Ordinul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 369/2009 privind aprobarea Metodologiei de monitorizare a implementarii proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 611, din 8 septembrie 2009.
Vazand Referatul nr. 11.981 din data de 6 august 2009,
avand in vedere prevederile art. 14 alin. (2) din Metodologia de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap pentru anul 2009, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 225/2009,
in temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se aproba Metodologia de monitorizare a implementarii proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap,
Doina Micsunica Dretcanu
Bucuresti, 17 august 2009.
Nr. 369.
ANEXA
Metodologie de monitorizare a implementarii proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap
A. Dispozitii generale
Art. 1. — Prezenta metodologie stabileste cadrul legal de realizare a activitatii de monitorizare a proiectelor finantate de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, denumita in continuare Autoritatea.
Art. 2. — Scopul monitorizarii este verificarea conformitatii activitatilor derulate de catre beneficiarii contractelor de finantare nerambursabila cu indicatorii prestabiliti prin proiectele finantate de Autoritate.
B. Domeniul de aplicare
Art. 3. — Sunt supuse activitatii de monitorizare atat proiectele finantate de Autoritate aflate in perioada de implementare, cat si cele aflate in perioada de postimplementare, pe toata durata in care beneficiarul finantarii are obligatia de a asigura sustenabilitatea proiectului.
C. Modalitatea de realizare
Art. 4. — (1) Activitatea de monitorizare este desfasurata de Autoritate, prin intermediul unei echipe de monitorizare.
(2) Membrii echipei de monitorizare sunt desemnati prin ordin al presedintelui Autoritatii.
D. Durata monitorizarii
Art. 5. — (1) Activitatea de monitorizare se desfasoara in functie de graficul de monitorizare, aprobat de conducerea Autoritatii.
(2) Graficul de monitorizare cuprinde calendarul efectuarii vizitelor de monitorizare a proiectelor.
E. Instrumente de lucru
Art. 6. — (1) Instrumentele de lucru utilizate in cadrul activitatii de monitorizare sunt:
a) Fisa de monitorizare;
b) Raportul de monitorizare;
c) Referatul cu propuneri.
(2) Fisa-cadru de monitorizare constituie anexa la prezenta metodologie si este adaptata in functie de specificul fiecarui tip de proiect.
(3) Raportul de monitorizare contine cel putin urmatoarele:
prezentarea gradului de implementare a proiectului, asigurarea sustenabilitatii, corelarea cu obiectivele specifice, observatii, recomandari si concluzii formulate de membrii echipei de monitorizare.
(4) Referatul cu propuneri este inaintat conducerii Autoritatii atunci cand membrii echipei de monitorizare constata neconformitati intre activitatile derulate si indicatorii prestabiliti prin proiect sau nerespectarea asigurarii sustenabilitatii.
F. Etapele monitorizarii
Art. 7. — Activitatea de monitorizare cuprinde 4 etape: pregatirea, colectarea datelor, analiza rezultatelor si elaborarea raportului.
Art. 8. — (1) Etapa de pregatire cuprinde adaptarea fisei de monitorizare la specificul proiectului si actualizarea informatiilor in legatura cu proiectul/proiectele care urmeaza a fi monitorizat/monitorizate.
(2) Membrii echipei de monitorizare se documenteaza in legatura cu graficele de activitati, cu prevederile contractelor de finantare nerambursabila si cu constatarile din fisele de monitorizare anterioare, precum si in legatura cu alte date considerate importante pentru realizarea vizitelor de monitorizare.
(3) Membrii echipei de monitorizare contacteaza beneficiarul finantarii pentru anuntarea vizitei de monitorizare si stabilirea intalnirilor cu reprezentantii acestuia, precum si cu beneficiarii serviciului infiintat prin proiect.
Art. 9. — Colectarea datelor se realizeaza prin completarea fisei de monitorizare, realizarea de fotografii, discutii cu reprezentantii proiectului monitorizat si cu beneficiarii serviciului infiintat prin proiect.
Art. 10. — Analiza rezultatelor presupune prelucrarea tuturor datelor si sta la baza intocmirii raportului.
Art. 11. — Elaborarea raportului de monitorizare se efectueaza de catre membrii echipei de monitorizare in termen de doua zile lucratoare de la data finalizarii activitatii de monitorizare si este inaintat conducerii Autoritatii.
G. Resurse
Art. 12. — Resursele necesare pentru organizarea si desfasurarea in bune conditii a activitatii de monitorizare sunt asigurate de Autoritate.
H. Drepturi si obligatii
Art. 13. — (1) In desfasurarea activitatii de monitorizare, membrii echipei de monitorizare au dreptul:
a) la acces in spatiul/spatiile de desfasurare a activitatii/activitatilor proiectului;
b) sa solicite si sa li se puna la dispozitie documente si materiale in legatura cu proiectul, inclusiv copii ale acestora;
c) sa asculte si sa consemneze explicatiile persoanelor care au legatura cu proiectul;
d) sa solicite puncte de vedere ale altor persoane, neutre fata de actiunea de monitorizare in sine.
(2) In timpul activitatii de monitorizare, echipa de monitorizare are obligatii privind:
a) cunoasterea legislatiei specifice Autoritatii si domeniului de referinta;
b) prezentarea legitimatiei de serviciu, precum si a ordinului presedintelui Autoritatii;
c) pastrarea confidentialitatii, in relatia cu terte persoane, asupra continutului informatiilor colectate;
d) pastrarea impartialitatii.
(3) Personalul proiectului monitorizat are urmatoarele obligatii:
a) sa faciliteze accesul echipei de monitorizare la activitatile desfasurate;
b) sa puna la dispozitia membrilor echipei de monitorizare documente si materiale, inclusiv copii ale acestora;
c) sa faciliteze relatia cu beneficiarii.
(4) Personalul proiectului monitorizat are urmatoarele drepturi:
a) sa obtina, la solicitare, o copie a fisei de monitorizare intocmita de membrii echipei de monitorizare;
b) sa solicite explicatii in vederea intelegerii observatiilor care au fost facute la adresa serviciului.
Art. 14. — Pe intreaga perioada de desfasurare a activitatii de monitorizare, la solicitarea beneficiarilor finantarii nerambursabile, membrii echipei acorda consultanta cu privire la aspectele monitorizate.
I. Efectele monitorizarii
Art. 15. — Autoritatea utilizeaza informatiile cuprinse in raportul de monitorizare si in referatul cu propuneri pentru a stabili masuri pentru remedierea deficientelor constatate, inclusiv control de specialitate sau suspendare a platilor, pana la clarificarea situatiilor semnalate, acolo unde este cazul.
___
Nota Avocatnet.ro:
-Anexa Metodologiei va este prezentata ca fisier atasat.
Comentarii articol (0)