avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale plata salariului de la angajator pe firma proprie sub ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

plata salariului de la angajator pe firma proprie sub forma de "consultanta pentru afaceri si management"

Dragii mei,

As avea si eu nevoie de ajutorul vostru in urmatoarea problema:
tocmai am primit o oferta din partea angajatorului meu de a-mi fi platit salariul pe firma pe care o detin, care are ca obiect principal de activitate "Consultanta pentru afaceri si management", dar care nu este microintreprindere, la infiintarea ei (2006) optand pentru plata impozitului pe profit. Firma nu are nici un angajat, eu fiind asociat unic si o alta persoana administrator. Nu am avut pana acum activitate.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. pentru a presta servicii sunt obligata sa am angajati si daca da cati minim? Sau pot presta eu serviciul in calitate de asociat unic?
2. daca nu pot figura ca angajat al firmei (pentru ca sunt asociat unic) trebuie sa imi tin cartea de munca pe alta firma?
3. suma pe care mi-am negociat-o ca salariu cu angajatorul o pot factura pe toata ca "serviciu consultanta management" sau sunt obligata sa facturez doar 50% din venituri ca prestare serviciu de consultanta urmand ca restul sumei sa o facturez cu alt obiect de activitate inscris in actul constitutiv?
4. suma totala pe care trebuie sa o cer angajatorului este:
salariul net+16%IMPOZIT PE VENIT+10% IMPOZIT PE PROFIT + 19%TVA sau trebuie sa mai adaug si impozitul pe dividende (16%?)?
5. este mai avantajos sa optez pentru varianta "microintreprindere"

Va multumesc anticipat pentru timpul si informatiile acordate! Nu vreau sa par lipsita de bun simt, insa va rog daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns urgent pentru ca luni (29.01.2007) trebuie sa dau raspunsul!
Andreea Cristea
Cel mai recent răspuns: juridicmg , utilizator 17:28, 28 Ianuarie 2007



Dragii mei,

As avea si eu nevoie de ajutorul vostru in urmatoarea problema:
tocmai am primit o oferta din partea angajatorului meu de a-mi fi platit salariul pe firma pe care o detin, care are ca obiect principal de activitate "Consultanta pentru afaceri si management", dar care nu este microintreprindere, la infiintarea ei (2006) optand pentru plata impozitului pe profit. Firma nu are nici un angajat, eu fiind asociat unic si o alta persoana administrator. Nu am avut pana acum activitate.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. pentru a presta servicii sunt obligata sa am angajati si daca da cati minim? Sau pot presta eu serviciul in calitate de asociat unic?
2. daca nu pot figura ca angajat al firmei (pentru ca sunt asociat unic) trebuie sa imi tin cartea de munca pe alta firma?
3. suma pe care mi-am negociat-o ca salariu cu angajatorul o pot factura pe toata ca "serviciu consultanta management" sau sunt obligata sa facturez doar 50% din venituri ca prestare serviciu de consultanta urmand ca restul sumei sa o facturez cu alt obiect de activitate inscris in actul constitutiv?
4. suma totala pe care trebuie sa o cer angajatorului este:
salariul net+16%IMPOZIT PE VENIT+10% IMPOZIT PE PROFIT + 19%TVA sau trebuie sa mai adaug si impozitul pe dividende (16%?)?
5. este mai avantajos sa optez pentru varianta "microintreprindere"

Va multumesc anticipat pentru timpul si informatiile acordate! Nu vreau sa par lipsita de bun simt, insa va rog daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns urgent pentru ca luni (29.01.2007) trebuie sa dau raspunsul!
Andreea Cristea

Am o nedumerire? cum ai numit acea persoana administrator fara a fi actionar? Are contract de administrare?
Si acum raspunsurile:
1. nu ai nevoie de angajat, poti presta ca si asociat unic;
2. nu e obligatoriu sa tii un carnet de muncaB-);
3. poti factura toata suma pe consultanta;)
4. aici ai cam incurcat calculele tu platesti: tva (?), impozit pe profit si impozit pe dividende (daca nu te pricepi sa scoti altfel bani din firma:(()
5. daca nu te pricepi sa scoti altfel bani din firma, da:((
Din cate am stat eu pe acest forum am remarcat ca este ``un priceput `` care posteza peste tot numai din dorinta de ai creste ratingul , cu solutiile cerute de forumisti sta mai prost, dar oricum specimene ca el gasesti si pe alte forumuri.
Mai bine ar incearca sa se documenteze inainte de a exprima un verdict. Afla de aici ca asociatul unic (si nu actionar asa cum a perceput ) poate numi cati administratori doreste - art.7 lit.e din LSC - modificata.
PS. daca as posta la fiecare aberatie pe care o posteza ar trebui sa angajez personal in trei schimburi.

Si acum raspuns urgent pentru Andreea Cristea
1. poti presta si in calitate de asociat unic , dar cu administratorul neasociat ce faci ...? daca doresti sa treci pe micro ai nevoie neaparat de angajat chiar si in part time e suficient.
2 poti figura ca si angajat cu conditia citez din LSC ``Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este, cu exceptia cazului in care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie.``
3. daca intentionezi sa treci pe microinterprindere solutia este sa inchei actele -contractele pe furnizarea de servicii in proportie mai mare de 50 % si nu oferirea de consultanta. In schimb daca ramai platitoare pe profit poti factura 100 % pe consultanta.
4-..consulta urgent un contabil.
5 aici depinde de mai multi factori..dar ambele variante au avantaje si dezavantaje. Ai nevoie si aici de un contabil.
Succes !!!!

PS. Cu ceva timp in urma aveam si eu in intentie acelasi lucru, dar am ramas inca salariat.
domnu priceputeanu juridic mg...........#-o
2 poti figura ca si angajat cu conditia citez din LSC ``Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este, cu exceptia cazului in care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie.``
poti indica si articolul?
chiar ma intereseaza:-/
Multumesc mult pentru informatii! Imi sunt de mare ajutor in a-mi cantari avantajele si dezavantajele pentru ca maine trebuie sa dau un raspuns.Contabila mea nu pot sa zic ca m-a lamurit in vre-un fel, asa ca voi cere sfatul altcuiva. Iti doresc o zi frumoasa si o saptamana fructuoasa!
Andreea


Multumesc mult pentru informatii! Imi sunt de mare ajutor in a-mi cantari avantajele si dezavantajele pentru ca maine trebuie sa dau un raspuns.Contabila mea nu pot sa zic ca m-a lamurit in vre-un fel, asa ca voi cere sfatul altcuiva. Iti doresc o zi frumoasa si o saptamana fructuoasa!
Andreea


ok, la fel ,dar astept sa ne anunti cum ai rezolvat situatia cu patronul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata salariului pe firma sub forma de consultanta pentru afaceri si management andeiusa@yahoo.com andeiusa@yahoo.com Dragii mei, As avea si eu nevoie de ajutorul vostru in urmatoarea problema: tocmai am primit o oferta din partea angajatorului meu de a-mi fi platit ... (vezi toată discuția)
P.f.a sau srl? solomcarmendamiela solomcarmendamiela am autorizatie de artificier, doresc sa-mi deschid o afacere in acest sens ( participare la festivitati, nunti, etc. cu jocuri de arificii).Am actele necesare ... (vezi toată discuția)
Obligatii fiscale derulare activitate prin srl sau microintreprindere ralvintila ralvintila Buna ziua, as vrea sa infiintez o societate (SRL sau microintreprindere) cu asociat unic, avand ca obiect de activitate consultanta imobiliara. Ma puteti ... (vezi toată discuția)