Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a introdus noi reglementari privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale , prin dare in plata.
Prin O
rdinul nr. 2142/2008, MEF a modificat Procedura privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de MEF prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007.
Ordinul MEF nr. 2142/2008 a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I, nr. 575 din 30 iulie 2008.
Stingerea creantelor fiscale prin
dare in plata este prevazuta la
articolul 175 din
Codul de procedura fiscala si consta in cedarea de catre debitorul persoana juridica, in schimbul obligatiilor sale restante fata de creditorul fiscal, a unui bun imobil, care trece din proprietatea sa in proprietatea publica a statului ca urmare a unei solicitari de preluare in administrare.
Procedura elaborata de Ministerul Economiei si Finantelor pentru aplicarea acestor prevederi a fost modificata prin Ordinul nr. 2142/2008, care introduce anumite
exceptii privind creantele fiscale care pot fi stinse prin aceasta modalitate.
Astfel, potrivit OMEF nr. 2142/2008, "creantele reprezentand impozite, taxe si alte venituri cuvenite bugetului de stat si/sau creantele reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor, cu
exceptia celor cu retinere la sursa si a accesoriilor aferente acestora, denumite in continuare creante fiscale, se pot stinge prin dare in plata."
In plus, la cererea debitorului de stingere a creantelor fiscale prin dare in plata nu va mai trebui anexat si acordul MEF privind stingerea creantelor bugetului de stat, in cazul in care bunurile imobile sunt solicitate a fi preluate in administrare de institutii publice, altele decat Ministerul Economiei si Finantelor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Autoritatea Nationala a Vamilor si unitatile din subordinea acestora.
Noi reglementari in cazul debitorilor aflati in procedura insolventei
Totodata, prin OMEF nr. 2142/2008 au fost introduse noi reglementari si in cazul debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolventei.
Astfel, in cazul documentatiei care trebuie transmisa de administratorul sau lichidatorul judiciar organului fiscal competent sau directiei regionale vamale, procesul-verbal al sedintei adunarii creditorilor va trebuie sa contina
acordul majoritatii absolute a membrilor. Pana in prezent, procedura stabilea ca documentatia trebuie sa contina procesul-verbal prin care toti membrii adunarii creditorilor sa fie de acord cu darea in plata.
Comentarii articol (6)