ACCES GRATUIT
Hotarare de Guvern: O noua procedura de elaborare si aprobare a proiectelor de acte normative
In Monitorul Oficial a fost publicata Hotararea nr. 161/2008 prin care Guvernul Romaniei a decis modificarea si completarea procedurilor pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de documente politici publice, a proiectelor de acte normative,dar si a altor documente.
Articolul continuă mai jos
Prin modificarile aduse, este introdusa o noua etapa in ce priveste proiectele de acte normative si care este reprezentata de avizarea interministeriala. Conform noii hotarari guvernamentale, fiecare proiect de act normativ necesita aprobarea Ministerului Economiei si Finantelor, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Afacerilor Externe sau Departamentului pentru Afaceri Europene.
Pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte publice, dar si a altor documente este necesar obtinerea avizului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Consiliului Economic si Social, Consiliului Suprem al Magsitraturii.
In momentul in care toate aceste avize sunt insumate, proiectele de acte sunt transmise Ministerului Justitiei in original si insotite de toate documentele necesare impreuna cu o copie, iar acesta isi da aprobarea exclusiv din punct de vedere legal incheindu-se etapa de avizare interministeriala.
Daca avizul vine din partea Ministerului Justitiei, Departamentului pentru Afaceri Europene sau Ministerului Economiei si Finantelor impreuna cu o serie de observatii, initiatorul elaboreaza o nota justificativa care cuprinde modalitatea insusirii sau, dupa caz, argumentele care au condus la neinsusirea observatiilor. O copie a notei justificative se transmite de initiatorul proiectului institutiei care a avizat proiectul cu observatii.
In ultima etapa, in cazul actelor avizate de catre Curtea de Conturi, Consiliul Concurentei, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, Consiliul Economic si Social si/sau Consiliul Superior al Magistraturii, forma finala a proiectului de document va fi transmisa Secretariatului General al Guvernului intr-un termen maxim de 24 de ore pentru ordonantele de urgenta, 2 zile pentru proiectele de legi care urmeaza sa fie transmise Parlamentului si 10 zile pentru alte acte normative.
In situatia in care se aduc modificare de fond unor proiecte de acte normative datorita discutarii si adoptarii lor in sedina Guvernului, Consiliului Legislativ, Curtii de Conturi, Consiliului Concurentei, Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Consiliului Economic si social si/sau Consiliului Superior al Magistraturii le revine sarcina de a oferi un nou aviz proiectelor modificate. In urma acestei reavizari, proiectul va fi pus din nou pe agenda de lucru a Guvernului.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)