Scopul acestei actiuni este de a crea o baza de date la nivel national cu istoricul perioadelor de asigurare si a veniturilor tuturor asiguratilor sistemului public de pensii in vederea asigurarii unor proceduri mai sigure de stabilire a drepturilor de pensii.
In acest sens, persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit prevederilor legale, carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul.
Nerespectarea termenului de predare a carnetelor de munca se considera contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 la 600 lei, in cazul persoanelor fizice, si de la 1.500 la 5.000 de lei, in cazul persoanelor juridice.
In situatia fostilor asigurati ai sistemului public de pensii care nu au domiciliul sau resedinta in Romania, carnetul de munca poate fi prezentat, pentru prelucrare, casei teritoriale de pensii in raza careia au fost asigurati ultima data sau, dupa caz, din raza de domiciliu a persoanei desemnate de catre titular.
Pe langa prelungirea termenului de predare a carnetelor de munca, actul normativ include activitati noi in operatiunea de prelucrare a datelor, precum cele de scanare, indexare (asocierea imaginii scanate cu elemente de identificare in vederea arhivarii electronice), validare si arhivare electronica, precum si activitatile conexe acestora.
Actul normativ modifica si completeaza Hotararea Guvernului nr. 1768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale aferente, elemente utilizate, potrivit legii, la calculul pensiilor.
Comentarii articol (4)