Buna ziua
Ati putea sa imi spuneti o baza legala care sa imi permita sa cer unei autoritati contractante (de exemplu unei primarii ) sa imi arate contractul (si nu numai, ci tot dosarul) incheiat pentru o licitatie la care am participat si care am pierduto in favoarea unei alte firme (acum un an ). As vrea sa verific daca s-au respectat cerintele din documentatie(termen, pret,) avand in vedere ca au venit cu pret foarte mic , daca au avut lucrari suplimentare?
Exista o baza legala specifica care mi-ar da acest drept?
Va multumesc
Sigur ca puteti.
In OUG 34/2006 actualizata, Art.215, alin.(1) "Dosarul achiziţiei publice are caracter de document public. Accesul persoanelor la aceste informaţii se realizează cu respectarea termenelor şi procedurilor prevăzute de reglementările legale privind liberul acces la informaţiile de interes public şi nu poate fi restricţionat decât în măsura în care aceste informaţii sunt clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală, potrivit legii.
(2) Restricţionarea nejustificată a accesului la dosarul achiziţiei publice atrage sancţionarea de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a conducătorului autorităţii contractante, conform prevederilor prezentei legi"
si Art.213, alin.(1) - 1) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă documentele întocmite/primite de autoritatea contractantă în cadrul procedurii de atribuire, cum ar fi, dar fără a se limita la următoarele:
a) nota privind determinarea valorii estimate;
b) anunţul de intenţie şi dovada transmiterii acestuia spre publicare, dacă este cazul;
c) anunţul de participare şi dovada transmiterii acestuia spre publicare şi/sau, după caz, invitaţia de participare;
d) documentaţia de atribuire;
e) nota justificativă privind alegerea procedurii de atribuire, în cazul în care procedura aplicată a fost alta decât licitaţia deschisă sau licitaţia restrânsă;
f) nota justificativă privind accelerarea procedurii de atribuire, dacă este cazul;
g) procesul-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor;
h) formularele de ofertă depuse în cadrul procedurii de atribuire;
i) solicitările de clarificări, precum şi clarificările transmise/primite de autoritatea contractantă;
j) raportul procedurii de atribuire;
k) dovada comunicărilor privind rezultatul procedurii;
l) contractul de achiziţie publică/acordul-cadru, semnate;
m) anunţul de atribuire şi dovada transmiterii acestuia spre publicare;
n) contestaţiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, dacă este cazul;
o) raportul de activitate şi, după caz, notele intermediare şi avizul consultativ emis în conformitate cu prevederile legale, referitor la funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dacă este cazul;
p) documentul constatator care conţine informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant.