Nu mai puțin de 13 declarații fiscale pe care le depun contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie transmise în mod obligatoriu prin intermediul internetului, începând cu luna ianuarie 2018. Măsura, anunțată încă din 2016 de către conducerea de la acel moment a Fiscului, este inclusă acum într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a stabilit, prin intermediul unui act normativ publicat joi în Monitorul Oficial, ca atât formulatul 100, folosit pentru declararea impozitelor și taxelor datorate la bugetul de stat, cât și formularul 710, utilizat pentru corectarea obligațiilor declarate prin declarația 100, să fie transmise exclusiv online începând cu obligațiile aferente lunii ianuarie 2018. Asta după ce, în octombrie 2017, Fiscul a modificat cele două documente astfel încât acestea să cuprindă și ultimele reglementări legislative intrate în vigoare, inclusiv cele referitoare la obligația firmelor mari de a angaja, într-un anumit procent, persoane cu handicap. Citește articolul
În luna octombrie, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin vocea şefului instituţiei de la acea vreme, anunţa că formularul 112, folosit pentru declararea contribuțiilor de asigurări sociale și impozitului pe venit, poate fi depus exclusiv online. În plus, de la 1 ianuarie 2017 ar fi trebuit să nu se mai accepte în format hârtie niciuna dintre declaraţiile care se poate depune online. Totuşi, în lipsa unui act normativ în acest sens, Fiscul încă primeşte la registratură, spre exemplu, formularele 100 sau 101. Citește articolul