O lege care vizează actualizarea cadrului normativ privind serviciile de plată a fost oficializată în noiembrie și se aplică de astăzi, actul transpunând în legislația noastră o directivă europeană din 2015. Odată cu apariția noilor reguli, furnizorii de servicii de plată au o serie de obligații suplimentare, toate pentru garantarea unor servicii de plată cât mai eficiente, însă și pentru protejarea confidențialității și îmbunătățirea securității datelor bancare ale clienților. Vestea bună, în același timp, este că există o perioadă de tranziție. Citește articolul
România a implementat noua Directivă privind serviciile de plăți, prin publicarea legii de transpunere în Monitorul Oficial, miercuri. Acest lucru înseamnă că serviciile bancare și financiare se vor schimba, pentru cei ce le folosesc. De la mai multa siguranță pentru datele și informațiile bancare confidențiale, la servicii (teoretic) mai variate și mai bune, românii vor beneficia de mai multe avantaje, în domeniu. Citește articolul
Firmele care oferă servicii de plată vor avea, în viitor, noi obligații privind anumite categorii de date ale clienților lor. E vorba, mai exact, de respectarea confidențialității datelor sensibile privind plățile și de oferirea de garanții de securitate, pentru protecția lor. Deocamdată, aceste cerințe nu se aplică în România, întrucât directiva europeană care conține obligațiile relevante nu a fost transpusă. Având în vedere, însă, că există, deja, un proiect de lege care a fost recent adoptat tacit de Senat, îndatoririle respective s-ar putea să se aplice, în viitorul apropiat, și pentru firmele românești care oferă servicii de plată. În acest context, este important pentru firme să înțeleagă unele aspecte practice legate de implementarea măsurilor care vizează protecția datelor sensibile privind plățile. Citește articolul