Intrucat institutia publica la care lucrez nu are nicio persoana care sa se ocupe de achizitiile publice, deci se intentioneaza incheierea unui contract cu o firma care sa acopere tocmai de aceasta lipsa. In opinia mea, chiar si in cazul unei acute lipse de personal, tot ar trebui sa existe cel putin o persoana din cadrul institutiei care sa se ocupe si de achizitii, si, in paralel, se poate incheia un contract cu o firma de consultanta, care, dupa cum prevede si art. 3 alin. 3 din HG 925/2006, ar putea acorda consultanta/elaborare documentatie atribuire, dar sub coordonarea specialistului din cadrul institutiei.
Este legala, totusi, incheierea unui contract cu o firma care sa se ocupe efectiv de toata munca ce ar reprezenta atributiile unui comp. achizitii? Eu consider ca ei pot elabora, cu adevarat, documentatia de atribuire, dar, in rest, pot acorda doar consultanta, in conditiile in care legea obliga institutiile sa aiba comp. achizitii!
De pilda, o asemenea firma, in opinia mea, nu ar putea semna nota justificativa prevazuta de art. 5 din HG 925/2006. Gresesc?
Pe de alta parte, se justifica incheierea unui asemenea contract pe o perioada de 2 ani, cu plata unei sume fixe lunare, deloc neglijabila?
Consultantul nu isi poate asuma raspunderea in numele autoritatii contractante. El doar acorda sprijin, iar raspunderea sa in raport cu autoritatea se reglementeaza prin contract. Pe de alta parte, autoritatea trebuie sa-si asume raspunderea pt. deciziile luate (principiu prevazut de art 2 din OUg 34). Autoritatea este obligata si sa constituie un compartiment de achizitii publice iar daca organigrama nu o permite, aceste atributii trebuie prevazute in sarcina unei persoane angajate. In concluzie, consultantul doar ofera sprijin in baza unui contract prin care poate fi tras la rapsundere, insa intreaga responsabilitate in atribuirea contractelor cade in sarcina autoritatii.
Nu puteti externaliza efectiv acest serviciu, nu exista temei legal in aceasta privinta.
Mai mult cred ca imperativ este sa tineti cont de sfatul utilizatorului gaina.
Nu puteti externaliza efectiv acest serviciu, nu exista temei legal in aceasta privinta.
Mai mult cred ca imperativ este sa tineti cont de sfatul utilizatorului gaina.
Subscriu si eu. Mai mult, institutia poate sa delege atributiile unui angajat pe care sa-l trimita la un curs de specializare. Costa chiar mai putin decat externalizarea serviciului.
Asa cum prevede art 304 ^ 1 din OUG 34/2006 toate intitutiile publice trebuie sa aiba un compartiment intern specializat pentru achizitii publice , iar in cazul in care nu se poate face acest lucru obliatia se indeplineste pe cale de act administrativ al conducatorului unitatii. Sarcinile compartimentului sau a persoanei cu atributii in achizitii publice sunt prevazute de art. 3 din Hg 925/2006 . ATENTIE neducerea la indeplinire a acestei obligatii legale constituie contraventie conform art 293 lit u din OUG 34/2006 si se sanctioneaza cu amenda intre de la 10.000 la 35.000 lei conform art 293 alin 1 din ordonanta.