As avea si eu nevoie de ajutorul vostru in urmatoarea problema:
tocmai am primit o oferta din partea angajatorului meu de a-mi fi platit salariul pe firma pe care o detin, care are ca obiect principal de activitate "Consultanta pentru afaceri si management", dar care nu este microintreprindere, la infiintarea ei (2006) optand pentru plata impozitului pe profit. Firma nu are nici un angajat, eu fiind asociat unic si o alta persoana administrator. Nu am avut pana acum activitate.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. pentru a presta servicii sunt obligata sa am angajati si daca da cati minim? Sau pot presta eu serviciul in calitate de asociat unic?
2. daca nu pot figura ca angajat al firmei (pentru ca sunt asociat unic) trebuie sa imi tin cartea de munca pe alta firma?
3. suma pe care mi-am negociat-o ca salariu cu angajatorul o pot factura pe toata ca "serviciu consultanta management" sau sunt obligata sa facturez doar 50% din venituri ca prestare serviciu de consultanta urmand ca restul sumei sa o facturez cu alt obiect de activitate inscris in actul constitutiv?
4. suma totala pe care trebuie sa o cer angajatorului este:
salariul net+16%IMPOZIT PE VENIT+10% IMPOZIT PE PROFIT + 19%TVA sau trebuie sa mai adaug si impozitul pe dividende (16%?)?
5. este mai avantajos sa optez pentru varianta "microintreprindere"
Va multumesc anticipat pentru timpul si informatiile acordate! Nu vreau sa par lipsita de bun simt, insa va rog daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns urgent pentru ca luni (29.01.2007) trebuie sa dau raspunsul!
Andreea Cristea
Iti multumesc mult pentru ajutor! Indraznesc sa mai intreb ceva: cu administratorul nu am un contract incheiat si nu-i platesc un salariu. II pot plati serviciile si daca da, fac un contract de munca cu el sau de colaborare?
Eventuala remuneratie a administratorului poate fi stabilita prin actul constitutiv sau prin horatare AGA. Remuneratia primita de administrator in acest mod este asimilata salariului si imozitata ca atare potrivit codului fiscal - vezi art 55.
Salut,
Am si eu o problema si va rog mult poate ma puteti indruma.
Sunt asociata intr-o firma, angajata cu Contract Individual tot acolo, ptr 8 ore, iar adm firmei mi-a propus ca bonusul meu lunar sa-l primesc in cadrul unui Contract civil.
Ma intreb, daca neavand PFA, pot incheia acel contract Civil, pastrand in continuare si Contract Individual si asocierea in firma!
Va multumesc anticipat ptr raspuns!