Buna ziua, lucrez intr-o primarie la biroul achizitii publice, singura pe acest birou.
Am studii superioare de 4 ani pe studii economice, am facut si specializare expert achizitii, vechime 3 ani, lucrez cu proiecte europene, realizez toate procedurile de achizitii ale primariei, dosare de plata pt APDRP, si acum primaria se afla intr-o asociatie cu alta primarie si lucrez si pentru acel proiect si anume: registratura, achizitii, juridic, totul.
Salariul meu pe luna ian. 2010 a fost de 840 RON. As dori sa imi spuneti unde ar trebui sa fiu incadrata, ce sporuri sunt obligati sa mi le dea si care ar trebui sa fie salariul meu minim dupa noua lege. Mentionez faptul ca sunt angajata cu contract de munca si am si o persoana in ingrijire.
Multumesc anticipat.
Buna ziua,
Organigrama institutiei ce spune? De exemplu la noi se cer doar studii medii si specializare pt. acest post.
Pacat ca se plateste asa putin. Daca dati mai multe detalii poate inteleg mai bine.
nu stiu exact ce spune organigrama, insa conform clasificarii ocupatiilor din romania pe 2010 este:
Expert achizitii publice
(Subgrupa majora 24, Grupa minora 241, Grupa de baza 2419)
Nivelul de instruire: 4 (studii superioare)
Descriere
Ocupatia a fost introdusa prin Ordinul 170/2008 MMFES.
Mi se pare absolut absurd sa fie incadrare la studii medii avand in vedere ca nu are voie sa se ocupe de proiecte europene din cadrul primariei decat personalul cu studii superioare. Daca gandim logic asta ar insemna ca primaria nu ar trebui sa faca deloc proiecte europene deoarece nu are post de expert ahizitii cu studii superioare ci doar cu studii medii.
Daca legea cere studii superioare pt acest post, cum poate institutia respectiva sa aiba postul respectiv incadrat la sudii medii?
Stiu ca se poate face printr-o dispozitie interna modificarea cerintelor postului de la studii medii la studii superiaoare.
Sunt chiar foarte contrariata si vreau sa discut cu contabilul unitatii insa vreau sa stiu si care e parerea altora despre acest subiect.
1. Nu COR-ul decide organigrama primariei. Ce post ocupati? referent, referent de specialitate, expert, consilier? ce grad profesional? ce sporuri ati avut in decembrie 2009? Fara aceste elemente minime, nu ne putem da seama cum vi s-a calculat salariul...
2. OUG 35/2009 a amanat pe temren nelimitat plata majorarii cu 75% a salariului de baza acordata in baza legii 339/2007 managerilor de proiect, incadrati in birourile de specialitate pentru proiecte cu finantare internationala, organizate anume in primarii (daca nu sunteti incadrata intr-un astfel de birou, chiar in lipsa OUG 35/2009 tot nu puteati beneficia de cei 75%, atributiile dvs. suplimentare incadrandu-se in sintagma generica, care incheie orice fisa a postului din sistemul bugetar: "va indeplini orice alte atributii, la cererea superiorului ierarhic").
Ce alte sporuri puteti primi?
Hm... legea 330 (cica singura care reglementeaza salarizarea in sistemul bugetar) este foarte zgarcita la acest capitol: spor de vechime, ore suplimentare nu se platesc in 2010, spor de dispozitiv (daca l-ati luat si in dec. 2009), spor de fidelitate, de confidentialitate (de asemenea, daca le-ati luat si in dec 2009), spor pentru conditii vatamatoare si cam atat. Legea 330 cuplata cu OUG 1/2010 interzic stabilirea de sporuri salariale prin CCM-uri (cum ar fi fost cel de 50% pentru cumulul de functii, de exemplu)...
Din pacate, in conditiile date, desi eu, personal, stiu foarte bine ce inseamna un factotum intr-o primarie, nu vad cum vi s-ar putea acorda, legal, alte sporuri decat cele despre care am vorbit mai sus. Eventual, sa se creeze un post de sef de birou pe care sa pueti promova, primind, in plus, o indemnizatie de conducere...
Sa vedem daca vreunul din colegii mei din administratie are vreo idee salvatoare, eu inca n-am reusit sa gasesc asa-numitul "calcai al lui Ahile" al acestei legi 330 (declarata si perfect constitutionala)...
ce fel de asociere aveti cu acea primarie? e asociatie de dezvoltare intercomunitara? :)
legea nr.215/2001
"ART. 13
(1) Asociaţiile de dezvoltare intercomunitară sunt conduse de un consiliu de administraţie compus din reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale componente, desemnaţi de consiliul local sau de consiliul judeţean, la propunerea primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean, precum şi la propunerea consilierilor locali sau judeţeni, după caz.
(2) Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte ales cu votul majorităţii membrilor săi. (3) Pentru realizarea obiectivelor proprii, consiliul de administraţie poate înfiinţa un aparat tehnic, finanţat din resursele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară.
(4) Organizarea şi modul de funcţionare a consiliului de administraţie şi a aparatului tehnic sunt stabilite prin actul de înfiinţare şi statutul asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, aprobate prin hotărârile consiliilor locale, respectiv judeţene asociate."
Poate va scoateti pe partea asta.... :)
Postul pe care il ocup este inspector de specialitare. Inca nu sunt incadrata la bugetar, deoarece lucrez in administratie publica de 7 luni. Nu stiu exact de sporurile de care am beneficiat in decmbrie 2009 deoarece fluturasul de salar pe care-l primesc nu este fiscalizat si nici pus pe categorii, arata ceva de genul: salar conform incadrarii 779 si apoi apare venit brut 1558 din care se tot scade. Presupun ca sporurile sunt undeva intre aceste doua sume dar nu scrie pe fluturas ce si cum...acum astept sa vad ce salar o sa iau zilele astea.
In ceea ce priveste asociatia intercomunitara, legea spune ce a-ti citat mai sus, dar aplicabilitatea ei este inca in asteptare.
Am vorbit cu un avocat, i-am aratat fluturasii mei de salar si salariul meu de incadrare fluctueaza foarte mult, in sensul ca intr-o luna e mai mare, intr-o luna e mai mic si tot asa. Sunt foarte multe nereguli la mijloc, si probabil o sa fac o contestatie. O alta problema mare este aceea ca am aflat ieri de pe la colegi care nu au studii superioare si sunt referenzi ca am acelasi salr ca ei. asta este asa trateaza statul roman pe cei putini care chiar muncesc si care reusesc sa implementeze proiecte de milioane de euro. Multumesc pentru sfaturi si sustinere, o mai scriu urmatoarele zilele sa va spun salariul aferent lunii februarie. Am plecat la munca...in folosul comunitatii :sorry: