa rezulte ca sunteti apt pentru a fi incadrat in munca (cerificat eliberat de cabinete, de stat sau particulare, de Medicina Muncii);
- certificatul de atestare fiscala;
- copia actului de identitate sau, dupa caz, a autorizatiei sau a altui document legal care sa ateste exercitarea unei activitati ori profesii independente, in cazul in care angajatorul este o persoana fizica;
- taxe.


Si modelul de cerere:

C E R E R E
Subscrisa, S.C……………. S.R.L., cu sediul in……………………………..avand numarul de inmatriculare la ORC …………….., CUI: …………….. reprezentata de ……………………….avand calitatea de .........................................., identificat prin pasaport……………….., eliberat de …………………..la data
de………………, formulam prezenta cerere de acordare a AUTORIZATIEI DE MUNCA in vederea obtinerii vizei pentru angajare in munca
Cerere de Acordare a Autorizatiei de Munca
pentru dl…………………., cetatean …………….., cu domiciliul in……….identificat
cu pasaport seria……………….., eliberat de ………………….la data de………,
nascut la data de ………………..in……………………….
Domnul …………………. urmeaza sa desfasoare in cadrul societatii noastre
activitatea de ………………… cod C.O.R. -………………., care implica:
_____________________________(exemplu: cunostinte in domeniu,
experienta minima).
Acesta detine diploma de absolvire eliberata de …………………si o experienta
de …………..in domeniu.
Mentionam ca in statul de functii al societatii S.C. …………………… S.R.L
functia de …………………pe care dl ……………………urmeaza sa o ocupe, este vacanta.
In statul de functii al S.C………………….. S.R.L., este prevazut un numar de
……… posturi, din care sunt ocupate de cetateni romani un numar de ……….
posturi, de cetateni straini …………si ………………. posturi sunt vacante.
In vederea alegerii domnului ……………………….pentru ocuparea postului a
avut loc selectia desfasurata pe baza ________________.
Motivele pentru care s-a optat angajarea dlui. ……………….sunt: …………………….
Mentionam ca intre dl ………………………selectionat sa desfasoare activitate in
cadrul societatii noastre exista/ nu exista grad de rudenie sau afinitate cu
actionarii/asociatii/persoanele aflate in conducerea firmei.
Societatea comerciala are capacitatea de a-si indeplini obligatiile asumate
fata de solicitantul ………………..in conditiile in care acesta va obtine autorizatia
de munca.
Anexam documentele justificative, conform prevederilor Ordonantei de
Urgenta a Guvernului nr.56/2007 privind incadrarea in munca si detasarea
strainilor pe teritoriul Romaniei.
Administrator,
Buna ziua,

Ajuta foarte mult informatiile pe care le-ati acordat. Eu va multumesc mult de tot. Respect!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Autorizatie de munca pt.asociat unic michacomsa michacomsa Buna ziua, Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns. Un cetatean strain al unui stat non-ue, posesor al unui drept de sedere in scop de studii, este asociat ... (vezi toată discuția)
Angajare cetateni straini liana istrate liana istrate Ce acte sunt necesare pentru angajarea unui cetatean strain cu contract individual de munca ? (vezi toată discuția)
Revisal danyyyyy danyyyyy buna ziua, daca angajezi minori in revisal ce norma trebuie aleasa \" norma intreaga\" sau \" cu timp partial\" mentionez pe ctr. este trecut cu 6 ore , ... (vezi toată discuția)