avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 899 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata consumurilor de apa rece si calda cu 40% mai mult
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata consumurilor de apa rece si calda cu 40% mai mult

Buna seara,

Am o problema cu asociatia de locatarii care de mult timp imi trece la intretinere, consumuri de apa rece si calda marite ~ cu 40% fata de cit este citirea apometrelor din apartamentul meu ( apometrele sint montate de 2 ani si sunt in garantie, iar eu imi notez consumul lunar ) .

Luna trecuta am facut o contestatie la calculul cotelor de intretinere pe care am lasata-o la administratie dar nu am primit nici un raspuns scris . Verbal de fiecare daca cind intreb primesc acelasi raspuns pierderile se repartizeaza la toti locatarii . De exemplu luna trecuta la apa calda suma consumurilor citite 90 mc iar factura venita la plata 134 mc ( asta pentru o scara de bloc cu 32 apartamente din care un apartament este necontorizat iar in 3 apartamente nu sta nimeni ) .

Ce pot sa fac sa aflu adevarul pentru ca nu cred absolut deloc ca am putea avea pe scara o pierdere 44 mc de apa calda pe luna .
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:43, 5 Martie 2010
L nr 230/2007 art 10 Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere la orice document al acesteia
HG nr 1588/2007 art 12 A d) Proprietari au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si,eventual ,sa o conteste la presedintele asociatiei de propriitari ,in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata
Presedintele este obligat sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile


Pentru parcurgerea intregii legislatii si alte acte accesati sectiunea asociatii de proprietari,Documente utile
Ultima modificare: Joi, 4 Martie 2010
ynocentta, utilizator
Discutati in comitetul executiv si cautati pierderea. Apelati la un instalator sa verifice toate conductele pe traseu de la bransament pana la intrarea in apartamentele de la etajul 1. Daca sunt conducte deteriorate luati masura sa se repare. Veti plati mai putin pentru reparatii decat pentru pierderi de apa.
Apoi sa se verifice toate apometrele din apartamente is sa se instaleze apometru si in apartamentul necontorizat. O chiriasa a uitat robinetul deschis de vineri pana luni si a avut un consum de 25 m.c de apa. Altul care a plecat 2 saptamani a avut 103 m.c de apa consum iar la asociatie era mare necaz pentru ca nu se acoperea factura. Cel cu 103 m.c de apa nu a adus in timp util indexul. se considera ca e pierdere de 96 m.c pentru ca acelui proprietar i s-a trecut pe lista acelasi consum de luna trecuta , adica 7 m.c.
Cauzele pierderilor si diferentelor de apa sunt multe si trebuiesc rezolvate una cate una, dar niciodata nu vor dispare.
Multumesc pentru raspunsuri, dar ce pot sa fac daca nu mi se rapunde in scris la contestatie ?

Diferente pot sa existe in anumite limite 5-20%, dar la noi in fiecare luna sunt diferente mari care ajung si la 100% iar proprietarul din apartamentul necontorizat nu vrea sa-si monteze apometre si in plus administratorul blocului nu vrea sa faca nimic altceva decit sa imparta diferentele la cei care au contoare de apa pentru ca oricum pierdere pe instalatia de apa rece si calda a blocului nu exista ( tevi sparte sau fisurate ) .
Pun o intrebare la care va rog sa-mi raspundeti. Cat consum ii pune celui necontorizat? Pentru ca acesta trebuie prevazut cu o norma de consum pausal (in care ii intra si pierderea de apa) de cca 5 mc/persoana AR si 3 mc/persoana de AC. Acestea sunt norme recomandate de ANRSC si agreate de furnizori.

Pierderile de apa au urmatoarele cauze principale:
- nu se citesc contoarele individuale in acelasi timp cu contorul de bransament;
- nu se citesc toate contoarele in acelasi timp la toate apartamentele;
- clasa de masurare a contoarelor de apartament este inferioara clasei de masurare a celui de bransament, astfel ca scurgerile de apa pe la robinete si wc-uri nu sunt inregistrate, pe cand aceasta cantitate de apa de la tot blocul se aduna si este masurata pe contorul de bransament;
- contoarele trebuie montate in plan orizontal, nu in plan vertical;
- teava pentru masinile de spalat este montata inainte de apometru;
- tevi comune fisurate, tevi comune sparte si care curg zi si noapte in subsol fara ca nimeni sa vada si sa repare;
- udatul spatiului verde din jurul blocului, spalatul covoarelor si masinilor, curatenia pe holuri, la ghena de gunoi.

Fiecare din aceste cauze poate aduce o distorsiune a sumei totale a consumurilor individuale.
Furnizorii de apa dau ca posibile pierderi pe retea pentru AC 10-15%, iar pentru AR pot ajunge si la 30%. Dar la acestea se adauga in mod cert primele doua enumerate mai sus pe care furnizorii nu le-au avut in calcul.

Aceste cauze pot fi diminuate intr-o masura mai mare sau mai mica, dar ele nu pot disparea cu totul pentru ca se repara una si apare alta, important este sa fie identificate si incercata remedierea lor in cat mai mare masura. Asta trebuie facuta de administrator, ajutat de conducerea asociatiei.

Faptul ca nu vi se raspunde la contestatie este lipsa de respect care, la noi, este sport national. Mai faceti o contestatie scrisa in doua exemplare (dintre care unul ramane la Dv, inregistrat, semnat si stampilat de presedinte) in primele 10 zile de la afisare, in care consemnati si obligatia lui de a va raspunde in termen de 7 zile, altfel va veti adresa cu sesizare la primarie, biroul pentru relatia cu asociatiile de proprietari.
Si daca primaria vine in control s-ar putea sa gaseasca si alte probleme......
Ultima modificare: Vineri, 5 Martie 2010
elga50, moderator
@elga50 multumesc pentru raspunsul detailiat .

La apartamentul necontorizat sunt trecute in fiecare luna pentru 2 persoane 10 mc AR si 10 mc AC .

Sint de acord ca primele 2 posibilitati pot duce la diferente de consum intre ce este citi si ce trebuie platit dar totusi nu diferente intre 30% si 100% si la AR si la AC cum se intimpla la noi in ultimii 2 ani, practic intr-o singura luna diferenta a fost mai mica .

In blocul nostru in mod sigur nu este nici o pierdere din cauza coloanelor, subsolul blocului este comun pentru toate cele 7 scari si este folosit pentru colectarea zilnica a gunoiului iar singura iesire este pe scara "A" la care stau eu .

In restul cazurilor nu am inca nici o ideie inca dar o sa incer sa aflu oricum majoritatea apometrelor din apartamente au fost montate de o singura firma de instalatii autorizata in urma cu 2-3 ani si din ce am vazut la mine au fost corecti si cu verificarile si cu montajul .

Dar administratorul nu vrea sa faca absolut nimic si indiferent ce argument ii aduc el continua sa imparta diferenta fara a incerca nimic pentru a gasi unde este pierderea .

Alte discuții în legătură

Pierdere apa calda,apa rece apafaian apafaian BUNA ZIUA LOCUIESC IN TIMISOARA LA BLOC CU 4 ETAJE 20 .PROPORTIE DINTRE CEI CU CENTRALE SI FARA ESTE EGALA.IN FIECARE LUNA AVEM PIERDERE DE 13-15,-16,MC APA ... (vezi toată discuția)
Repartizare apa rece si calda adriandanciu90 adriandanciu90 Buna ziua. Sunt administrator la un bloc cu 3 scari (o singura asociatie deci o singura persoana juridica pentru 3 scari). Avem un singur bransament pentru ... (vezi toată discuția)
Consum apa pausal Anca07 Anca07 S-a hotarat in adun.generala sa se verifice contoarele de apa individuale montate acum 5 ani. Sunt 12 proprietari care nu vor sa le verifice si nici sa le ... (vezi toată discuția)