folosesti atunci cand este cazul In acest articol iti voi prezenta legea Contrastului!
Exemplu 1:
Daca iti spun ca un seminar pe Negociere in Anglia costa 1000 de euro, in plus te mai costa cazarea, masa si transportul inca vreo 1000 de euro. Acum ai ocazia insa sa participi in Romania la un seminar de Negociere organizat de Extreme Training ce costa aproape 100 de euro. Ti se mai pare mult 100 de euro? Cu siguranta ca nu. Am comparat oferta actuala cu o oferta aflata in contrast din punct de vedere al taxei de participare pentru a pozitiona mai bine oferta.
Exemplul 2
Un alt exemplu in care opereaza legea Contrastului este domeniul imobiliar. Iti dau un exemplu mai amplu pentru a intelege varianta extrema a legii contrastului, ramane sa stabilesti tu daca o folosesti sau nu. De exemplu un agent imobiliar, iti poate prezenta 3 oferte. Sa presupunem ca te intereseaza un apartament cu trei camere. Inainte de toate, acesta face o sondare a nevoilor tale si a bugetului. A observat ca dispui cam de 110 mii euro, sa presupunem. Astfel el iti va prezenta un apartament intr-un cartier marginas, intr-o zona rau famata, un apartament de 55mp, la numai 130 mii euro. Apoi iti va prezenta un apartament intr-o zona sa zicem medie care costa 105 mii euro si care masoara 70 mp. Apoi el iti va prezenta si o a treia oferta tot intr-o zona medie, un apartament tot la 70mp, care costa insa 150 mii Euro. Care oferta iti va parea mai buna? Este de la sine inteles ca apartamentul

Exemplul 3
Sa presupunem ca esti delegat de seful tau pentru a prezenta o solutie rapida privind promovarea unui produs via e-mailing. Astfel ii poti prezenta sefului tau doua variante: Stiti, am putea angaja 2 oameni, care sa stranga adrese de e-mail de la firmele din Bucuresti si Ilfov, timp de 3 luni. Estimez ca vom strange aproximativ 20 000 mii adrese si persoane de contact. O a doua varianta ar fi sa cumparam o baza de date care contine 50 000 de adrese de e-mail, impreuna cu numele si telefonul lor, si un softulet care poate expedia oferta la toti acestia, in numai 3 zile. Aceasta baza de date costa 5 milioane, sa presupunem, pe cand angajarea celor 3 oameni, timp de 3 luni, costa de peste 5 ori mai mult si estimezi aceeasi eficienta. Care solutie e mai buna?
Oamenii au nevoie de comparatii, au nevoie sa inteleaga unde anume se pozitioneaza oferta lor pe piata si nu exista metoda mai buna de a face pe cineva sa inteleaga ca face o afacere buna decat prezentandu-i o alternativa total neviabila.
Autor: Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training - Furnizor de Performanta
www.traininguri.ro
Comentarii articol (5)