Buna ziua!
Voi expune mai jos cazul meu care, cred eu, nu e iesit din comun, deaceea sper ca daca cineva s-a intalnit in practica cu asemenea situatie, va rog sa ma ajutati si pe mine!
Am semnat un contract cu o firma de servicii telefonie fixa, mobila, cablu TV si internet, in luna februarie 2008. In contract, convorbirile de pe tel fix pe tel mobil (ambele fiind in custodia mea) sunt gratuite, iar in retea sau in alte retele sunt la anumite tarife. Au fost foarte draguti pana in momentul semnarii contractului... . Cablul de net lau montat in cateva zile, a fost OK.Apoi incepe sarabanda. Am facut zeci de drumuri la sediu ca sa obtin terminalul mobil - asta a fost cel mai usor lucru de obtinut - 1 luna. Cablul TV a venit dupa sase luni si a fost montat in lipsa mea - in acel moment in casa era vecinul care avea cheile ca sa ude florile, eu fiind plecat pe mai mult timp. Au gaurit pe unde au crezut ei si cum lea venit mai bine si au plecat (eu nu la-m imputernicit pe vecin sa semneze vre-un contract de predare-primire lucrare - in consecinta eu nu am semnat nimic. Telefonul fix a fost instalat dupa un an si opt luni (intre timp am scris si 2 cereri de incetare contract). In tot acest rastimp neavand instalat tel fix de pe care puteam vorbi gratuit pe mobil si invers si pe care am mizat cel mai mult - am mai procurat un alt tel mobil de la alta firma si incarcam facturi la doua firme deja , tot asteptand sa mi se instaleze tel fix. Cu o luna jumate inainte de incetarea contractului ma prezint la firma respectiva cu o cerere de incetare a contractului pe motiv ca nu si-au respectat clauzele contractuale. In acel moment nu mai aveam din nou nici telefonie fixa nici internet (compania schimba niste cabluri fapt care nu mi s-a adus la cunostinta, purtandu-ma cu zaharelul - ''se remediaza, ajungem si la dumneavoastra''). Remedierea a durat o luna. Pe aceaste luna primesc factura exact pe telefonie fixa si internet, eu fiind plecat iar noul cablu neinstalat. Cand am depus cererea am vrut sa beneficiez de o clauza in contract care imi da posibilitatea ca odata la doi ani sa pot cere sistatea serviciilor, dar nu mai putin de o luna si nu mai mult de doua luni - exact rastimpul in care chiar compania nu-si onora obligatiile, plus ca nu mai vroiam sa continui cu ei- se implineau cei doi ani de contract. Cererea nu mi-a fost aprobata (la sediu mi-au zis ca eu am mai semnat doua contracte cu ei - care intradevar exista dar nu poarta semnatura mea, semnate la date diferite si in momente cand eu pot dovedi ca nu eram in tara!). Acum m-am intors, in februarie a expirat acel contract semnat de mine - altele nu le recunosc si continui sa primesc facturi pe servicii care nu le folosesc (noul cablu care a fost tras in lipsa mea prin exterior pana la geamul meu loveste ritmic in geam, batut de vant si parca ar vrea sa ma roage sa-l primesc in casa mea) Vreau sa dau aceaste firma in judecata si sa-i cer daune morale si nu numai - o groaza de bani cheltuiti pe convorbiri mobil-mobil in loc sa salvez banii prin serviciile promise!!! de ei. Sfatuiti-ma va rog ce as putea face in acest caz, aici, in Romania, caci afara ar fi de juns sa ma prezint cu acest caz la small claims court si ar dura doar cateva minute ca sa-mi fie returnati banii, acolo judecatorii sunt nemilosi cu firmele mari cand e vorba de simpli clienti. Va multumesc mult.
Văd că aţi îndurat cu stoicism cu toate că semnalele că firma nu îşi respecta contractul erau evidente.Bineînţeles că puteţi da firma în judecată iar procesul va dura.E bine să faceţi şi o sesizare la protecţia consumatorilor iar răspunsul îl veţi putea folosi în instanţă.