Pentru cei interesati prezentam mai jos cuprinsul acestui Regulament
CAPITOLUL I Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Institutul National al Magistraturii (denumit în continuare Institut) este organizat si functioneaza potrivit Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, Legii nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, precum si prevederilor prezentului regulament.
(2) Institutul este institutia publica autonoma, aflata în coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Institutul are personalitate juridica, este ordonator secundar de credite si are sediul în municipiul Bucuresti. (4) Institutul realizeaza formarea initiala a viitorilor judecatori si procurori, formarea profesionala continua a magistratilor în functie, precum si formarea formatorilor.
CAPITOLUL II Structura organizatorica a Institutului
Art. 2. - (1) Institutul are în structura:
a) organele de conducere;
b) departamentul de formare initiala;
c) departamentul de formare continua;
d) departamentul de formare a formatorilor;
e) departamentul administrativ.
(2) În cadrul departamentului administrativ functioneaza:
a) serviciul financiar-contabil;
b) serviciul resurse umane;
c) serviciul secretariat, protocol si administrativ;
d) serviciul documentare.
CAPITOLUL III Conducerea Institutului
Art. 3. - Institutul este condus de consiliul stiintific, de un director, de 2 directori adjuncti si de un director executiv, fiecare cu atributii proprii prevazute de lege si de prezentul regulament.
Art. 4. - (1) Consiliul stiintific este format din 13 membri, dupa cum urmeaza: un judecator al Înaltei Curti de Casatie si Justitie, un procuror de la Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie, un judecator al Curtii de Apel Bucuresti, un procuror de la Parchetul de pe lânga Curtea de Apel Bucuresti, desemnati de Consiliul Superior al Magistraturii, 3 profesori universitari, recomandati de Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca, 4 reprezentanti alesi ai personalului de instruire din cadrul Institutului, un reprezentant al auditorilor de justitie, precum si directorul Institutului.
(2) Directorul Institutului este membru de drept în consiliu si îl prezideaza.
(3) Durata mandatului membrilor consiliului stiintific este de 3 ani si poate fi reînnoit, cu exceptia mandatului reprezentantului auditorilor de justitie, care este ales pe un an.
Art. 5. - Institutul solicita Consiliului Superior al Magistraturii desemnarea noilor membri cu cel putin 3 luni anterior expirarii mandatelor.
Art. 6. - (1) Desemnarea magistratilor în consiliul stiintific se face dintr-o lista de 3 propuneri înaintata Consiliului Superior al Magistraturii de catre colegiile de conducere ale instantelor si parchetelor prevazute la art. 4 alin. (1).
(2) Profesorii universitari de la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca vor fi recomandati de decanatele celor 3 facultati, la solicitarea Institutului, transmisa cu 3 luni înainte de expirarea mandatelor.
Art. 7. - Alegerea celor 4 reprezentanti ai personalului de instruire în consiliul stiintific se face în adunarea acestora, convocata de director.
Art. 8. - (1) Alegerea reprezentantului auditorilor de justitie în consiliul stiintific se face, prin vot secret, în sedinta auditorilor de justitie, convocata de directorul Institutului în termen de cel mult de 30 de zile de la începutul anului de învatamânt.
(2) Sedinta de alegeri este prezidata, spre a asigura respectarea procedurii, de catre director sau un director adjunct.
Art. 9. - (1) Consiliul stiintific al Institutului hotaraste asupra problemelor care privesc organizarea si functionarea acestuia.
(2) Consiliul stiintific are ca principale atributii:
a) aproba planurile de învatamânt pentru cursurile de formare initiala si de formare continua a magistratilor, organizate sau coordonate de Institut;
b) propune plenului Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, numarul anual de cursanti ai Institutului, data si locul organizarii concursului de admitere la Institut, tematica pentru concursul de admitere si programul de formare profesionala a auditorilor de justitie;
c) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, programul de formare profesionala continua a magistratilor;
d) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, numirea si revocarea din functie a directorului si a directorilor adjuncti ai Institutului;
e) avizeaza numirea si eliberarea din functie a personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor;
f) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, structura organizatorica, statele de functii si statele de personal ale Institutului;
g) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor pentru concursul de admitere la Institut, concursul de admitere în magistratura, examenul de capacitate si concursul pentru promovarea magistratilor în functii de executie;
h) avizeaza, la propunerea directorului, proiectul de buget al Institutului;
i) aproba Regulamentul bibliotecii Institutului, precum si Regulamentul de ordine interioara al caminului auditorilor de justitie;
j) propune Consiliului Superior al Magistraturii modificarea Regulamentului Institutului;
k) aproba programul relatiilor externe ale Institutului;
l) hotaraste asupra altor probleme care privesc organizarea si functionarea Institutului.
Art. 10. - (1) Consiliul stiintific îsi desfasoara activitatea în prezenta a doua treimi din numarul membrilor si adopta hotarâri cu votul a doua treimi din numarul membrilor prezenti.
(2) În caz de paritate a voturilor, votul directorului este decisiv.
(3) Sedintele consiliului stiintific sunt ordinare sau extraordinare.
(4) Consiliul stiintific se întruneste în sedinta ordinara cel putin o data pe trimestru, la convocarea directorului. (5) Sedintele extraordinare se convoaca la initiativa a cel putin o treime din numarul membrilor consiliului stiintific, la cererea expresa a consiliului pedagogic, precum si la initiativa directorului.
(6) La sedintele consiliului stiintific pot participa, fara drept de vot, reprezentanti ai asociatiilor profesionale legal constituite ale magistratilor sau alte persoane, la invitatia consiliului stiintific.
(7) Lucrarile fiecarei sedinte sunt consemnate în procesul-verbal de sedinta, semnat de membrii consiliului stiintific.
(8) Hotarârile si avizele consiliului stiintific se semneaza de directorul Institutului.
Art. 11. - (1) Consiliul pedagogic al Institutului este organ consultativ al consiliului stiintific.
(2) Din consiliul pedagogic fac parte de drept directorul si cei 2 directori adjuncti ai Institutului, sefii de catedra, titularii de disciplina, precum si 2 coordonatori de practica, unul pentru grupele de judecatori si unul pentru grupele de procurori, pentru un mandat de 3 ani.
Art. 12. - Consiliul pedagogic al Institutului, la cererea consiliului stiintific, formuleaza propuneri referitoare la: a) directiile de studiu ale Institutului;
b) programul de învatamânt (curriculum) si programele analitice întocmite pentru fiecare disciplina din cadrul formarii initiale;
c) domeniile si temele cuprinse în programul de formare continua a magistratilor conceput si coordonat de Institut;
d) modul de organizare a activitatii de formare initiala si continua, precum si activitatile necesare îndeplinirii obiectivelor de studiu ale Institutului;
e) aspecte privind activitatea de studiu desfasurata de Institut;
f) organizarea si functionarea Institutului, daca au legatura cu activitatea de învatamânt a acestuia.
Art. 13. - (1) Consiliul pedagogic se întruneste la initiativa unei treimi din numarul membrilor consiliului stiintific sau a directorului Institutului. Membrii consiliului pedagogic pot solicita consiliului stiintific sau directorului Institutului convocarea în sedinta a consiliului pedagogic.
(2) Consiliul pedagogic îsi desfasoara activitatea în prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
Art. 14. - Directorul Institutului si cei 2 adjuncti ai acestuia sunt numiti în si revocati din functie în conformitate cu dispozitiile art. 37 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 317/2004 si ale art. 94 alin. (2) din Legea nr. 304/2004.
Art. 15. - (1) Directorul are în principal urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea curenta a activitatii Institutului;
b) convoaca consiliul stiintific al Institutului în sedinte ordinare si extraordinare si stabileste proiectul ordinii de zi; c) reprezinta Institutul în relatiile cu autoritatile publice, persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate; d) este ordonator secundar de credite;
e) numeste si elibereaza din functie, prin decizie, personalul de specialitate juridica, functionarii publici si personalul contractual;
f) ia masuri pentru ducerea la îndeplinire a hotarârilor consiliului stiintific al Institutului.
(2) Directorul Institutului exercita orice alte atributii ce îi revin potrivit legii, prezentului regulament, hotarârilor si deciziilor Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Directorul Institutului poate delega directorilor adjuncti atributiile ce îi revin potrivit legii. Art. 16. - Directorii adjuncti au în principal urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea curenta a activitatii Institutului;
b) organizeaza ducerea la îndeplinire a hotarârilor consiliului stiintific;
c) asigura respectarea programelor de studiu si a normelor de disciplina interioara;
d) asigura elaborarea, dupa caz, a proiectelor de curriculum, de politici si strategii de formare a magistratilor;
e) coordoneaza departamentele încredintate de directorul Institutului;
f) coordoneaza activitatea serviciului documentare;
g) asigura elaborarea proiectului statului de functii si pe cel al statului de personal;
h) asigura elaborarea proiectului programului de relatii externe al Institutului;
i) asigura efectuarea lucrarilor necesare pentru relatiile cu autoritatile publice si organismele din strainatate, institutiile de cercetare sau de învatamânt, specialistii straini, precum si cu reprezentantele diplomatice straine din România, în vederea promovarii intereselor Institutului în raporturile cu acestea;
j) asigura relatiile cu mass-media si cu publicul care se adreseaza Institutului, precum si efectuarea lucrarilor privind primirea în audienta la conducerea Institutului a persoanelor care solicita aceasta;
k) efectueaza orice alte lucrari dispuse de conducerea Institutului referitoare la relatiile externe sau la orice alte persoane fizice ori juridice.
Art. 17. - (1) Directorul executiv conduce si raspunde de activitatea departamentului administrativ.
(2) Directorul executiv îndeplineste si alte atributii prevazute de lege sau încredintate de conducerea Institutului.
CAPITOLUL IV Departamentul de formare initiala
Art. 18. - (1) Durata formarii profesionale a auditorilor de justitie este de 2 ani. Dupa absolvirea primului an auditorii de justitie opteaza, în ordinea mediilor si în raport cu numarul posturilor, pentru functia de judecator sau procuror.
(2) Programul de formare a auditorilor de justitie se elaboreaza de catre personalul de instruire al Institutului, în cadrul catedrelor, si se supune avizarii consiliului stiintific.
(3) Programul de formare prevazut la alin.(2) se aproba de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului.
Art. 19. - (1) În anul I de studiu formarea profesionala a auditorilor de justitie se axeaza pe aprofundarea cunostintelor necesare pentru profesia de magistrat, conform programului de formare.
(2) Numarul de conferinte si dezbateri tematice pentru fiecare disciplina în parte este prevazut în programul de învatamânt si se desfasoara în conformitate cu programele analitice aprobate.
(3) Programul de învatamânt are la baza programele analitice pentru fiecare disciplina în parte, cu precizarea temelor si subtemelor, precum si a numarului de ore alocat pentru fiecare.
(4) Nota acordata auditorilor de justitie la sfârsitul anului I, la fiecare materie, reprezinta media dintre nota obtinuta pentru activitatea desfasurata la dezbaterile tematice si nota de la evaluarea finala.
(5) Media finala a anului I reprezinta media notelor obtinute la fiecare materie conform alin. (4).
Art. 20. - (1) Activitatea auditorilor de justitie din anul II se desfasoara conform programului de practica, în cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor, sub îndrumarea tutorilor de practica, alternativ cu module stabilite conform programei Institutului.
(2) Tutorii de practica sunt magistrati de la instante si parchete, ce fac parte din personalul de instruire al Institutului. Tutorii sunt propusi de presedintii instantelor si de conducatorii parchetelor.
(3) Auditorii de justitie din anul II continua, în paralel cu stagiile de practica, formarea în cadrul Institutului, conform programului de formare initiala, sub forma de module cu caracter preponderent practic.
(4) Auditorii de justitie din anul II sustin pe parcursul anului testari la sfârsitul fiecarei etape a stagiului de practica, precum si la terminarea fiecarui modul conform programului de practica si programului de învatamânt. (5) Nota acordata auditorilor de justitie la sfârsitul anului II reprezinta media dintre notele obtinute la testarile mentionate la alin. (4), conform programului de formare initiala.
Art. 21. - (1) Respectarea orarului si a programelor analitice este obligatorie pentru toti formatorii. În mod exceptional, modificarea orarului si a programelor analitice sau înlocuirea formatorilor se poate face numai cu aprobarea directorului Institutului.
(2) În cadrul fiecarei catedre/discipline se organizeaza, cel putin o data la doua luni, întâlnirea membrilor acestora, la convocarea titularului, în scopul asigurarii pregatirii unitare a auditorilor de justitie.
Art. 22. - (1) Personalul de instruire evalueaza activitatea desfasurata de auditorii de justitie, prin acordarea de note si calificative, într-o fisa de evaluare individuala.
(2) Criteriile de evaluare se aproba de consiliul stiintific.
(3) Notele si calificativele se centralizeaza la încheierea fiecarei perioade de studiu sau stagiu de practica si au pondere în media finala de absolvire.
(4) Nota minima la fiecare proba este 5,00 (cinci).
(5) Contestarea notelor la probele si examenele din timpul formarii profesionale nu este admisa. Auditorii de justitie au dreptul sa ceara recorectarea lucrarilor în 48 de ore de la afisarea rezultatelor.
(6) Proba sau examenul la care nu s-a obtinut nota minima mai poate fi sustinut o singura data, în prima sesiune anuntata de Institut. Nepromovarea la cea de-a doua sesiune atrage exmatricularea în baza hotarârii consiliului stiintific.
Art. 23. - Examenul de absolvire se desfasoara conform Regulamentului privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii.
Art. 24. - Semestrial sau ori de câte ori se considera necesar, consiliul stiintific si directorul Institutului fac o analiza a modului de desfasurare a procesului de învatamânt si a stagiilor de practica, luându-se în considerare si sugestiile auditorilor de justitie.
CAPITOLUL V Departamentul de formare continua
Art. 25. - (1) Institutul are responsabilitatea formarii continue a magistratilor.
(2) Departamentul de formare continua este organizat si functioneaza în conformitate cu prevederile Regulamentului privind modul de desfasurare a cursurilor de formare profesionala continua a magistratilor si atestare a rezultatelor obtinute.
Art. 26. - (1) Formarea profesionala continua constituie un drept si o obligatie pentru magistrati si reprezinta o garantie a independentei si impartialitatii acestora.
(2) Institutul elaboreaza programul de formare continua a magistratilor pe care îl supune aprobarii Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 27. - Institutul coordoneaza activitatea de formare profesionala continua a magistratilor realizata de curtile de apel si parchetele de pe lânga acestea, prin avizarea tematicii de pregatire, furnizarea materialelor documentare si formarea formatorilor.
CAPITOLUL VI Departamentul de formare a formatorilor
Art. 28. - Institutul realizeaza formarea formatorilor, conform dispozitiilor art. 93 alin. (1) din Legea nr. 304/2004.
Art. 29. - Selectia candidatilor care si-au anuntat intentia de a deveni formatori ai Institutului se realizeaza de catre o comisie numita prin hotarâre a consiliului stiintific, conform unei proceduri publice, transparente, cu aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia de recrutare a formatorilor Institutului, aprobata de Consiliul Superior al Magistraturii.
Art. 30. - (1) Dupa etapa de pregatire si evaluare finala a formatorilor, consiliul stiintific propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea formatorilor.
(2) În mod exceptional consiliul stiintific poate folosi ca formatori alti specialisti decât cei aflati pe lista de formatori, situatie care va fi comunicata de îndata Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 31. - Personalul de instruire al Institutului poate beneficia de formare în domeniul tehnicilor pedagogice.
CAPITOLUL VII Departamentul administrativ
Art. 32. - Serviciul financiar-contabil are în principal urmatoarele atributii:
a) asigura si raspunde de buna desfasurare a activitatii financiar-contabile;
b) angajeaza, alaturi de director, prin semnatura directorului executiv sau în lipsa acestuia, a înlocuitorului sau, Institutul în toate operatiunile patrimoniale;
c) organizeaza si raspunde de efectuarea lucrarilor de planificare financiara, întocmirea lucrarilor cu privire la veniturile si cheltuielile Institutului, planul de casa, fondul pentru salarii, precum si a altor lucrari financiar-contabile necesare;
d) organizeaza si asigura controlul gestiunii si efectuarea inventarierii patrimoniului Institutului;
e) pastreaza registrele si dosarele administrative privind activitatea financiar-contabila;
f) îndeplineste orice alte atributii cu caracter financiar-contabil prevazute de lege sau încredintate de conducerea Institutului.
Art. 33. - Serviciul resurse umane are în principal urmatoarele atributii:
a) organizeaza concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor, personal contractual si functionari publici;
b) asigura si raspunde de respectarea conditiilor cerute de lege privind corectitudinea încadrarilor în grilele si gradele salariale;
c) completeaza carnetele de munca si Registrul de evidenta a salariatilor;
d) urmareste întocmirea fiselor de evaluare ale salariatilor;
e) urmareste întocmirea si pastrarea declaratiilor de interese, ale declaratiilor de avere ale personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor si ale functionarilor publici;
f) propune actualizarea statului de functii si a statului de personal;
g) îndeplineste orice alte atributii referitoare la resursele umane, încredintate de conducerea Institutului.
Art. 34. - Serviciul secretariat, protocol si administrativ are în principal urmatoarele atributii:
a) pastreaza dosarele personale ale auditorilor de justitie pe durata cursurilor;
b) întocmeste foile matricole, cataloagele si alte evidente necesare privind activitatile de învatamânt, frecventarea si absolvirea cursurilor, elibereaza atestate auditorilor de justitie;
c) primeste si distribuie corespondenta Institutului, redacteaza corespondenta trimisa de catre Institut sub semnatura conducerii;
d) asigura arhivarea documentelor primite sau elaborate în Institut si raspunde de pastrarea si conservarea acestora;
e) comunica celorlalte compartimente datele si documentele necesare, în vederea îndeplinirii atributiilor ce le revin;
f) raspunde de activitatea administrativ-gospodareasca a Institutului, asigurând buna întretinere a bazei materiale;
g) asigura aprovizionarea Institutului cu bunurile si materialele necesare si gestionarea acestora;
h) duce la îndeplinire masurile stabilite pentru asigurarea conditiilor de lucru în Institut, conform normelor de protectie a muncii, pentru paza cladirii, a bunurilor si paza contra incendiilor; i) îndeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau încredintate de conducerea Institutului.
Art. 35. - (1) Departamentele ce compun structura organizatorica a Institutului colaboreaza în vederea realizarii atributiilor ce le revin.
(2) Atributiile si raspunderea fiecarui salariat se stabilesc prin fisa postului, întocmita sub coordonarea conducerii Institutului.
CAPITOLUL VIII Personalul Institutului
Art. 36. - În cadrul Institutului îsi desfasoara activitatea urmatoarele categorii de personal:
a) magistrati detasati;
b) personal de specialitate juridica asimilat magistratilor;
c) functionari publici;
d) personal contractual.
Art. 37. - (1) Personalul de instruire al Institutului este format din judecatori si procurori în functie, care pot fi detasati în conditiile Legii nr. 304/2004, cadre didactice din învatamântul superior juridic acreditat, specialisti români sau straini, precum si personal de specialitate juridica asimilat magistratilor.
(2) Personalul de instruire al Institutului are obligatia de a asigura desfasurarea programelor de formare initiala, de formare profesionala continua a magistratilor, precum si de formare profesionala continua a formatorilor, în baza programelor aprobate.
Art. 38. - (1) Personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor este numit prin hotarâre a Consiliului Superior al Magistraturii, cu avizul consiliului stiintific.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) îndeplineste atributii specifice de organizare si instruire în cadrul departamentelor de formare initiala, de formare profesionala continua si de formare a formatorilor.
(3) Salarizarea personalului de instruire de specialitate juridica al Institutului se stabileste prin asimilarea functiilor acestuia cu functiile de magistrat, în raport cu vechimea în magistratura, conform legii.
(4) Personalul prevazut la alin. (1) beneficiaza de drepturile si are îndatoririle prevazute de lege pentru magistrati.
(5) Personalului prevazut la alin. (1) i se aplica în mod corespunzator prevederile Legii nr. 304/2004 referitoare la examenul de admitere, evaluarea anuala a activitatii profesionale, sustinerea examenului de capacitate si de promovare.
Art. 39. - (1) Posturile de functionari publici se ocupa în conformitate cu prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 251 din 22 martie 2004.
(2) Ocuparea posturilor de catre personalul contractual se face în conformitate cu prevederile Codului muncii. (3) Personalul de conducere al Institutului, personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor, functionarii publici si personalul contractual raspund disciplinar si patrimonial, în conformitate cu prevederile care le reglementeaza statutul.
Art. 40. - Colaboratorii externi sunt salarizati în raport cu numarul de ore prestate, avându-se în vedere norma didactica si functia didactica.
CAPITOLUL IX Drepturile si obligatiile auditorilor de justitie
Art. 41. - Auditorii de justitie au în principal urmatoarele drepturi:
a) de a utiliza mijloacele de documentare puse la dispozitie prin intermediul bibliotecii Institutului;
b) de a beneficia de cazare în caminul Institutului, în limita locurilor disponibile si în ordinea rezultatelor obtinute la concursul de admitere în Institut sau, dupa caz, la finalul anului I;
c) de a beneficia de o pregatire unitara;
d) alte drepturi prevazute de lege si prezentul regulament.
Art. 42. - (1) Auditorii de justitie sunt obligati sa respecte orarul fixat de conducerea Institutului, precum si normele de conduita prevazute de Legea nr. 304/2004 si de regulamente.
(2) Absentele auditorilor de justitie de la cursuri sau de la stagiile de practica se consemneaza în foile de prezenta de catre personalul de instruire si tutorii de practica. Pentru fiecare 8 ore de absente nemotivate în decursul unei luni calendaristice se deduce din bursa suma aferenta unei zile de munca.
Art. 43. - (1) În cazul în care auditorii de justitie savârsesc o abatere de la îndatoririle ce le revin potrivit dispozitiilor legale si regulamentare, pot fi sanctionati disciplinar de catre directorul Institutului sau, dupa caz, de consiliul stiintific.
(2) Sanctiunile disciplinare ce pot fi aplicate auditorilor de justitie sunt urmatoarele:
a) avertismentul;
b) diminuarea indemnizatiei cu pâna la 15% pe o perioada de la o luna la 3 luni sau proportional cu numarul absentelor nemotivate, daca acestea depasesc 8 ore într-o luna;
c) exmatricularea din Institut.
Art. 44. - (1) Avertismentul se aplica, în scris, de catre directorul Institutului, în termen de 30 de zile de la constatarea abaterii, si poate fi contestat la consiliul stiintific, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Sanctiunea diminuarii indemnizatiei si exmatricularea se aplica de consiliul stiintific al Institutului la propunerea directorului.
(3) Hotarârile consiliului stiintific prevazute la alin. (1) si (2) pot fi atacate la instanta de contencios administrativ si fiscal competenta.
(4) Sanctiunile aplicate auditorilor de justitie se consemneaza în dosarul personal al acestora.
Art. 45. - (1) Aplicarea unei sanctiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedata de efectuarea unei cercetari cu privire la faptele care constituie încalcari ale prevederilor legale sau regulamentare.
(2) Cercetarea prealabila se efectueaza de catre unul dintre directorii adjuncti. În cursul acestei proceduri se stabilesc faptele si urmarile acestora, împrejurarile în care au fost savârsite, existenta sau inexistenta vinovatiei si orice alte date concludente. Este obligatorie ascultarea auditorului cercetat si verificarea apararilor acestuia.
(3) Cercetarea se finalizeaza printr-un referat în care se consemneaza rezultatul constatarilor. Persoana cercetata are dreptul sa cunoasca toate actele cercetarii si sa solicite probe în aparare.
(4) Decizia de sanctionare se motiveaza si se comunica în termen de 10 zile de la aplicarea sanctiunii.
Art. 46. - Auditorii de justitie raspund pentru pagubele aduse patrimoniului Institutului, conform dispozitiilor legale.
CAPITOLUL X Dispozitii finale
Art. 47. - Prezentul regulament se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Comentarii articol (0)