Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul
Companiile care au activitatea comercială afectată de răspândirea coronavirusului pot cere de la stat certificate de situație de urgență, pe care să le folosească în relația cu partenerii de afaceri, conform unui ordin recent de ministru. Asta pe lângă posibilitatea de a folosi certificatele pentru a obține ajutoare de la Guvern. Citește articolul
Cei ce candidează la oricare dintre alegerile organizate în țara noastră vor trebui, pentru a putea participa la respectivul scrutin, să promită că nu vor încheia niciun fel de contracte comerciale sau de asociere cu reprezentanții statului, potrivit unui proiect legislativ ce a trecut tacit de Senat. Citește articolul
Incontestabil, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a determinat industria să fie mult mai atentă și mai receptivă la modul cum prelucrează datele cu caracter personal, inclusiv în contextul încheierii de contracte. Citește articolul
În cadrul unui eveniment recent, specialiștii de la Deloitte au discutat, din mai multe perspective, implicațiile schimbărilor tehnologiei asupra fiscalității. Printre altele, a fost prezentată și insuficiența reglementărilor legale în ceea ce privește utilizarea pe scară largă a tehnologiei. Spre exemplu, în cazul contractelor comerciale încheiate la distanță, prin intermediul e-mail-ului, folosirea semnăturii electronice poate reprezenta soluția atunci când apare un litigiu. Citește articolul