Buna ziua,azi m-au sunat cei de la reprezentanta Renault BV unde am autoturismul la reparat ,in urma unui accident provocat de altcineva,(reparatie pe RCA) ca au finalizat reparatia ,ok am luat factura care insuma o suma de 12000 RON ,asiguratorul ASTRA nu mi-a dat acceptul ,au spus ca trebue sa verifice si sa merg luni(1-03-2010)sa-mi dea acceptul, intrebarea mea este ;e posibil sa nu accepte toata suma?Mentionez ca este un megan 2 fab 2006.
Daca va referiti la valoarea maxima de despagubire in mod normal devizul nu are o suma care sa depaseasca VMD-ul.
In schimb, este posibil ca sa existe neconcordante intre constatare si deviz sau piese si manopera care nu se justifica si atunci apar diferente, dar nu ar trebui sa fie treaba dvoastra ci a asiguratorului si a serviceului.
De asemenea, daca serviceul este unul de reprezentanta sau este autorizat RAR si respecta tehnologia producatorului, si totodata reparatia s-a facut strict numai la avariile pentru care raspunde asiguratorul, conform cu Ord nr. 2/2010 al CSA asiguratorul trebuie sa accepte toata suma.
Procedura de lichidare a daunei consta in emiterea devizului de reparatie care trebuie prezentat asiguratorului pentru a-l verifica prin confruntare cu constatarile efectuate, anterior emiterii facturii.
Dupa verificarea devizului, asiguratorul emite un accept de plata pentru o suma care ar trebuie sa fie cea din deviz daca service-ul a respectat solutiile tehnice convenite cu societatea de asigurari cu ocazia constatarilor initiale si suplimentare si pretul orei de manopera, urmind ca apoi sa se emita facura.
Din cele mentionate de dvs. reiese ca service-ul a emis direct factura fara a astepta acceptul de plata al asiguratorului.
Da, reparatia sa facut la reprezentanta si sa schimbat strict numai ce nu se mai putea repara ,eu am dus devizul la asigurator, dar cum am spus ,au spus sa vin luni si atunci am intrat putin in panica cum ca nu ar plati toata suma ,adica sa plateasca ei o parte si restu ......se poate asa ceva? Va Multumesc.
Da, asa credeam ca este F, dar era de fapt devizul ,ma gandesc ca fiind un sevice autorizat si asiguratorul lucreaza cu acest service si mai ales ca au spus ca nu este nici o problema unde repar masina bine-nteles ca am optat pt reprezentanta ,ce pot face daca nu o sa fie asiguratorul de acord cu toata suma de plata ,mentionez ca nu eram nici macar la volan cand sa intamplat accidentul ,masina era in parcarea de resedinta. si daca nu-mi da acceptul cum procedez sa iau masina din service pana se vor reglementa procedurile de plata, mentionez inca o data ca asiguratorul atunci cand am fot cu devizul nu mi-a spun ca nu ar fi de acord ,au spus ca trebue sa verifice si luni sa merg sa iau acceptul ,in final sper ca totul sa fie bine, ramane de vazut luni .Va Multumesc.