Guvernul a adoptat, marti, o hotarare prin care sunt reglementate anumite masuri privind organizarea si functionarea Centrului National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice, astfel incat sa fie indeplinite conditiile necesare pentru punerea in circulatie a pasapoartelor electronice la data de 31 decembrie 2008.
Potrivit actului normativ, Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice are urmatoarele atributii:
- personalizeaza pasapoartele electronice - diplomatice, de serviciu si simple;
- personalizeaza si alte documente, in conditiile legii;
- gestioneaza bazele de date de productie continand datele cu caracter personal necesare personalizarii pasapoartelor electronice, in conformitate cu prevederile legale in domeniul protectiei persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatiei a acestor date;
- verifica indeplinirea standardelor si specificatiilor nationale si internationale cu privire la pasapoartele electronice;
- participa la comisiile internationale de elaborare a standardelor si specificatiilor pentru documentele de calatorie;
- asigura interoperabilitatea citirii pasapoartelor electronice romanesti prin implementarea standardelor recunoscute international in domeniul documentelor de calatorie.
Activitatea Centrului va fi coordonata de un director general adjunct al Directiei Generale de Pasapoarte. Centrul va fi condus de un director numit de catre secretarul de stat care coordoneaza activitatea Directiei Generale de Pasapoarte, iar structura sa organizatorica va fi stabilita prin ordin al ministrului Internelor si Reformei Administrative.
In luna iulie, Guvernul emis
Ordonanta de Urgenta nr. 94/2008 privind masuri pentru punerea in circulatie a pasapoartelor electronice, precum si producerea altor documente de calatorie a decis ca, de la 31 decembrie 2008, pasapoartele cu date biometrice incluse, sa fie puse in circulatie.
Conform acestei OUG, pasaportul electronic va fi de trei tipuri: pasaport diplomatic, pasaport de serviciu si pasaport simplu. Acesta va include un mediu de stocare electronica a datelor biometrice ale persoanei. Datele biometrice se refera la imaginea faciala, impresiunea digitala, precum si orice alte date ale persoanei care pot fi introduse in mediul de stocare electronica.
Noile pasapoarte vor contine, pe langa datele de identitate ale titularului, cetatenia, fotografia laser si fotografia in umbra realizata prin numarul pasaportului, semnatura, si mediul de stocare electronica a datelor biometrice ale persoanei.
Comentarii articol (0)