s dori sa stiu, pentru socrul meu, care este in spania rezident, cum poate proceda si carei autoritati trebuie sa i se adreseze, in cazul in care doreste pensionarea in spania, avand acolo o vechime sde 6 ani si fiindu-i necesari 8 ani.doreste sa ii fie luati in calcul 2 ani de vechime lucrati in romania.cum poate dovedi acesti ani?
a depus o cerere prin ambasada, dar a fost respinsa din cazuza ca cei din tara nu au dat nici un raspuns.se poate obtine o adeverinta prin procura, daca da de la ce autoritati sau e o conventie in baza careia autoriatile romane sa trimita raspunsul intr-un anumit termen?cum trebuie sa procedam?
va multumesc
In cazul în care a lucrat atât pe teritoriul României cât si pe teritoriul Spaniei si a platit contributii de asigurari sociale în sistemele de pensii ale acestor state, veti beneficia de drepturi de pensie în conformitate atât cu legislatia italiana, cât si cu cea româna, conform prevederilor Regulamentelor comunitare nr.1408/1971 si nr.574/1972.
Cererea pentru stabilirea dreptului la prestaţii se depune la instituţia de la locul de reşedinţă al persoanei interesate, dacă lucrătorul/asiguratul a fost supus legislaţiei acestei instituţii.
Pentru confirmarea perioadei de asigurare din România este necesar ca persoana interesata sa completeze Formularul E 207, intitulat „Certificat privind cariera asiguratului” la care se ataseaza documente care atestă perioadele de asigurare sau cele echivalente realizate pe teritoriul României (ex: copia certificata a carnetului de munca). Acest formular E207 va fi depus împreuna cu cererea pentru stabilirea dreptului la prestaţii, la instituţia de la locul de reşedinţă al persoanei interesate.