Dragii mei,
As avea si eu nevoie de ajutorul vostru in urmatoarea problema:
tocmai am primit o oferta din partea angajatorului meu de a-mi fi platit salariul pe firma pe care o detin, care are ca obiect principal de activitate "Consultanta pentru afaceri si management", dar care nu este microintreprindere, la infiintarea ei (2006) optand pentru plata impozitului pe profit. Firma nu are nici un angajat, eu fiind asociat unic si o alta persoana administrator. Nu am avut pana acum activitate.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. pentru a presta servicii sunt obligata sa am angajati si daca da cati minim? Sau pot presta eu serviciul in calitate de asociat unic?
2. daca nu pot figura ca angajat al firmei (pentru ca sunt asociat unic) trebuie sa imi tin cartea de munca pe alta firma?
3. suma pe care mi-am negociat-o ca salariu cu angajatorul o pot factura pe toata ca "serviciu consultanta management" sau sunt obligata sa facturez doar 50% din venituri ca prestare serviciu de consultanta urmand ca restul sumei sa o facturez cu alt obiect de activitate inscris in actul constitutiv?
4. suma totala pe care trebuie sa o cer angajatorului este:
salariul net+16%IMPOZIT PE VENIT+10% IMPOZIT PE PROFIT + 19%TVA sau trebuie sa mai adaug si impozitul pe dividende (16%?)?
5. este mai avantajos sa optez pentru varianta "microintreprindere"
Va multumesc anticipat pentru timpul si informatiile acordate! Nu vreau sa par lipsita de bun simt, insa va rog daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns urgent pentru ca luni (29.01.2007) trebuie sa dau raspunsul!
Andreea Cristea
Multumesc mult pentru informatii! Imi sunt de mare ajutor in a-mi cantari avantajele si dezavantajele pentru ca maine trebuie sa dau un raspuns.Contabila mea nu pot sa zic ca m-a lamurit in vre-un fel, asa ca voi cere sfatul altcuiva. Iti doresc o zi frumoasa si o saptamana fructuoasa!
Andreea
~ final discuție ~