Ministerul Sănătății a propus un proiect un ordin prin care pacienții care completează formularul de feedback pentru grija primită în spitalele publice să nu mai fie contactați de către autorități, dacă au răspuns „DA” la întrebarea legată de solicitarea, din partea medicilor sau a asistenților, de bani sau alte recompense. În esență, formularul va rămâne același, singura schimbare fiind că pacienți nu vor mai fi contactați de autorități, pentru a da detalii despre faptele de corupție menționate mai sus (cum e cazul acum, conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1501/2016 privind aprobarea implementării mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice). Pacienții vor fi ei înșiși cei care vor sesiza, din inițiativă proprie, autoritățile. Citește articolul
Daca informatiile medicale prezentate i-ar cauza suferinta, pacientul are dreptul de a cere sa nu fie informat. Astfel, acesta poate sa desemneze in scris o alta persoana care sa fie informata in locul sau, prevede un act normativ publicat marti in Monitorul Oficial. Citește articolul
Pacientii ar putea oferi feedback despre serviciile medicale de care beneficiaza, daca un proiect al Ministerului Sanatatii va fi aprobat in acest sens. Pana atunci, care este feedback-ul vostru despre respectarea drepturilor pacientilor? Citește articolul