Lege nr. 506 din 17/11/2004, privind prelucrarea datelor cu caracter personal ºi protecþia vieþii private în sectorul comunicaþiilor electronice
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1101 din 25/11/2004
ARTICOLUL 1
Dispoziþii generale
(1) Prezenta lege stabileºte condiþiile specifice de garantare a dreptului la protecþia vieþii private în privinþa prelucrãrii datelor cu caracter personal în sectorul comunicaþiilor electronice.
(2) Prevederile prezentei legi se aplicã furnizorilor de reþele publice de comunicaþii electronice ºi furnizorilor de servicii de comunicaþii electronice destinate publicului, precum ºi furnizorilor de servicii cu valoare adãugatã ºi furnizorilor de registre ale abonaþilor care, în cadrul activitãþii lor comerciale, prelucreazã date cu caracter personal.
(3) Prevederile prezentei legi se completeazã cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecþia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal ºi libera circulaþie a acestor date.
(4) Prezenta lege nu se aplicã prelucrãrilor de date cu caracter personal efectuate:
a) în cadrul activitãþilor în domeniul apãrãrii naþionale ºi securitãþii naþionale, desfãºurate în limitele ºi cu restricþiile stabilite de lege;
b) în cadrul activitãþilor de combatere a infracþiunilor ºi de menþinere a ordinii publice, precum ºi în cadrul altor activitãþi în domeniul dreptului penal, desfãºurate în limitele ºi cu restricþiile stabilite de lege.
ARTICOLUL 2
Definiþii
(1) În înþelesul prezentei legi, urmãtorii termeni se definesc dupã cum urmeazã:
a) utilizator - orice persoanã fizicã ce beneficiazã de un serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului, fãrã a avea în mod necesar calitatea de abonat al acestui serviciu;
b) date de trafic - orice date prelucrate în scopul transmiterii unei comunicãri printr-o reþea de comunicaþii electronice sau în scopul facturãrii contravalorii acestei operaþiuni;
c) date de localizare - orice date prelucrate într-o reþea de comunicaþii electronice, care indicã poziþia geograficã a echipamentului terminal al utilizatorului unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului;
d) comunicare - orice informaþie schimbatã sau transmisã între un numãr determinat de participanþi prin intermediul unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului; aceasta nu include informaþia transmisã publicului printr-o reþea de comunicaþii electronice ca parte a unui serviciu de programe audiovizuale, în mãsura în care nu poate fi stabilitã o legãturã între informaþia în cauzã ºi abonatul sau utilizatorul identificabil care o primeºte;
e) apel - conexiunea stabilitã prin intermediul unui serviciu de telefonie destinat publicului, care permite comunicarea bidirecþionalã în timp real;
f) serviciu cu valoare adãugatã - orice serviciu care necesitã prelucrarea datelor de trafic sau a datelor de localizare, în alte scopuri decât transmiterea comunicãrii ori facturarea contravalorii acestei operaþiuni;
g) poºtã electronicã - serviciul care constã în transmiterea printr-o reþea publicã de comunicaþii electronice a unor mesaje în format text, voce, sunet sau imagine, care pot fi stocate în reþea sau în echipamentul terminal al destinatarului pânã la recepþionarea de cãtre destinatar.
(2) În cuprinsul prezentei legi sunt, de asemenea, aplicabile definiþiile prevãzute la art. 3 lit. a), b), c) ºi i) din Legea nr. 677/2001, art. 2 lit. a), b), c) ºi h) din Ordonanþa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reþelele publice de comunicaþii electronice ºi la infrastructura asociatã, precum ºi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 527/2002, art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaþiilor, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 591/2002, art. 1 pct. 1 ºi 8 din Legea nr. 365/2002 privind comerþul electronic, cu modificãrile ulterioare, ºi la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal ºi drepturile utilizatorilor cu privire la reþelele ºi serviciile de comunicaþii electronice.
ARTICOLUL 3
Mãsuri de securitate
(1) Furnizorul unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a lua toate mãsurile tehnice ºi organizatorice adecvate în vederea garantãrii securitãþii serviciului. În ceea ce priveºte securitatea reþelei, dacã este necesar, furnizorul serviciului de comunicaþii electronice va lua mãsurile de securitate respective împreunã cu furnizorul reþelei publice de comunicaþii electronice. Mãsurile adoptate trebuie sã garanteze un nivel de securitate proporþional cu riscul existent, având în vedere posibilitãþile tehnice de ultimã orã ºi costurile implementãrii acestor mãsuri.
(2) Autoritatea Naþionalã de Reglementare în Comunicaþii, denumitã în continuare ANRC, stabileºte condiþiile în care furnizorii trebuie sã îºi îndeplineascã obligaþia prevãzutã la alin. (1).
(3) În cazul existenþei unui risc determinat de încãlcare a securitãþii reþelei, furnizorul unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului este obligat:
a) sã informeze abonaþii asupra existenþei acestui risc, precum ºi asupra posibilelor consecinþe ce decurg;
b) sã informeze abonaþii asupra posibilitãþilor de remediere;
c) sã informeze abonaþii asupra costurilor probabile privind înlãturarea riscului.
ARTICOLUL 4
Confidenþialitatea comunicãrilor
(1) Confidenþialitatea comunicãrilor transmise prin intermediul reþelelor publice de comunicaþii electronice ºi a serviciilor de comunicaþii electronice destinate publicului, precum ºi confidenþialitatea datelor de trafic aferente sunt garantate.
(2) Ascultarea, înregistrarea, stocarea ºi orice altã formã de interceptare ori supraveghere a comunicãrilor ºi a datelor de trafic aferente sunt interzise, cu excepþia cazurilor urmãtoare:
a) se realizeazã de utilizatorii care participã la comunicarea respectivã;
b) utilizatorii care participã la comunicarea respectivã ºi-au dat, în prealabil, consimþãmântul scris cu privire la efectuarea acestor operaþiuni;
c) se realizeazã de autoritãþile competente, în condiþiile legii.
(3) Prevederile alin. (1) ºi (2) nu aduc atingere posibilitãþii de a efectua stocarea tehnicã necesarã, în scopul transmiterii comunicãrii, în condiþiile respectãrii confidenþialitãþii.
(4) Prevederile alin. (1) ºi (2) nu aduc atingere posibilitãþii de a efectua înregistrãri autorizate, în condiþiile legii, ale comunicãrilor ºi datelor de trafic aferente, atunci când acestea se realizeazã în cadrul unor practici profesionale licite, în scopul de a furniza proba unui act comercial sau a unei comunicãri realizate în scopuri comerciale.
(5) Utilizarea unei reþele de comunicaþii electronice în scopul stocãrii de informaþii în echipamentul terminal al unui abonat sau utilizator ori al obþinerii accesului la informaþia stocatã în acest mod este permisã numai cu îndeplinirea, în mod cumulativ, a urmãtoarelor condiþii:
a) abonatului sau utilizatorului în cauzã i s-au furnizat informaþii clare ºi complete, în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea nr. 677/2001, între altele cu privire la scopul în care se efectueazã stocarea sau accesul la informaþia stocatã;
b) abonatului sau utilizatorului în cauzã i s-a oferit posibilitatea de a refuza stocarea sau accesul la informaþia stocatã.
(6) Prevederile alin. (5) nu aduc atingere posibilitãþii de a efectua stocarea sau accesul tehnic în urmãtoarele cazuri:
a) atunci când aceste operaþiuni sunt realizate în scopul exclusiv al efectuãrii sau facilitãrii transmiterii unei comunicãri printr-o reþea de comunicaþii electronice;
b) atunci când aceste operaþiuni sunt strict necesare pentru furnizarea unui serviciu al societãþii informaþionale, solicitat expres de abonat sau utilizator.
ARTICOLUL 5
Datele de trafic
(1) Datele de trafic referitoare la abonaþi ºi utilizatori, prelucrate ºi stocate de cãtre furnizorul unei reþele publice de comunicaþii electronice sau de cãtre furnizorul unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului, trebuie sã fie ºterse sau transformate în date anonime atunci când nu mai sunt necesare la transmiterea unei comunicãri, cu excepþia situaþiilor prevãzute la alin. (2), (3) ºi (5).
(2) Prelucrarea datelor de trafic efectuatã în scopul facturãrii abonaþilor sau al stabilirii obligaþiilor de platã pentru interconectare este permisã doar pânã la împlinirea unui termen de 3 ani de la data scadenþei obligaþiei de platã corespunzãtoare.
(3) Furnizorul unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului poate prelucra datele prevãzute la alin. (1), în vederea comercializãrii serviciilor sale sau a furnizãrii de servicii cu valoare adãugatã, numai în mãsura ºi pe durata necesarã comercializãrii, respectiv furnizãrii acestor servicii, ºi numai cu consimþãmântul expres prealabil al abonatului sau utilizatorului la care se referã datele respective. Abonatul sau, dupã caz, utilizatorul îºi poate retrage oricând consimþãmântul exprimat cu privire la prelucrarea datelor de trafic.
(4) În cazurile prevãzute la alin. (2) ºi (3), furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului este obligat sã informeze abonatul sau utilizatorul cu privire la categoriile de date de trafic care sunt prelucrate ºi la durata prelucrãrii acestora. În cazul prevãzut la alin. (3), aceastã informare trebuie sã aibã loc anterior obþinerii consimþãmântului abonatului sau utilizatorului.
(5) Prelucrarea datelor de trafic în condiþiile alin. (1)-(4) poate fi efectuatã numai de cãtre persoanele care acþioneazã sub autoritatea furnizorilor de reþele publice de comunicaþii electronice sau de servicii de comunicaþii electronice destinate publicului, având ca atribuþii facturarea ori gestionarea traficului, relaþiile cu clienþii, detectarea fraudelor, comercializarea serviciilor de comunicaþii electronice sau furnizarea serviciilor cu valoare adãugatã, ºi este permisã numai în mãsura în care este necesarã pentru îndeplinirea acestor atribuþii.
(6) Prevederile alin. (1)-(3) ºi (5) nu aduc atingere posibilitãþii autoritãþilor competente de a avea acces la datele de trafic, în condiþiile legii, în scopul soluþionãrii litigiilor, în special a celor referitoare la interconectare sau la facturare.
ARTICOLUL 6
Facturarea detaliatã
(1) Abonaþii primesc facturi nedetaliate.
(2) Emiterea facturilor detaliate se face la cererea abonaþilor, cu respectarea dreptului la viaþã privatã al utilizatorilor apelanþi ºi al abonaþilor apelaþi.
(3) Informaþiile minime prezentate în cadrul facturilor detaliate sunt stabilite de ANRC.
#PAGEBREAK#
ARTICOLUL 7
Prezentarea ºi restricþionarea identitãþii liniei
apelante ºi a liniei conectate
(1) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãþii liniei apelante, furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie utilizatorului apelant pentru fiecare apel, precum ºi abonatului apelant pentru fiecare linie, printr-un mijloc simplu ºi gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante, indiferent de þara de destinaþie a apelului.
(2) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãþii liniei apelante, furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie abonatului apelat, printr-un mijloc simplu ºi, în limitele unei utilizãri rezonabile, gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante pentru apelurile primite, indiferent de þara de origine a acestora.
(3) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãþii liniei apelante, când prezentarea identitãþii liniei apelante se face înainte de începerea convorbirii, furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie abonatului apelat, printr-un mijloc simplu, posibilitatea de a respinge apelurile primite pentru care identitatea liniei apelante a fost ascunsã de utilizatorul sau abonatul apelant, indiferent de þara de origine a apelurilor.
(4) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãþii liniei conectate, furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie abonatului apelat, printr-un mijloc simplu ºi gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei conectate faþã de utilizatorul apelant, indiferent de þara de origine a apelurilor.
(5) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãþii liniei apelante sau a liniei conectate, furnizorii de servicii de comunicaþii electronice destinate publicului au obligaþia de a informa publicul în acest sens, inclusiv cu privire la disponibilitatea mijloacelor de ascundere a identitãþii sau de respingere a apelurilor prevãzute la alin. (1)-(4).
(6) Prevederile prezentului articol se aplicã în cazul abonaþilor conectaþi la comutatoare digitale ºi, acolo unde este tehnic posibil ºi nu se presupune un efort economic disproporþionat, în cazul abonaþilor conectaþi la comutatoare analogice.
ARTICOLUL 8
Datele de localizare, altele decât datele de trafic
(1) Prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic, referitoare la utilizatorii sau abonaþii reþelelor publice de comunicaþii electronice sau ai serviciilor de comunicaþii electronice destinate publicului, atunci când este posibilã, este permisã numai în unul dintre urmãtoarele cazuri:
a) datele în cauzã sunt transformate în date anonime;
b) cu consimþãmântul expres prealabil al utilizatorului sau abonatului la care se referã datele respective, în mãsura ºi pentru durata necesare furnizãrii unui serviciu cu valoare adãugatã;
c) atunci când serviciul cu valoare adãugatã cu funcþie de localizare are ca scop transmiterea unidirecþionalã ºi nediferenþiatã a unor informaþii cãtre utilizatori.
(2) Furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie utilizatorului sau abonatului, anterior obþinerii consimþãmântului acestuia, în conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b), informaþii referitoare la:
a) tipul de date de localizare, altele decât datele de trafic, care vor fi prelucrate;
b) scopurile ºi durata prelucrãrii acestor date;
c) eventuala transmitere a datelor cãtre un terþ, în scopul furnizãrii serviciului cu valoare adãugatã.
(3) Utilizatorii sau abonaþii care îºi dau consimþãmântul în vederea prelucrãrii datelor în conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b) au dreptul de a-ºi retrage oricând consimþãmântul exprimat cu privire la prelucrarea datelor sau de a refuza temporar prelucrarea datelor în cauzã pentru fiecare conectare la reþea sau pentru fiecare transmitere a unei comunicãri. Furnizorul serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie utilizatorilor sau abonaþilor un procedeu simplu ºi gratuit pentru exercitarea acestor drepturi.
(4) Prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic, în condiþiile alin. (1)-(3), poate fi efectuatã numai de cãtre persoanele care acþioneazã sub autoritatea furnizorului reþelei publice de comunicaþii electronice sau al serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului ori a terþului furnizor de servicii cu valoare adãugatã ºi trebuie sã se limiteze numai la ceea ce este necesar pentru furnizarea serviciului cu valoare adãugatã.
ARTICOLUL 9
Excepþii
(1) Furnizorul unei reþele publice de comunicaþii electronice sau al unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului poate deroga de la prevederile art. 7 referitoare la oferirea posibilitãþii de ascundere a identitãþii liniei apelante, astfel:
a) temporar, în urma cererii unui abonat privind depistarea sursei unor apeluri abuzive; în acest caz datele care permit identificarea abonatului apelant vor fi pãstrate ºi puse la dispoziþie de cãtre furnizorul reþelei publice de comunicaþii electronice sau al serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului, în condiþiile legii;
b) pentru fiecare linie, în vederea soluþionãrii de cãtre serviciile specializate de intervenþie recunoscute în condiþiile legii, precum poliþie, pompieri sau ambulanþã, a situaþiilor ce le sunt semnalate prin apeluri de urgenþã.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. b), furnizorul unei reþele publice de comunicaþii electronice sau al unui serviciu de comunicaþii electronice destinat publicului poate deroga ºi de la prevederile art. 8, referitoare la obþinerea consimþãmântului abonatului sau utilizatorului cu privire la prelucrarea datelor de localizare.
(3) Derogãrile prevãzute la alin. (1) ºi (2) sunt permise în condiþiile stabilite de Avocatul Poporului, cu consultarea ANRC.
(4) Prevederile prezentului articol se aplicã în cazul abonaþilor conectaþi la comutatoare digitale ºi, acolo unde este tehnic posibil ºi nu se presupune un efort economic disproporþionat, în cazul abonaþilor conectaþi la comutatoare analogice.
ARTICOLUL 10
Redirecþionarea automatã a apelului
(1) Furnizorul reþelei publice de comunicaþii electronice sau, dupã caz, al serviciului de comunicaþii electronice destinat publicului are obligaþia de a pune la dispoziþie fiecãrui abonat un mijloc simplu ºi gratuit de a bloca redirecþionarea automatã de cãtre un terþ a apelurilor cãtre echipamentul terminal al abonatului respectiv.
(2) Prevederile prezentului articol se aplicã în cazul abonaþilor conectaþi la comutatoare digitale ºi, acolo unde este tehnic posibil ºi nu se presupune un efort economic disproporþionat, în cazul abonaþilor conectaþi la comutatoare analogice.
ARTICOLUL 11
Registrele abonaþilor
(1) Persoanele care pun la dispoziþia publicului registre ale abonaþilor în formã scrisã sau electronicã sau care furnizeazã servicii de informaþii privind abonaþii au obligaþia de a informa abonaþii asupra scopului întocmirii acestor registre în care pot fi incluse datele lor cu caracter personal, precum ºi asupra oricãror alte posibilitãþi de utilizare, bazate pe funcþii de cãutare integrate registrelor în formã electronicã. Informarea este gratuitã ºi se realizeazã înainte ca abonaþii sã fie incluºi în registrele respective.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) au obligaþia de a oferi în mod gratuit abonaþilor urmãtoarele posibilitãþi:
a) de a decide dacã datele lor cu caracter personal, precum ºi care dintre acestea vor fi sau nu incluse într-un registru public al abonaþilor;
b) de a verifica, rectifica sau elimina datele lor cu caracter personal incluse într-un registru al abonaþilor.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (1) pot utiliza registrele publice ale abonaþilor în alt scop decât pentru simpla cãutare a datelor de contact, pe baza numelui ºi, dacã este necesar, a unui numãr limitat de alþi parametri, numai cu consimþãmântul expres prealabil al tuturor abonaþilor ce figureazã în aceste registre.
(4) Prevederile alin. (1) ºi (2) se aplicã în mod corespunzãtor ºi abonaþilor persoane juridice în privinþa includerii datelor care permit identificarea acestora în registrele publice ale abonaþilor.
ARTICOLUL 12
Comunicãrile nesolicitate
(1) Este interzisã efectuarea de comunicãri comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare care nu necesitã intervenþia unui operator uman, prin fax ori prin poºta electronicã sau prin orice altã metodã care foloseºte serviciile de comunicaþii electronice destinate publicului, cu excepþia cazului în care abonatul vizat ºi-a exprimat în prealabil consimþãmântul expres pentru a primi asemenea comunicãri.
(2) Fãrã a aduce atingere prevederilor alin. (1), dacã o persoanã fizicã sau juridicã obþine în mod direct adresa de poºtã electronicã a unui client, cu ocazia vânzãrii cãtre acesta a unui produs sau serviciu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, persoana fizicã sau juridicã în cauzã poate utiliza adresa respectivã, în scopul efectuãrii de comunicãri comerciale referitoare la produse sau servicii similare pe care acea persoanã le comercializeazã, cu condiþia de a oferi în mod clar ºi expres clienþilor posibilitatea de a se opune printr-un mijloc simplu ºi gratuit unei asemenea utilizãri, atât la obþinerea adresei de poºtã electronicã, cât ºi cu ocazia fiecãrui mesaj, în cazul în care clientul nu s-a opus iniþial.
(3) În toate cazurile este interzisã efectuarea prin poºtã electronicã de comunicãri comerciale în care identitatea realã a persoanei în numele ºi pe seama cãreia sunt fãcute este ascunsã sau în care nu se specificã o adresã valabilã la care destinatarul sã poatã transmite solicitarea sa referitoare la încetarea efectuãrii unor asemenea comunicãri.
(4) Prevederile alin. (1) ºi (3) se aplicã în mod corespunzãtor ºi abonaþilor persoane juridice.
ARTICOLUL 13
Regim sancþionator
(1) Constituie contravenþii urmãtoarele fapte:
a) neîndeplinirea obligaþiei prevãzute la art. 3 alin. (1), în condiþiile stabilite potrivit art. 3 alin. (2);
b) neîndeplinirea obligaþiei de informare prevãzute la art. 3 alin. (3);
c) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) referitoare la interdicþia interceptãrii ºi supravegherii comunicãrilor ºi datelor de trafic aferente;
d) nerespectarea condiþiilor prevãzute la art. 4 alin. (5);
e) nerespectarea prevederilor art. 5 referitoare la prelucrarea datelor de trafic;
f) nerespectarea condiþiilor de emitere a facturilor stabilite potrivit art. 6;
g) încãlcarea obligaþiilor referitoare la disponibilitatea mijloacelor de ascundere a identitãþii sau de respingere a apelurilor, precum ºi la informarea publicului, prevãzute la art. 7;
h) nerespectarea prevederilor art. 8, referitoare la prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic;
i) nerespectarea prevederilor art. 9, referitoare la condiþiile în care se poate deroga de la prevederile art. 7 sau 8;
j) încãlcarea obligaþiilor referitoare la posibilitatea de a bloca redirecþionarea automatã a apelurilor, prevãzute la art. 10;
k) neîndeplinirea obligaþiilor referitoare la întocmirea registrelor abonaþilor, prevãzute la art. 11;
l) nerespectarea prevederilor art. 12, referitoare la comunicãrile nesolicitate.
(2) Contravenþiile prevãzute la alin. (1) lit. a)-j) ºi l) se sancþioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar pentru societãþile comerciale cu o cifrã de afaceri de peste 50.000.000.000 lei, prin derogare de la dispoziþiile Ordonanþei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenþiilor, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile ulterioare, cu amendã în cuantum de pânã la 2% din cifra de afaceri.
(3) Contravenþia prevãzutã la alin. (1) lit k), precum ºi contravenþia prevãzutã la alin. (1) lit. h), sãvârºite prin nerespectarea obligaþiei prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b), se sancþioneazã cu amendã de la 300.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar pentru societãþile comerciale cu o cifrã de afaceri de peste 50.000.000.000 lei, prin derogare de la dispoziþiile Ordonanþei Guvernului nr. 2/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile ulterioare, cu amendã în cuantum de pânã la 2% din cifra de afaceri.
(4) Contravenþiile prevãzute la alin. (1) lit. a), b), f), g) ºi j) se constatã de personalul de control împuternicit în acest scop al ANRC, iar sancþiunile se aplicã, prin rezoluþie scrisã, de cãtre preºedintele ANRC.
(5) Constatarea contravenþiilor prevãzute la alin. (1) lit. c), d), e), h), i), k) ºi l) ºi aplicarea sancþiunilor se efectueazã de personalul de control împuternicit în acest scop al Avocatului Poporului, în condiþiile Legii nr. 677/2001.
(6) În mãsura în care prin prezenta lege nu se prevede altfel, contravenþiilor prevãzute la alin. (1) li se aplicã prevederile Ordonanþei Guvernului nr. 2/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile ulterioare.
ARTICOLUL 14
Dispoziþii tranzitorii ºi finale
(1) Prevederile art. 11 nu se aplicã în cazul registrelor abonaþilor întocmite sau comercializate în formã scrisã ori în formã electronicã accesibilã off-line înaintea intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã Legea nr. 676/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal ºi protecþia vieþii private în sectorul telecomunicaþiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 14 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare.
ARTICOLUL 15
Transpunerea unor acte normative comunitare
Prezenta lege transpune Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European ºi a Consiliului privind prelucrarea datelor cu caracter personal ºi protecþia vieþii private în sectorul comunicaþiilor electronice, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãþilor Europene nr. L 201 din 31 iulie 2002.
Comentarii articol (0)