Limitarea de deductibilitate introdusa de OUG 34 / 11.04.2009 (zi neagra :(( ) se refera atat la deductibilitatea TVA, cat si la deductibilitatea din punct de vedere al impozitului pe profit.
Exista cateva exceptii de la regula de nedeductibilitate a combustibilului, in sensul ca sunt acceptate la deductibilitate cheltuielile cu combustibilul efectuate cu urmatoarele vehicule:
• vehicule rutiere motorizate cu o greutate maxima autorizata care sa depaseasca 3.500 kg si care au mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului;
• vehicule utilizate
exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat,
transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de
agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;
• vehicule utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;
• vehicule utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi.
In opinia mea, activitatile uzuale ale administratorului unui SC, nu se incadreaza in exceptiile de mai sus. Daca, spre exemplu, acesta este si angajat al societatii si fisa postului prevede ca desfasoara activitati de agent de vanzari, sau distanta intre locuinta sa si locul de munca nu ii permit sa foloseasca (in mod eficient) mijloacele de transport in comun, atunci s-ar putea deduce cheltuiala cu combustibilul. Trebuie insa sa va blindati cu acte doveditoare in ce priveste folosinta vehiculului, asa cum sugera si colegul Mihai Grigore.
Va sfatuiesc sa cititi cu mare atentie:
OUG 34:
[ link extern ]
Norme metodologice la OUG 34:
[ link extern ]
dar mai ales, manualul de lucru al inspectorului MFP,
Circulara MFP referitoare la OUG 34:
[ link extern ]