Academia de Drept European (ERA) din Trier, Germania este o institutie finantata de Uniunea Europeana, infiintata ca urmare a recomandarii adresata de Parlamentul European Comisiei Europene pentru a investi intr-un centru pentru formarea continua a juristilor din Europa in domeniul dreptului comunitar.
Programul anual al Academiei include seminarii si conferinte ce abordeaza teme de drept comunitar variate si de actualitate, de remarcat fiind prezentarea cazurilor practice in cadrul tuturor manifestarilor organizate.
Avand in vedere aceste aspecte, la data de 19 martie 2009, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotarat selectarea a cate unui magistrat la urmatoarele seminarii organizate in anul 2009 de catre Academia de Drept European din Trier:
- “Dreptul european al concurentei si drepturile de proprietate intelectuala / European Competition Law and Intellectual Property Rights”, Trier, Germania / 28 – 29 mai 2009 (engleza, germana);
- “Scoala de vara: Dreptul european al companiilor / Summer Course: European Company Law”, Trier, Germania / 17 – 19 iunie 2009 (engleza);
- “Scoala de vara: Dreptul european al muncii si drept social european / Summer Course: European Labour and Social Law” Trier, Germania, 22 – 25 iunie 2009 (engleza).
- “Seminarul anual privind dreptul privat international si dreptul afacerilor / Annual Seminar on Private International and Business Law”, Trier, Germania, 8 – 9 octombrie 2009 (engleza, franceza, germana)
- “Utilizarea noilor tehnologii pentru savarsirea infractiunilor / Criminal Exploitation of New Technologies” Trier, Germania / 14 – 15 mai 2009 (engleza);
- “Noi orizonturi pentru justitia penala europeana / New Horizons for EU Criminal Justice” Trier, Germania / 25 – 26 mai 2009 (engleza, franceza, germana);
Centralizarea cererilor de inscriere se va realiza la nivelul Consiliul Superior al Magistraturii – Directia Afaceri Europene, Relatii Internationale si Programe – Bucuresti, Calea Plevnei nr.141B, sector 6, cod postal 060011, la numarul de fax 021 311.69.44 sau la adresa de email rmarin@csm1909.ro, pana la data de 30 martie 2009 inclusiv.
Selectia se va realiza cu respectarea urmatoarelor criterii:
- cunoasterea limbii straine in care se desfasoara seminarul (certificata fie prin atestatul depus de candidat, fie pe baza unui interviu telefonic realizat de expertii sau formatorii INM, la care se vor acorda note cuprinse intre 5 – excelent si 1 – nesatisfacator).
- functionarea magistratului in domeniul care are legatura cu tema seminarului;
- neparticiparea in decursul ultimilor 3 ani la alte forme de pregatire (se vor analiza bazele de date ale CSM, INM si declaratia magistratului din cuprinsul CV-ului);
- calitatea de formator INM
- disponibilitatea de a deveni formator INM – pregatire centralizata sau descentralizata.
Selectia finala se va realiza de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, pe baza propunerilor Institutului National al Magistraturii.
Cheltuielile de participare la conferinte (taxa de participare, cheltuielile de cazare externa, transportul international, diurna participantilor si asigurarea medicala) vor fi suportate din bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.
In acest sens, judecatorii si procurorii interesati, care doresc sa se inscrie pentru participarea la aceste conferinte, sunt rugati sa transmita:
- cererea de inscriere, cu precizarea seminariilor pentru care opteaza (cel mult trei seminarii, care sa corespunda specializarii magistratului) si, daca este cazul, a disponibilitatii de a deveni formator INM – pregatire centralizata sau descentralizata (daca nu este deja formator);
- un CV detaliat, care sa cuprinda in mod obligatoriu: instanta/parchetul, sectia si completul/biroul unde functioneaza (daca este cazul), seminariile sau alte forme de pregatire profesionala la care a participat anterior, cu precizarea denumirii acestuia, a organizatorului si a datei de organizare, gradul de cunoastere a limbilor straine (pe o scara de la 1 – excelent la 5 – nesatisfacator), cu precizarea posesiei unui atestat (daca este cazul), calitatea de formator INM (daca este cazul), datele de contact (telefon, fax, email);
- alte acte considerate relevante.
___
Mai multe informatii despre seminarii ERA puteti afla aici.
Comentarii articol (0)