OUG nr. 72/2009 a fost adoptata in sedinta Guvernului din 17 iunie 2009 si a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 426, din 23 iunie 2009.
OUG nr. 72/2009 prevede ca, in cazul negocierii cu publicarea prealabila a unui anunt de participare, orice candidat selectat are dreptul de a solicita clarificari privind documentatia descriptiva.
"Autoritatea contractanta are obligatia de a raspunde, in mod clar, complet si fara ambiguitati, cat mai repede posibil, la orice clarificare solicitata, intr-o perioada care nu trebuie sa depaseasca, de regula, 3 zile lucratoare de la primirea unei astfel de solicitari din partea operatorului economic. Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite raspunsurile — insotite de intrebarile aferente — catre toti candidatii selectati, luand masuri pentru a nu dezvalui identitatea celui care a solicitat clarificarile respective", potrivit OUG nr. 72/2009.
Actul normativ mai stabileste ca "in masura in care clarificarile sunt solicitate in timp util, raspunsul autoritatii contractante la aceste solicitari trebuie sa fie transmis nu mai tarziu de 6 zile inainte de data-limita stabilita pentru inceperea negocierilor. In cazul accelerarii procedurii de negociere, raspunsul autoritatii contractante trebuie sa fie transmis nu mai tarziu de 4 zile inainte de data-limita stabilita pentru inceperea negocierilor."
In cazul in care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare in timp util, punand astfel autoritatea contractanta in imposibilitate de a respecta termenul, aceasta din urma are totusi obligatia de a raspunde la solicitarea de clarificare, in masura in care perioada necesara pentru elaborarea si transmiterea raspunsului face posibila primirea acestuia de catre operatorii economici inainte de data-limita de incepere a negocierilor.
OUG nr. 72/2009 mai prevede ca "procesele si cererile privind actele autoritatilor contractante, acordarea despagubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate in cadrul procedurii de atribuire, precum si cele privind executarea, nulitatea, anularea, rezolutiunea, rezilierea sau denuntarea unilaterala a contractelor de achizitie publica se solutioneaza in prima instanta de catre sectia de contencios administrativ si fiscal a tribunalului in circumscriptia caruia se afla sediul autoritatii contractante, cu exceptia litigiilor privind procedurile de atribuire de servicii si/sau lucrari aferente infrastructurii de transport de interes national, care se solutioneaza in prima instanta de catre Curtea de Apel Bucuresti."
Totodata, actul normativ a introdus o noua formula de calcul al taxei de timbru pentru solutionarea in instanta a litigiilor privind OUG nr. 34/2006, care va fi cuprinsa intre 400 de lei si 2.200 lei, in functie de valoarea contractelor. OUG nr. 72/2009 elimina, astfel, taxa de timbru in cuantum de 2% din valoarea estimata a achizitiei publice, introdusa prin OUG nr. 19/2009.
Comentarii articol (0)