Guvernul a suspendat, pana la 1 ianuarie 2010, aplicarea prevederilor art. 83 alin 5. din Codul de procedura fiscala, care stabilesc ca, in cazul persoanelor juridice, declaratiile fiscale anuale trebuie certificate de un consultant fiscal, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.
Supendarea prevederilor a fost stabilita prin Ordonanta de urgenta nr. 19/2008, publicata luni in Monitorul Oficial, care modifica OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala. Obligativitatea certificarii declaratiilor fiscale a fost introdusa anul trecut, prin Ordonanta Guvernului nr. 47/2007, si se refera la Declaratia privind impozitul pe profit – Formularul 101.
Initial, certificarea declaratiilor fiscale anuale a fost eliminata de senatori in procesul legislativ de aprobare a OG nr. 47/2007.
In schimb, la Camera Deputatilor, actul normativ va fi rediscutat in sesiunea urmatoare, avand in vedere faptul ca votul in plen nu a intrunit majoritatea calificata. Raportul emis de Comisia de finante a Camerei deputatilor asupra actului normativ prevedea, printre altele, eliminarea certificarii declaratiilor fiscale.
15 aprilie – termen pentru depunerea declaratiei privind impozitul pe profit
Platitorii de impozit pe profit trebuie sa completeze si sa depuna anual Declaratia privind impozitul pe profit, Declaratia 101, pana la data de 15 aprilie inclusiv a anului urmator.
Cu toate acestea, Codul fiscal reglementeaza si alte termene pentru depunerea Declaratiei 101. Astfel, in cazul contribuabililor care definitiveaza pana la data de 15 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit, precum si contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data de 15 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
De asemenea, contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului fiscal trebuie sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data depunerii situatiilor financiare la registrul comertului.
ANAF a aprobat un nou model al Declaratiei 101
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a aprobat noi formulare utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, prin Ordinul nr. 101/2008, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 70 din 30.01.2008.
Potrivit actului normativ al ANAF, Declaratia 101 se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Declaratia 101 trebuie depusa in format hartie, semnata si stampilata, cu codificarea informatiei prin cod de bare.
Contribuabilii care detin un certificat digital pot depune formularul prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
____________________
AvocatNet a mai publicat pe aceeasi tema:
- Legislatia afecteaza grav portofelul contribuabililor
- Deputatii suspenda aprobarea OG nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale
- Declaratiile anuale pot fi depuse fara certificarea consultantului fiscal
Comentarii articol (2)