O persoana care doreste sa achizitioneze un teren vrea sa aiba siguranta ca vanzatorul nu ii va cauza probleme. In aceasta privinta cumparatorul i-a solicitat vanzatorului o serie de acte pentru a nu avea probleme la cumpararea terenului.
Actele solicitiate de catre cumparator au fost:
- Actul de proprietate in ORIGINAL
- PUG
- Incheiere de carte funciara
- Extras de carte funciara
- plan de amplasament
- Certificat fiscal de la Primaria Localitatii
- Aprobarea privind scoaterea definitiva a terenurilor din productia agricola
- Dosar cadastral in copie
- Certificat de urbanism de la Primarie, cu mentiunea "necesar la instrainare"
- Certificate de casatorie vanzatori
- declaratie pe proprie raspundere a proprietarului ca terenul nu face obiectul nici unui litigiu
- copie buletin proprietar
Toate aceste acte au fost cerute de cumparator pentru a asigura ca nu va avea probleme cu terenul pe care doreste sa il achizitioneze.
Cumparatorul a intrebat pe forum cum il poate ajuta un avocat, fie un notar pentru a verifica in amanunt actele pentru a se feri de o frauda.
Unul dintre raspunsurile oferite pe forum a fost: "Actul de proprietate in original nu vad de ce v-ar trebui, mi se pare de ajuns sa va prezinte copii xerox dupa toate documentele... doar nu le va falsifica... ii puteti cere sa semneze o declaratie pe propria raspundere cum ca actele predate in copie sunt conforme cu originalul...
PUG, etc... poate au fost modificate prin PUD, PUZ... reiese din certificatul de urbanism in ce categorie este incadrat terenul, cel putin daca se cere...
Si extras de carte funciara si copie incheiere intabulare... cam acelasi lucru vedeti, nu vad sa va foloseasca si incheierea la ceva... Daca vreti sa vedeti tot istoricul terenului, o copie a cartii funciare ar folosi. Recomand mai ales atunci cand terenul e transferat in scurt timp intre mai multe persoane, are proprietari mai multi in doar cativa ani.
Certificatul fiscal il va cere notarul oricum, nu vad rostul... de acolo nu aflati decat daca e platit impozitul la zi.
Certificatele de casatorie ca sa vedeti ce? Daca mint vanzatorii? Spun ca-s casatoriti si ei sunt liberi? La ce le-ar folosi? Ca daca spun ca sunt liberi desi nu e asa, n-aveti cum sa va asigurati astfel, ca nu au ce certificate sa va aduca, nu? Or, tocmai asta e situatia de care trebuie sa va aparati si care v-ar influienta valabiliatea contractului, nu?
Declaratia pe propria raspundere ca terenul nu e in litigiu iar nu are sens. Cel mai bine ar fi sa verifice pe saitul Primariei sau sa obtina adrese din partea primariei / Prefecturii despre existenta/inexistenta litigiilor. Caci, daca peste 2 luni apare un litigiu care era deja pe rol la data vanzarii dar vanzatorii nu primisera citatii, ei pot sustine, legal, ca nu stiau. Si nu patesc nimic...
Da, va ajuta daca mergeti la avocat... cel mai mult v-ar ajuta daca cereti unui avocat sa va intocmeasca si contractul de vanzare-cumparare. In primul rand, prin acesta va puteti asigura cateva garantii in plus din partea vanzatorilor. Apoi, desi nu-i cereti avocatului studierea actelor, ci doar intocmirea contractului, el nu poate face actul fara sa vada bine documentele. Adica obtineti un serviciu juridic gratis, nu platiti doua! Datoria lui este sa va spuna daca ceva este putred in Danemarca sau... pe terenul cu pricina!
In acelasi contract vanzatorii vor face niste declaratii care vor putea produce efecte juridice, puteti avea un pact comisoriu care sa va permita desfiintarea contractului mult mai usor in cazul neindeplinirii unor conditii etc.
Notarul nu face asta. "
Toate raspunsurile la acest subiect le puteti urmari aici.
Comentarii articol (0)