In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza consultarii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant,
in baza Hotararii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1. — Se aproba Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Directia generala managementul resurselor umane, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
Cristian Mihai Adomnitei
Bucuresti, 9 noiembrie 2007.
Nr. 2.575.
ANEXA
Metodologia si criteriile
de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar
CAPITOLUL I
Acordarea gradatiei de merit in invatamantul
preuniversitar
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 1. — (1) Prin unitati de invatamant, in sensul prezentei metodologii, se au in vedere unitatile de invatamant cu personalitate juridica.
(2) In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant pot beneficia de gradatia de merit, acordata prin concurs.
Art. 2. — (1) Aceasta gradatie se acorda potrivit art. 50 alin. (3) din Legea nr.128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Numarul de gradatii de merit care se vor acorda incepand cu anul 2008 se calculeaza astfel: din numarul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice de predare, posturilor didactice auxiliare si de conducere se scade numarul de gradatii de merit acordate in ultimii 3 ani, avand in vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada efectiva de 4 ani, fara a fi luate in calcul perioadele de suspendare a contractului individual de munca din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei functii in conditiile art. 101 alin. (1), (2), (4) si (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Pentru acordarea gradatiei de merit se va avea in vedere numarul de posturi didactice existente la nivelul inspectoratului scolar, precum si numarul de gradatii de merit acordate
personalului didactic prevazut la alin. (2).
(4) In situatia in care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive scolare si din palatele copiilor si elevilor/Palatul National al Copiilor, i se modifica locul de munca la nivelul
aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza gradatia de merit.
(5) In situatia in care personalul didactic beneficiar al gradatiei de merit este detasat in alt judet, acesta isi pastreaza gradatia de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) In situatia in care personalul didactic beneficiar al gradatiei de merit este pretransferat/transferat in alt judet, acesta isi pastreaza gradatia de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care s-a pretransferat/transferat.
Art. 3. — Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de 4 ani, incepand cu 1 iulie 2008.
Art. 4. — (1) Personalul didactic care a beneficiat de gradatie de merit poate participa la un nou concurs.
(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit si de salariu de merit.
SECTIUNEA a 2-a
Inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de merit
Art. 5. — (1) La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa:
a) personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata, si suplinitorii, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de peste 3 ani care au performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza nationala si internationala, in perioada 19 ianuarie 2004—18 ianuarie 2008 si calificativul „Foarte bine” in fiecare an scolar din perioada evaluarii;
b) personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar care desfasoara activitate de formare continua a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar la casa corpului didactic, cu performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza nationala si internationala, in perioada 19 ianuarie 2004—18 ianuarie 2008, care are calificativul „Foarte bine” in fiecare an scolar din
perioada evaluarii si o vechime in invatamantul preuniversitar
de peste 3 ani.
(2) Conditiile prevazute mai sus trebuie sa le indeplineasca si:
a) personalul didactic de predare de la centrele judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistenta educationala, centrele scolare pentru educatie incluziva, centrele logopedice interscolare si cabinetele logopedice, centrele si cabinetele de asistenta psihopedagogica si mediatorii scolari;
b) personalul didactic de predare si de conducere de la cluburile sportive scolare, cluburile si palatele copiilor cu statut de unitati de invatamant subordonate inspectoratului scolar, precum si cel de la Palatul National al Copiilor;
c) personalul didactic auxiliar din unitatile conexe din invatamantul preuniversitar.
SECTIUNEA a 3-a
Criterii pentru acordarea gradatiei de merit
Art. 6. — (1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidatilor inscrisi pentru acordarea gradatiei de merit, inclusa in raportul de autoevaluare, sustinuta prin documente doveditoare, se evalueaza pe baza unei fise elaborate de inspectoratul scolar/Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului pentru palatele si cluburile copiilor, transmisa inspectoratelor scolare si Palatului National al Copiilor, tinandu-se seama de urmatoarele criterii care trebuie indeplinite de candidat, in perioada
19 ianuarie 2004—18 ianuarie 2008:
1. Criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiveducativa, cum sunt:
a) rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor in raport cu standardele curriculare de performanta, materializate in progresul elevilor la clasa, in rezultate ale elevilor la clasa, la testari si examene nationale de sfarsit de ciclu, teze cu subiect unic, rezultate obtinute cu clasa si individual pentru disciplinele de specialitate in invatamantul vocational (de exemplu, ponderea elevilor cu performante in clasa urmatoare);
b) initierea si aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL in cadrul scolii, daca exista conditiile tehnice necesare;
c) performante in pregatirea elevilor distinsi la concursuri de profil/olimpiade scolare, concursuri cultural-artistice si sportive recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, materializate in obtinerea premiilor (locurile I, II, III), mentiunilor si premiilor speciale la faza internationala si a premiilor (locurile I, II, III), mentiunilor si premiilor speciale la faza nationala, judeteana/municipiul Bucuresti si interjudeteana/ regionala, precum si in obtinerea de premii speciale. Este indicat sa se precizeze numele cadrului didactic;
d) pregatirea loturilor olimpice pentru concursurile scolare, participarea, in calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene (incluse in programul de activitati si in calendarul inspectoratelor scolare/Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului), nationale si internationale;
e) pregatirea loturilor olimpice, activitatea in unitati scolare vocationale, participarea, in calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene, nationale ori internationale; organizarea de concursuri si festivaluri la nivel international, national sau interjudetean; organizarea si participarea la spectacole, expozitii, concerte, simpozioane la nivel international, national ori interjudetean;
f) rezultate notabile/masurabile obtinute in activitatile culturale si educative organizate in scoala si finalizarea unor proiecte de parteneriat educational, cu impact la nivel local/judetean/al municipiului Bucuresti/national/international;
g) activitatea si rezultatele obtinute in centrele de excelenta si centrele de pregatire zonala din cadrul unitatilor de invatamant vocationale (muzica, seminarii, scoli normale, teatru, coregrafie, arte plastice, arhitectura, sport etc.) sau cu elevi cu dificultati de invatare;
h) activitate desfasurata in vederea realizarii echitatii in educatie (activitati de remediere scolara, gradinita de vara, activitati de desegregare, de educatie incluziva, nediscriminatorie,
de educatie multiculturala/interculturala, educatie pentru diversitate/alteritate, programe de educatie a parintilor recunoscute la nivel judetean/national);
i) rezultate masurabile/cuantificabile obtinute in desfasurarea unor activitati practice, educative pentru formarea de abilitati de comunicare, antreprenoriale si tehnice;
j) rezultate masurabile/cuantificabile obtinute prin finalizarea unor proiecte de parteneriat educational, la nivel local/judetean/ national/international, si in activitati de voluntariat, la nivelul
comunitatii locale;
k) activitate de consilier educativ sau indrumarea colectivelor redactionale ale revistelor scolare;
l) participarea la cursuri de formare;
m) coordonarea activitatilor din cadrul Strategiei nationale de actiune comunitara;
n) integrarea copiilor cu cerinte educative speciale in scolile de masa si desfasurarea activitatilor de educatie remediala.
#PAGEBREAK#
2. Criteriul privind performante deosebite in inovarea didactica, materializate in:
a) contributia la elaborarea de programe scolare, regulamente, metodologii, indrumatoare/ghiduri metodice, manuale scolare, auxiliare didactice, reviste scolare, avizate de inspectoratul scolar sau de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, dupa caz; carti in domeniul educational, inregistrate cu ISBN, crearea de softuri educationale in specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului; elaborarea de programe scolare pentru discipline optionale noi, insotite de suportul de curs; elaborarea de programe vizand curriculumul pentru optional integrat in dezvoltare locala;
b) elaborarea de carti si lucrari stiintifice publicate in domeniul didacticii, specialitatii si managementului educational, inregistrate cu ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitate in domeniul sindical la nivel local/judetean/ national/international, participarea cu comunicari la simpozioane
judetene, regionale (zonale), nationale si/sau internationale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, in calitate de formator, contributia la cercetari stiintifice in specialitate sau in domeniul problematicii invatamantului si educatiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durata de minimum 3 zile (24 de ore), care sa vizeze asigurarea calitatii si personalizarea concreta de comunicare cu familia si comunitatea privind participarea si contributia la activitatile mentionate;
d) activitate ca metodist, membru in consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului scolar si in comisia nationala de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;
e) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu character normativ, in cadrul unor comisii consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social si in comisiile nationale de specialitate.
3. Criteriul privind participarea la proiecte in cadrul programelor de reforma educationala, coordonate de inspectoratul scolar, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, de alti parteneri — Institutul Francez, British Council, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondiala, Centrul de limbi moderne de la Graz etc., proiectele PHARE, Socrates, Comenius, Arion, JIICA/JOCV, YOUTH, Kulturkontakt Austria, programul „A doua sansa” etc., recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
4. Criteriul privind cresterea prestigiului unitatii de invatamant/conexe, facand vizibile rezultatele acesteia in presa, pe site-urile educationale, prin sporirea calitatii actului educational, manifestat prin locul ocupat de scoala in ierarhia stabilita de inspectoratele scolare, ca urmare a:
a) contributiilor individuale si/sau in echipa la dezvoltarea practicii managementului educational si institutional, in contextual reformei invatamantului;
b) atragerii de finantari extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare si informare, laboratoare etc., avand ca efect cresterea calitatii institutiei si a procesului de predare—invatare—evaluare, a bazei didacticomateriale;
c) realizarii de proiecte extracurriculare, cu finantare extrabugetara;
d) realizarii de parteneriate cu institutiile din domeniul educatiei si al culturii (universitati, biblioteci, muzee, centre de cultura, case de cultura, asociatii, fundatii etc.) la nivel local, regional, national si international;
e) realizarilor in ceea ce priveste educatia adultilor si conversia profesionala (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de invatare).
(2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic si didactic auxiliar se va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activitati. Pentru personalul de conducere din unitatile de invatamant se va elabora o grila specifica de evaluare. Pentru activitatile obligatorii cuprinse in fisa postului personalului didactic de predare si de conducere nu se acorda punctaj.
(3) Realizarea cerintelor prevazute la alin. (1) pct. 4 lit. a), b), c) si d) este obligatorie pentru personalul de conducere din unitatile de invatamant.
Art. 7. — Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradatiei de merit sunt stabilite in fisa de evaluare a activitatii, elaborata de inspectoratul scolar pe baza fisei
postului.
Art. 8. — (1) Consiliul de administratie al inspectoratului scolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliaza criteriile si stabileste punctajul prin cate o grila specifica fiecarei categorii de cadre didactice si personal didactic auxiliar, punctajele cu ponderile aferente fiind separate pentru educatoare, invatatori, profesori si cadre didactice din invatamantul vocational, din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor si elevilor, invatamantul special, personalul didactic auxiliar si personalul didactic de conducere din unitatile de invatamant, cu consultarea sindicatelor reprezentative din invatamant la nivel judetean/al municipiului Bucuresti.
(2) Pentru personalul didactic si personalul de conducere din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor si elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate in grilele prevazute in anexele nr. 4 si 5.
SECTIUNEA a 4-a
Procedura de acordare a gradatiei de merit
Art. 9. — (1) Inspectorul scolar general numeste prin decizie comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit este formata din:
a) presedinte — un inspector scolar general adjunct;
b) secretar — un referent de la compartimentul salarizare, normare;
c) membri — inspectori scolari de specialitate/metodisti ai inspectoratului scolar.
(3) Pentru Palatul National al Copiilor, comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit este formata din:
a) presedinte — un inspector de specialitate din Directia generala invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
b) secretar — un inspector din Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
c) membri — inspectori scolari de specialitate/metodisti din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului Bucuresti.
(4) Reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative din invatamant la nivel judetean/al municipiului Bucuresti participa in calitate de observatori la toate lucrarile, au drept de acces la documentele comisiilor si dreptul sa solicite consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii.
Art. 10. — In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, procedura de atribuire a gradatiei de merit prin concurs cuprinde
urmatoarele etape:
1. Candidatul intocmeste si depune la conducerea unitatii de invatamant/conexe raportul de autoevaluare a activitatii desfasurate, insotit de documente doveditoare, realizat in conformitate cu fisa de evaluare elaborata de inspectoratul scolar pentru acordarea gradatiei de merit, la categoria de personal in care acesta se incadreaza.
2. Consiliul profesoral al unitatii de invatamant/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului in care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare si documentelor doveditoare, formuleaza o apreciere sintetica asupra activitatii candidatului, consemnata in procesul-verbal de sedinta.
3. Directorul unitatii de invatamant/conexe depune la secretariatul inspectoratului scolar raportul de autoevaluare insotit de documentele doveditoare, aprecierea sintetica a consiliului profesoral, precum si propria apreciere, care trebuie sa fie obiectiva, cu referire si la deontologia profesionala, la abilitatile de comunicare ale candidatului in cadrul unitatii de invatamant in care isi desfasoara activitatea. Aprecierea directorului unitatii de invatamant/conexe, in situatia in care candideaza, se face de catre inspectorul de management si evaluare institutionala. In cazul Palatului National al Copiilor, aprecierea personalului de conducere se face de catre un inspector din Directia generala invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
4. In urma consultarii consiliului consultativ al disciplinei, inspectorul scolar de specialitate intocmeste un raport motivat referitor la activitatea candidatului in specialitate, acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare din fisa.
5. Comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit primeste raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral si a directorului unitatii, precum si raportul motivat al inspectorului scolar de specialitate, pe care le examineaza, stabileste punctajul final si intocmeste lista in ordinea descrescatoare a acestuia, pe posturi si discipline. Lista astfel intocmita va fi prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
6. In consiliul de administratie al inspectoratului scolar, presedintele comisiei de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit prezinta propunerile de acordare a gradatiilor de merit.
7. Consiliul de administratie aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, si o afiseaza la inspectoratul scolar, conform graficului din anexa nr. 1. In cazul Palatului National al Copiilor, comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs si o afiseaza la sediul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, conform graficului din anexa nr. 1.
8. Cadrele didactice au drept de contestatie asupra punctajului acordat, la inspectoratul scolar, in conformitate cu graficul prevazut in anexa nr. 1. Contestatiile se rezolva in termen de 3 zile calendaristice de la data inregistrarii acestora de catre o comisie de solutionare a contestatiilor, numita prin decizie a inspectorului scolar general si formata din:
a) presedinte — inspectorul scolar general/director din Directia generala invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, pentru Palatul National al Copiilor;
b) secretar — un referent de la compartimentul salarizare, normare (altul decat cel din comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit/un reprezentant al Directiei generale buget-finante, patrimoniu si investitii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, pentru Palatul National al Copiilor;
c) membri — consilierul juridic al inspectoratului scolar, inspectori scolari/metodisti ai inspectoratului scolar si inspectorul scolar cu atributii privind managementul resurselor umane/inspectori de specialitate din cadrul Directiei generale invatamant preuniversitar si seful Serviciului juridic din Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, pentru Palatul National al Copiilor, altii decat cei care au facut parte din comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit. Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi contestata numai prin procedura contenciosului administrativ, contestatia reprezentand plangerea prealabila reglementata de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
La lucrarile comisiei de contestatii participa si reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant, in calitate de observatori, care au drept de acces la toate documentele si pot solicita
consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii.
9. a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe diferite specialitati/functii de conducere din unitatile de invatamant, precum si hotararea asupra rezultatului concursului (punctaj minim) se aproba in comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar.
Cadrele didactice care indeplinesc functii de conducere pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit fie ca personal de conducere, fie ca personal didactic, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului. Cadrele didactice incadrate pe doua sau mai multe specializari pe perioada evaluarii pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit la oricare dintre discipline, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului.
Cadrele didactice care au desfasurat activitate metodica si stiintifica pe doua sau mai multe specializari sunt evaluate pentru intreaga activitate.
b) Hotararea asupra rezultatului concursului, precum si ponderea pe diferite specialitati/functii de conducere din unitatile de invatamant apartin inspectorului scolar general, in baza listei intocmite in ordinea descrescatoare a punctajului pe posturi si discipline, care a fost aprobata de consiliul de administratie al inspectoratului scolar, cu conditia respectarii proportiei numarului de locuri pe discipline/domenii de activitate/functii de conducere din unitati de invatamant.
10. Consiliul de administratie al inspectoratului scolar inainteaza lista candidatilor validati la Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului pentru emiterea ordinului ministrului. Lista transmisa la Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului cu adresa de inaintare contine:
a) numarul total si modul de calcul al numarului de gradatii de merit acordate la nivelul judetului/municipiului Bucuresti/ Palatului National al Copiilor;
b) observatiile liderilor de sindicat desemnati de federatiile sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit cu statut
de observatori;
c) tabelul nominal si punctajul pentru candidatii aprobati, conform anexei nr. 2.
Art. 11. — Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului verifica incadrarea in numarul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradatiei de merit si elaboreaza ordinul ministrului pentru acordarea gradatiei de merit cadrelor didactice.
Art. 12. — Locurile ramase vacante dupa emiterea ordinului ministrului educatiei, cercetarii si tineretului se vor include in numarul de locuri pentru anul urmator, fara a se depasi procentul de 16% din totalul posturilor didactice existente in anul pentru care se face calculul.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL II
Acordarea salariului de merit in invatamantul
preuniversitar
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 13. — In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul didactic si didactic auxiliar poate beneficia de salariu de merit.
Art. 14. — Numarul salariilor de merit pentru personalul didactic si didactic auxiliar se calculeaza la totalul posturilor didactice si didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului scolar si se distribuie pe unitati de invatamant, indiferent de numarul cadrelor didactice si didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Art. 15. — (1) a) Pentru personalul de executie, procentul de pana la 15% se aplica la suma salariului de baza al functiei didactice din grila, stabilit conform normelor de salarizare in vigoare, devenind baza de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se calculeaza la salariul de baza.
b) Pentru personalul de conducere, procentul de pana la 15% se aplica la suma salariului de baza al functiei didactice din grila, stabilit conform normelor de salarizare in vigoare, cu indemnizatia de conducere, devenind baza de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi salariale care se calculeaza la salariul de baza.
(2) Persoanele care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc o data pe an, de regula dupa aprobarea bugetului de stat, in raport cu rezultatele obtinute in activitatea desfasurata in anul precedent.
(3) Persoanele care solicita acordarea salariilor de merit vor depune la conducerea unitatii de invatamant o fisa-tip de autoevaluare.
(4) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa o perioada de 6 luni de la angajare.
(5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numarul total de posturi prevazut in statul de functii al unitatilor bugetare, din care cel putin doua treimi vor fi utilizate pentru functiile de executie si cel mult o treime pentru functiile de conducere din unitatile de invatamant.
(6) In situatia in care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive scolare si celui din palatele copiilor, i se modifica locul de munca la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza salariul de merit.
(7) In situatia in care personalul didactic beneficiar al salariului de merit este detasat in alt judet, acesta isi pastreaza salariul de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
(8) In situatia in care personalul didactic beneficiar al salariului de merit este pretransferat/transferat in alt judet, acesta isi pastreaza salariul de merit, cu incadrarea in numarul maxim de salarii de merit la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care s-a pretransferat/transferat.
(9) In situatia in care persoana care a obtinut salariul de merit a renuntat la el ca urmare a obtinerii gradatiei de merit, chiar daca acesteia nu i-a incetat contractul individual de munca cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit, pana la expirarea perioadei de un an, altei persoane din aceeasi unitate de invatamant, in ordinea descrescatoare a punctajului.
Art. 16. — Pentru directorii si directorii adjuncti, salariile de merit se aproba de consiliul de administratie al inspectoratului scolar din numarul salariilor repartizate unitatii respective.
Art. 17. — Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit si de salariu de merit.
Art. 18. — Salariul de merit se acorda pe an calendaristic, incepand cu 1 ianuarie 2008, pe baza punctajului realizat in urma evaluarii activitatii desfasurate de candidat in anul calendaristic precedent, conform fisei de evaluare stabilite de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in baza prezentei metodologii.
Art. 19. — (1) Contestatiile se depun la organul ierarhic superior, dupa caz, in termen de 3 zile calendaristice de la data comunicarii rezultatelor, in conformitate cu graficul prevazut in
anexa nr. 3.
(2) Contestatiile se solutioneaza de catre o comisie numita prin decizie a directorului unitatii, respectiv a inspectorului scolar general.
(3) Hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor este definitiva si poate fi contestata numai prin procedura contenciosului administrativ, contestatia reprezentand plangerea prealabila reglementata de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
#PAGEBREAK#
SECTIUNEA a 2-a
Criterii de baza pentru acordarea salariului de merit
Art. 20. — (1) Criterii privind calitatea activitatii instructiveducative (50 puncte):
a) calificativ „Foarte bine” in anul scolar precedent;
b) activitate de profesor coordonator de proiecte si programe educative;
c) utilizarea Sistemului educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unitatile de invatamant in care acesta exista;
d) activitati educative desfasurate cu elevii care au cerinte educative speciale:
1. activitate de predare, invatare, evaluare, diagnosticare si terapie desfasurata cu copiii cu cerinte educative speciale in scolile de masa;
2. integrarea copiilor cu cerinte educative speciale in scolile de masa si desfasurarea activitatilor de educatie remediala;
3. rezultatele comunicarii cu parintii si cu autoritatile locale, concretizate in reducerea abandonului scolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale;
e) activitate de sef de catedra/comisie metodica, metodist, coordonator de cerc pedagogic, membru in consiliul consultative de specialitate, formator, mentor, presedinte/membru in comisia
de evaluare si asigurare a calitatii;
f) performante obtinute in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in urma testarilor si a examenelor de sfarsit de ciclu;
g) rezultate obtinute cu prescolarii/elevii la concursurile si olimpiadele scolare la nivel local/judetean si national;
h) coordonarea activitatilor din cadrul Strategiei nationale de actiune comunitara.
(2) Pentru personalul de conducere si cadrele didactice coordonatoare de proiecte si programe educative, evaluarea se va face pe baza unei fise speciale elaborate la nivelul inspectoratului scolar, care va cuprinde indicatori specifici.
Art. 21. — (1) Criterii privind activitatea metodica, stiintifica si culturala (50 puncte):
a) valorificarea competentelor dobandite in cadrul cursurilor de perfectionare, prin sustinerea de activitati demonstrative sau comunicari la sesiuni stiintifice de specialitate in scoala;
b) sustinerea de activitati demonstrative sau comunicari la sesiuni stiintifice de specialitate la nivel local/judetean/national;
c) elaborarea si publicarea unor studii si articole in reviste de specialitate acreditate;
d) obtinerea unor rezultate cu elevii, in urma participarii la concursurile scolare, precum si la activitati cultural-artistice si sportive recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului;
e) responsabilitati suplimentare, neremunerate, desfasurate la nivel local/judetean/national (membru in comisia nationala de specialitate, indrumarea colectivelor redactionale ale revistelor scolare, coordonarea unor programe educationale in colaborare cu inspectoratul scolar, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, alti parteneri — Institutul Francez, British Council,
Institutul Goethe, Banca Mondiala, PHARE, MATRA, UNICEF, participarea la programele de reforma a invatamantului preuniversitar PHARE, initierea si derularea unor programe
Socrates, Comenius, etc.), recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
f) participarea la cursuri de formare;
g) contributii la cresterea prestigiului si a calitatii activitatii unitatii de invatamant prin forme de parteneriat cu reprezentanti ai comunitatii locale, operatori economici etc.;
h) realizarea unor proiecte de finantare din surse extrabugetare;
i) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu character normativ, in cadrul unor comisii consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social.
(2) Se vor puncta comunicarile si lucrarile elaborate si prezentate in perioada evaluata.
Art. 22. — Fiecare unitate scolara, prin consiliul de administratie, va stabili o fisa cu punctaj defalcat pentru fiecare categorie de personal angajat, in vederea intocmirii raportului de autoevaluare a activitatii, pe baza documentelor doveditoare, depuse pentru fiecare categorie de personal angajat. Fisa cu punctajul defalcat se va afisa la avizierul unitatii scolare, inainte de intocmirea dosarelor candidatilor conform graficului prevazut in anexa nr. 3.
Art. 23. — La toate etapele de acordare a salariului de merit participa, in calitate de observatori, liderul/liderii organizatiilor sindicale din unitate, respectiv reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile reprezentative la nivel de ramura invatamant, ale caror observatii se consemneaza in proceseleverbale, care au drept de acces la toate documentele si pot solicita consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii.
Art. 24. — (1) Pentru personalul didactic auxiliar, salariul de merit se va acorda in urma evaluarii calitatii si eficientei activitatilor cuprinse in fisa postului de catre consiliul de administratie al unitatii scolare.
(2) Realizarea criteriilor prevazute la art. 21 alin. (1) lit. g) si
h) este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
Art. 25. — Candidatii care au obtinut salariul de merit pot sa participe la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit. In cazul in care vor fi nominalizati sa obtina gradatie de merit, candidatii au obligatia sa opteze pentru una dintre cele doua, dupa emiterea ordinului ministrului educatiei, cercetarii si tineretului de aprobare a listei.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 26. — Anexele nr. 1—5 fac parte integranta din prezenta metodologie.
Art. 27. — La data intrarii in vigoare a prezentei metodologii se abroga Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.669/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 992 din 12 decembrie 2006, cu compeltarile ulterioare.
______________________
Nota AvocatNet:
Anexele Metodologiei vi le prezentam ca fiser atasat.
Comentarii articol (0)