AVLIL a scris:
Domnule ticut, va rog sa pastram tema initiala si sa nu deviem de la subiect.
Sunt tari in care acest fapt, de a merge cu luminile de ceata in alte conditii decat lipsa vizibilitate, este infractiune si nu contraventie.
Or fi avand si aia ceva temeiuri.
De asemenea,lampile de ceata spate au fost doua; pentru ca incomodau traficul, au fost considerate ne evitat chiar ope ceata, asa incat s-a limitat la o singura lampa, de regula pe partea soferului.
Nu va spun astea ca sofer, ci ca jurist; nu cunosc aceste lucruri ca sofer, ci ca avocat.
Daca toate tarile din Europa sunt idioate si stabilesc faptul ca acest fapt e contraventie sau, mai grav, infractiune, atunci poate o sa fim noi romanii mai Gica contra decat toti si-o sa scoatem aceasta contraventie din Codul rutier.
Pana atunci, asta e legea.
Aveti perfecta dreptate.
O afirm in calitate de .. Stan Patitul. Am fost oprit o data pe timp de noapte de un echipaj maghiar in localitatea Mako aproape de frontiera cu Romania si o data de un filtru de politie in Place d'Italie la Paris. Ziua. In ambele situatii aveam proiectoarele de ceata aprinse. Fapta constituie contraventie in legislatia rutiera europeana asa cum spuneti. Cu politete si invocand aprinderea involuntara a proiectoarelor (la Renault Megane este usor sa se intample data fiind constructia comutatorului de lumini) am primit doar un avertisment verbal) Banui ca a contribuit si imatricularea Romanesca a masinii. Daca aveam numar maghiar sau francez^probabil ca as fi fost amendat.
Dar in Romania unde aprinderea a tot felul de lumini care jeneaza (Proiectoare xenon sau stopuri de ceata) este aproape sport national faptul ca insfarsit se introduce regula elementara a neorbirii partenerilor de trafic si ... politetea rutiere implicita da ...iata, nastere la interminabile discutii . Probabil ca daca politia va continua s sanctioneze intr-un sfarsit sa ntre si soferi romani in ...Europa.