Polițiștii, fie că sunt de la circulație sau locali, vor putea stabili relocarea unui vehicul staționat regulamentar, dacă în respectiva zonă se desfășoară lucrări ori dacă e nevoie de eliberarea zonei pentru intervenția serviciilor de urgență, potrivit unei ordonanțe oficializate recent. În cazul relocării unui vehicul, proprietarul nu va trebui să plătească cheltuielile pentru ridicarea și transportul acestuia. Citește articolul
Vehiculele de pe domeniul public ce au inspecția tehnică periodică (ITP) expirată de cel puțin șase luni și nu au o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă vor fi considerate abandonate și vor putea fi ridicate rapid de autorități, după cum apare într-un proiect de lege pus miercuri în dezbatere la Senat. Citește articolul
Noi norme metodologice sunt aplicabile, de vineri, vehiculelor fără stăpân și vehiculelor abandonate. Hotărârea prin care au fost introduse noile norme stabilește și care sunt indiciile sau aspectele de care se ține cont atunci când se stabilește că un vehicul este fără stăpân sau abandonat. Citește articolul
O serie de aspecte privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe spațiul public au fost modificate vineri, odată cu oficializarea unei hotărâri ce conține noi norme metodologice pentru aplicarea legislației din domeniu. Printre altele, noul act normativ prevede faptul că sesizările legate de existența unei mașini abandonate pe domeniul public se pot face de-acum și online. Citește articolul
Potrivit unor modificări ce au fost aduse recent Codului rutier, de duminică, mașinile ce staționează neregulamentar pe trotuare vor putea fi ridicate de autorități. Decizia privind ridicarea acestora va putea fi luată de polițiști fie în urma unei constatări directe a încălcării legislației rutiere, fie în urma unei sesizări. După cum stabilește legea, de ridicarea și depozitarea mașinilor se ocupă administrațiile publice locale sau administratorul drumului public. Pe de altă parte, proprietarii mașinilor sunt cei care trebuie să achite contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul și depozitarea unui vehicul staționat neregulamentar. Citește articolul
Cei care își parchează mașina neregulamentar pe spațiul public (trotuare, spații verzi etc.) riscă, de puțin timp, să le fie ridicată mașina (până nu demult, mașina putea fi ridicată doar dacă era parcată pe drumul public). Însă e important de precizat că, pe lângă ridicarea mașinii, cei vizați pot să fie și amendați. În final, ei vor avea de achitat atât amenda, cât și costurile pe care le au de suportat pentru recuperarea mașinii. Citește articolul
Noi reguli ce vizează ridicarea mașinilor parcate neregulamentar au apărut la sfârșitul lunii noiembrie, aceastea completând, de fapt, cadrul legislativ existent anterior. Astfel, legislația permite acum ridicarea mașinilor lăsate la întâmplare atât pe drumurile publice, așa cum e din 2017, cât și pe spațiile verzi, parcări de reședință sau spații pietonale diverse. Citește articolul
De sâmbătă, autoritățile vor putea ridica și mașinile lăsate pe spații verzi, parcări de reședință sau spații pietonale diverse, nu doar pe cele parcate neregulamentar pe drumurile publice, potrivit unei legi oficializate miercuri. Totodată, s-a stabilit și ce se-ntâmplă cu mașinile ridicate ori cum vor putea fi recuperate acestea de către șoferi. Citește articolul
Pentru a fi posibilă și ridicarea mașinilor parcate la întâmplare pe spațiile verzi sau prin parcuri, nu doar a celor de pe drumurile publice, miercuri a fost oficializată o lege ce vizează modificarea regulilor de gospodărire a localităţilor. Citește articolul
Administrațiile publice locale și administratorii de drumuri ar putea fi obligați prin lege să respecte un set de tarife maxime pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate neregulamentar. Citește articolul