Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) de la începutul lunii septembrie, în cauza C-461/2021, aduce clarificări cu privire la documentele necesare în vederea justificării scutirii de TVA pentru serviciile de transport legate de importul de bunuri și, totodată, cu privire la posibilitatea deducerii cheltuielilor profesionale legate de prestarea de servicii, din impozitul plătit către autoritățile fiscale pentru veniturile obținute de către nerezidenți. În urma acestei decizii, n-ar trebui să avem modificări ale legislației fiscale de la noi, însă practica inspectorilor fiscali ar trebui să se schimbe. Citește articolul
OG 8/2013, actul normativ care modificat Codul fiscal la finalul lunii ianuarie, a schimbat semnificativ prevederile legale privind impozitarea veniturilor obtinute in Romania de nerezidenti. Astfel, de la 1 februarie 2013, aria de impozitare a nerezidentilor s-a largit, obligatia de impozitare fiind extinsa si asupra acelor venituri din prestari servicii efectuate in afara Romaniei. Citește articolul
OG 8/2013, actul normativ care modificat Codul fiscal la finalul lunii ianuarie, a schimbat semnificativ prevederile legale privind impozitarea veniturilor obtinute in Romania de nerezidenti. Astfel, de la 1 februarie 2013, aria de impozitare a nerezidentilor s-a largit, obligatia de impozitare fiind extinsa si asupra acelor venituri din prestari servicii efectuate in afara Romaniei. Citește articolul